Антиваксовий скандал зі Spotify: музиканти видаляють із сервісу свою музику, вартість платформи падає
Ключову роль у скандалі зіграла принципова позиція музиканта Ніла Янга проти поширення антиваксових ідей

В останній день старого року, 31 грудня, на сервісі Spotify доктор Роберт Малоун став героєм подкасту Joe Rogan Experience – ексклюзивного шоу, на якому комік Джо Роган обговорює з експертами різні теми: від політики до відкриттів в галузі квантової механіки. Про подробиці скандалу пише Forbes.
Програма Рогана – одна із найпопулярніших у світі, кожен випуск слухають понад 11 млн користувачів. У 2020 році The Wall Street Journal оцінила контракт Spotify та творця шоу Рогана у $100 млн.
В рамках програми вірусолог Малоун – який на ділі виявився антивакцинатором – заявив, що вакцини підвищують ризик захворіти на коронавірус у тих, хто його вже переніс, і що «третина населення США доведена до масового психозу». Також він порівняв політику держави щодо коронавірусу з діями нацистів.
Наприклад, влітку 2021 року Малоун поділився в соцмережах дослідженням про те, що вакцини призводять до смерті майже половини пацієнтів (пізніше його результати спростували), а незабаром заявив, що вакцини можуть погіршити симптоми ковіду. У результаті аккаунт Малоуна в Twitter заблокували «за публікацію неправдивих відомостей про коронавірус та вакцини».
Після виходу подкасту за участю Малоуна до Spotify звернулася група американських лікарів з відкритим листом: понад 270 вчених та медиків вимагали, щоб платформа перевіряла на наукову достовірність шоу, де порушується тема коронавірусу та пандемії.
А платформа YouTube видалила всі фрагменти з Малоуном, які почали поширюватися на неофіційних каналах, пояснивши рішення «порушенням принципів спільноти».
24 січня на підтримку лікарів виступив музикант Ніл Янг, який написав відкритий лист до свого менеджера та лейблу, з вимогою видалити зі Spotify весь каталог його пісень.
«Spotify та подкаст Рогана займаються поширенням дезінформації про вакцини, що потенційно може призвести до смерті тих, хто вірить у цю дезінформацію», – написав Янг.
Незабаром після цього сервіс Spotify заявив, що шкодує про рішення Янга, і прибрав його музику з медіатеки. І це при тому, що кожного місяця пісні музиканта на Spotify прослуховували понад 6 млн користувачів.
Протягом трьох днів після видалення музики сервіс втратив понад 6% ($2 млрд) своєї ринкової вартості. На падінні вартості акцій компанії далася взнаки і підтримка рішення Янга конкуруючим сервісом Apple Music: пости в Twitter про те, що платформа – «дім музиканта Ніла Янга», і створення окремої рубрики We Love Neil.
«На знак солідарності» з Нілом Янгом та світовою науковою та медичною спільнотою 28 січня виступила і давня подруга музиканта, канадська співачка Джоні Мітчелл. Артистка також видалила свої пісні зі Spotify, заявивши, що «безвідповідальні люди розповсюджують брехню, яка вартує людям життя».
Занепокоєння політикою Spotify також висловили принц Гаррі та Меган Маркл, хоча пізніше уточнили, що продовжать співпрацю зі стрімінгом.
У Twitter було запущено онлайн-кампанію під хештегами #DeleteSpotify, #DropSpotify, #CancelSpotify та #SpotifyDeleted, в рамках якої користувачі почали активно скасовувати підписку на сервіс.
30 січня на офіційному сайті Spotify було опубліковано відкритий лист засновника сервісу Даніеля Ека, в якому він зазначив, що відтепер антиковідний контент «буде відзначений спеціальним дисклеймером».
Формально компанія пішла назустріч вимогам, зобов'язавшись помічати контент про коронавірус, але чи буде ефект від нововведення, експерти не впевнені.
Джо Роган опублікував 31 січня у своєму Instagram-акаунті відео, в якому вибачився за поширення ненаукової інформації, але зазначив, що Малоун – «шановний вчений», чия думка мала бути почута. Роган заявив, що надалі планує запрошувати для участі в шоу експертів з різними точками зору зі спірних питань.
«Я зроблю все можливе, щоб збалансувати спірні погляди з думками інших людей та знайти найкращий погляд на проблему. Вибачте, якщо розлютив вас», – сказав ведучий подкасту.
Нагадаємо, Facebook видалила російську мережу, націлену на інфлюенсерів для поширення антивакс-контенту.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].