Ціни на CO2 в Європі можуть зрости більш ніж на 50% до 2030 року

Ціни на CO2 в Європі можуть зрости більш ніж на 50% до 2030 року

ЄС працює над найбільшою на сьогодні реформою системи торгівлі квотами на викиди

Ціни на CO2 в Європі можуть зрости більш ніж на 50% до 2030 року
фото www.flickr.com/photos/elblogdelaenergia/10419358103

Ціна на забруднення навколишнього середовища в Європейському союзі може вирости до 85 євро за метричну тонну до кінця десятиліття, оскільки блок запланував переглянути свій вуглецевий ринок, щоб швидше скоротити викиди, що викликають потепління планети і посприяти швидшому переходу на чисту енергію. Про це свідчить проєкт реформи системи торгівлі квотами на викиди, з яким ознайомилося агентство Bloomberg.  

Вуглецеві ф'ючерси в регіоні за два роки зросли вдвічі до більш ніж 55 євро на очікуваннях, що реформи, спрямовані на приведення ринку у відповідність з більш суворими кліматичними цілями на 20-30 рік, зроблять дозволи на викиди більш обмеженими. Новий ціновий прогноз Європейської комісії, включений в аналіз планової модернізації системи торгівлі квотами на викиди(ETS), є все ще нижчим за прогнози більшості аналітиків.

Комісія має оголосити про найбільшу на сьогодні реформу ETS 14 липня. Це буде частиною ширшого пакета законів, який направить економіку регіону на шлях досягнення більш жорстких цілей щодо викидів, узгоджених в рамках «Зеленої угоди Європи». ЄС також розробляє заходи щодо захисту вразливих домогосподарств від витрат на перехід на «зелену» енергію і захисту конкурентоспроможності своєї галузі.

«Прогнозовані ціни на вуглець у 2030 році від 50 до 85 євро, за умови сильної додаткової політики «зеленого курсу», а також з урахуванням майбутніх вимог по декарбонізації, підвищать середні ціни на паливо для промисловості і домашніх господарств», – йдеться в попередньому резюме впливу.

Аналітики прогнозують, що ціни на СО2 виростуть до 108 євро за тонну до 2030 року. Деякі хедж-фонди заявили, що вже в цьому році ціни на викиди вуглецю виростуть до 100 євро.

В рамках запланованого капітального перегляду ринку ЄК має намір запропонувати розширити ETS, включивши в нього судноплавство, і створити «суміжну» програму торгівлі викидами для будівель і автомобільного транспорту. У цьому місяці глава ЄС з питань клімату Франс Тіммерманс заявив, що частина доходів, отриманих від нової системи, може бути направлена до спеціального фонду, який національні уряди могли б використовувати для компенсації вразливим громадянам вартості переходу на «зелену» енергію.

У проєкті пропозиції ETS йдеться, що поставки дозволів на викиди CO2 в ETS будуть скорочені одноразово. Кількість дозволів, що надходять на вуглецевий ринок ЄС щороку, також буде зменшуватися швидшими темпами, починаючи з року після вступу в силу реформ.

Реформа ETS повинна бути схвалена національними урядами і Європейським парламентом, щоб стати законом. Законодавчий процес, в ході якого держави-члени і асамблея ЄС можуть пропонувати поправки до плану Комісії, може зайняти близько двох років.

Нагадаємо: на початку травня ціна еталонних дозволів на викиди вуглецю в Європейському союзі вперше перевищила 50 євро за тонну. 

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло