Ціни на товари по всьому світу зростають через контейнерну кризу
Для морських перевезень гостро не вистачає контейнерів, які застрягли в США

Коронавірусна криза зламала кілька найважливіших ринків, і в результаті зі світового вантажообігу випала значна частина великовантажних контейнерів. Це вже призвело до зростання вартості перевезень і, як наслідок, до підвищення цін на товари першої необхідності в усьому світі, пише Meduza.
Першою (але не єдиною) жертвою контейнерного кризи може стати туалетний папір, який неминуче подорожчає найближчим часом.
Навесні 2020 року в розпал глобальної пандемії в США через карантин фактично зупинилася обробка вантажів, що прибували. Попит на імпортні товари зберігався, а реальної можливості прийняти мільйони контейнерів не було. Китай, навпаки, швидко відновив виробництво і експорт. У підсумку вантажі кілька місяців відправлялися з Азії в Америку, але назад контейнери не поверталися. Уже в серпні в Китаї почався гострий дефіцит морських контейнерів.
В Америці, де тривала епідемія та карантин, контейнери з товаром і без нього просто складували біля найбільших портів. В результаті там скупчилися мільйони ящиків. З кожних 100 контейнерів, що припливли в Америку з Азії, назад поверталися лише 40.
Дефіцит призвів до зростання цін на перевезення товарів з Азії – їх доставка контейнерами з Китаю в США подорожчала більш ніж удвічі і поставила рекорд всіх часів.
Це вже призвело до зростання цін на товари по всьому світу. Перш за все це торкнулося недорогих азіатських товарів, що перевозяться в контейнерах: текстилю та багатьох продуктів харчування.
Китай, щоб впоратися з дефіцитом, спробував збільшити виробництво контейнерів (він є їх головним виробником в світі). Однак це не допомогло: нові контейнери через підвищений попит подорожчали так, що їх оренда стала непідйомною для багатьох замовників.
Тоді Китай став доплачувати шиппінговим компаніям за перевезення порожніх контейнерів з Америки. Це теж поки що не вирішило проблему дефіциту, але вже призвело до поширення кризи по всьому світу. Тепер ніхто не зацікавлений в тому, щоб возити з Америки товари – простіше заробити на доставці порожніх контейнерів у Китай.
У 2021 році криза поширилася по всьому світу. Контейнерів не вистачає ні в Європі, ні в Латинській Америці. Почалися глобальні затримки поставки товарів. Вантажовідправники скаржаться, що з'явилися нові побори від перевізників – вони вимагають сплатити страховки на випадок затримки контейнерів і неповернення їх в Китай.
Минулого тижня бразильська компанія Suzano – найбільший виробник пульпи, целюлозної сировини для туалетного паперу, – повідомила, що очікується глобальний дефіцит цього товару.
Через невигідність поставок майже не відвантажують і інші товари в багатьох регіонах: каву сорту «робуста» у В'єтнамі, рис в Таїланді, цукор в Індії. Закриваються текстильні підприємства в Індокитаї, які працювали з малою нормою прибутку. Скоротилися поставки в США і Європу й інших товарів (спортивний інвентар, вироби зі шкіри, інструменти і т. д.).
Контейнерну кризу не вдасться подолати швидко, вважають експерти. Вільні ящики і товари, які потрібно в них завантажити, не вийде знайти ще багато місяців. Тому ціни на контейнерні морські перевезення будуть рекордно високими принаймні до кінця року.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].