Обіцянки великих компаній знизити викиди «на 100%» нездійсненні – аналітики
Єдина компанія, чиї слова вселяють довіру, це Maersk

Великі корпорації, які обіцяють знизити шкідливі викиди в атмосферу на 100%, насправді мають намір знизити їх лише на 40%. Такого висновку дійшли аналітики організацій NewClimate Institute та Carbon Market Watch, які вивчили обіцянки та плани щодо зниження викидів 25 корпорацій, пише Коммерсант.
Найбільш реалістичними виявилися обіцянки Maersk. А от можливість здійснити плани Unilever, Nestle, BMW та ще восьми компаній аналітики оцінили як дуже низьку.
7 лютого некомерційні організації NewClimate Institute та Carbon Market Watch опублікували доповідь, в якій проаналізували обіцянки 25 великих корпорацій до 2030-2050 року досягти вуглецевої нейтральності, тобто знизити до нуля викиди вуглекислого газу (СО2). Загалом викиди цих 25 компаній становлять 2,7 Гт CO2-еквівалента, що відповідає приблизно 5% всіх світових викидів парникових газів.
Автори доповіді дійшли висновку, що ті 13 компаній, які мають конкретні зобов'язання щодо зниження викидів, насправді планують знизити їх у середньому на 40%, а не на 100%, як передбачала б вуглецева нейтральність. Ще 12 компаній зі списку хоч і обіцяли досягти цієї мети, але не публікували жодних конкретних планів.
У доповіді всі компанії розділені на п'ять груп з погляду реалістичності та цілісності їхніх планів щодо скорочення викидів: від високого до дуже низького рівня. До групи з високим рівнем була віднесена жодна компанія.
Єдиним підприємством з «прийнятним» рівнем реалістичності цілей став данський оператор контейнерних перевезень Maersk.
До компаній із «задовільним» рівнем автори доповіді віднесли Apple, Sony та Vodafone.
Реалістичність обіцянок щодо зниження викидів ще десяти компаній у доповіді оцінили як низьку, серед них – Google, Amazon, Volkswagen, Walmart, Ikea та GlaxoSmithKline.
До компаній з дуже низьким рівнем реалістичності обіцянок автори доповіді віднесли найбільше корпорацій – 11. Серед них Unilever, Nestle, BMW, Deutsche Post DHL, Novartis та Accenture.
«Ми були відверто здивовані і розчаровані загальним рівнем нереалістичності обіцянок компаній, – зазначає Томас Дей, провідний автор дослідження та аналітик у галузі кліматичної політики NewClimate Institute. – У той час, як тиск на компанії з вимогами боротися зі зміною клімату наростає, їх амбітні повідомлення часто позбавлені реального змісту, що може ввести в оману і споживачів, і регулятори, які визначають їх стратегічний напрямок. Навіть компанії, у яких все відносно добре, перебільшують свої екологічні зусилля».
Тим часом інша аналітична компанія McKinsey підрахувала, в яку суму обійдеться світовий перехід з викопної на «зелену» енергетику.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].