Китай скористався Олімпіадою, щоб тестувати цифровий юань, Visa втрачає позиції
В електронних юанях уже було здійснено набагато більше транзакцій, ніж за картами Visa

Китай з кінця 2019 року проводить випробування щодо впровадження державного цифрового платіжного засобу – цифрового юаня e-CNY, який міг би конкурувати з Alipay та WeChat Pay. Олімпіада в Пекіні, що проходить в умовах жорстких коронавірусних обмежень, які назвали «олімпійською бульбашкою», також стала місцем тестування цифрового юаня, пише WSJ.
Зазвичай на Олімпійських іграх дозволено лише дві форми оплати – готівка та карти Visa, одного з ключових спонсорів змагань. Але на Олімпіаді в Пекіні можна розплатитись ще й електронними юанями.
Китайський уряд заявляє, що всі торгові точки в межах «олімпійської бульбашки» приймають e-CNY, там встановлені банкомати, які дають змогу обміняти іноземну валюту на електронні юані, а клієнти, які обмінюють великі суми, можуть отримати подарунки.
При цьому не ясно, чи це суперечить олімпійським спонсорським правилам, зазначає WSJ. Спонсори найвищого рівня, до яких належить і Visa, зазвичай платять сотні мільйонів доларів, щоб отримати ексклюзивне право на надання послуг під час Олімпіади.
Влада Китаю стверджує, що жодного порушення правил немає, тому що електронний юань є державним платіжним засобом. Організатори Ігор-2022 сказали WSJ, що e-CNY просто замінив готівку і тим самим знизив ризик поширення коронавірусу.
Китай не розкриває суми транзакцій у цифровому юані всередині «олімпійської бульбашки», але, за даними WSJ, у день відкриття Олімпіади в електронних юанях було здійснено набагато більше транзакцій, ніж за картами Visa.
І це крім того, що Visa і так втрачає частину доходів через те, що Олімпіада в Пекіні проходить без глядачів та туристів.
Представники платіжної системи поки що ніяк не коментують використання цифрового юаня на Олімпіаді. Джерела WSJ кажуть, що в компанії бояться роздратувати своїми коментарями китайський уряд і тим самим втратити прибутковий ринок Китаю.
«Visa знає, що Олімпіада прийде і піде, а Китай залишиться. Компанія не хоче в цій дискусії опинитися по інший бік від китайського уряду», – сказав один із експертів.
Як повідомлялося, Китай змушує американські компанії працювати з цифровим юанем. Тиск влади відчувають такі мережі закладів, як McDonald's, Visa і Nike.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].