Google і Facebook звинуватили у змові та маніпуляції ринком онлайн-реклами
Компанії змовилися, щоб спільно завищувати ціни на рекламу

З'явилися нові подробиці про судовий позов, поданий генеральними прокурорами кількох штатів США проти Google через можливі маніпуляції з продажем реклами, пише 3DNews з посиланням на The Guardian.
У позові стверджується, що Google зберегла контроль над ринком онлайн-реклами, на якому вона домінує, завищуючи ціни на рекламу брендів та пригнічуючи конкуренцію інших рекламних бірж.
У позові, поданому в грудні 2020 року, повідомляється, що Google ввела в оману видавців та рекламодавців щодо ціни та процесу проведення рекламних аукціонів.
Згідно з оприлюдненими документами, генеральний директор Facebook Марк Цукерберг та гендиректор Google Сундар Пічаї були обізнані про угоду про співпрацю двох компаній для потенційного маніпулювання продажами реклами, і затвердили її.
За даними Wall Street Journal, у позові зазначено, що «Google привласнювала собі різницю між фактичною вартістю реклами, що оголошується видавцям і рекламодавцям, і використала засоби для маніпулювання майбутніми аукціонами для розширення своєї цифрової монополії». У документах також цитуються внутрішні повідомлення, в яких співробітники Google писали, що використовували «інсайдерську інформацію» для розвитку бізнесу.
Також стверджується, що керівники Facebook (нині Meta) та Google уклали угоду, яка нібито гарантує, що Facebook братиме участь у торгах на розміщення онлайн-реклами та отримуватиме її певну частку. Згідно з позовом, головний операційний директор Facebook Шеріл Сандберг, яка займала раніше посаду віце-президента Google з онлайн-продажів, недвозначно заявила в 2018 році, що «це має велике значення у стратегічному плані», говорячи про угоду, в якій брав участь гендиректор Facebook.
Коли обидві сторони виробили умови угоди, команда відправила електронний лист, адресований безпосередньо Цукербергу. Якщо з'ясується, що Пічаї особисто схвалив угоду, то його можуть визнати причетним до розширення монополії Google на рекламному ринку за допомогою маніпуляцій.
«Щороку ми підписуємо сотні угод, які не вимагають схвалення генерального директора, і це не виняток», – сказав представник Google. Також у заяві представника Google Пітера Шоттенфелса зазначено, що позов «повний неточностей і не має юридичної сили».
Нагадаємо, регулятор у Франції обклав Google та Facebook багатомільйонними штрафами через cookie.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].