росія вкраде іноземні лізінгові літаки
Але це не врятує авіагалузь рф від смерті – CNN

росія захоплює сотні комерційних літаків, що належать лізинговим компаніям США та Європи. Їх сукупна вартість становить $12,4 млрд.
Про це повідомила американська інформаційна агенція CNN.
Журналісти зазначають, що президент росії володимир путін у понеділок підписав закон у рамках антисанкційних заходів уряду, який дозволить російським авіакомпаніям реєструвати в Росії літаки, орендовані іноземними компаніями.
Закон дозволить російським авіакомпаніям залишити собі іноземні орендовані літаки та експлуатувати їх на внутрішніх маршрутах. Іноземні ж компанії зможуть їх повернути лише за дозволу російського уряду.
Нагадаємо: санкції США та Європи, запроваджені проти росії, вимагають від лізингових компаній повернути всі літаки, які вони орендували російським авіакомпаніям, до кінця місяця.
CNN зазначає, що західні авіавиробники, як-от Airbus і Boeing, уже перекрили доступ російським авіакомпаніям до запчастин, необхідних для обслуговування та безпечного польоту своїх літаків. Це вплине на експлуатацію 600 літаків: за даними аналітичної компанії Cirium, російські авіакомпанії експлуатують 305 літаків Airbus і 332 літаки Boeing.
У росії також є 83 регіональні літаки західних виробників, таких як Bombardier, Embraer і ATR. Літаків власного виробництва російські авіакомпанії мають лише 144 одиниці.
Агентство повідомляє, що «лізингові компанії не відповіли на запит про коментарі щодо дій росії, і незрозуміло, чи захочуть вони повернути ці літаки. Літаки не матимуть доступу до запасних запчастин і не матимуть дійсних сертифікатів льотної придатності, які були б прийняті західними авіакомпаніями».
«росія є найбільшою державою світу за площею, більш ніж вдвічі перевищує розміри континентальної частини Сполучених Штатів. Їй потрібна життєздатна авіаційна галузь, щоб зберегти її економіку», – наголошує Чарльз Лічфілд, заступник директора Центру геоекономіки в Атлантичній раді. Водночас він зазначив, що росіяни не літають так часто, як американці: «Вони не літають у Сибір на відпочинок».
Росії не потрібні всі літаки, які вона захоплює, оскільки удар по її економіці від санкцій значно зменшить потребу в авіаперельотах, – цинічно зауважує Бетсі Снайдер, кредитний аналітик, що займається лізинговими компаніями в Standard & Poor's. «російська економіка падає. Ніхто не буде в’їжджати та виїжджати з росії, російські громадяни втрачають свої гроші, тому в них немає грошей на подальші подорожі», – констатувала вона.
Отже, на думку американських журналістів, це підвищує ймовірність того, що багато літаків, які захоплюють, будуть розібрані на частини. Але навіть збереження літаків не забезпечить роботу російської авіагалузі. «Протягом року росія перестане мати будь-яку життєздатну авіаційну галузь», – вважає Річард Абулафія, керуючий директор AeroDynamic Advisory. «Чи може така велика країна, як Росія, жити без сучасної, життєздатної авіаційної галузі? – запитує він. – Це теза, яку ніколи не перевіряли. Але це ось-ось станеться».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].