росія просить Індію разом будувати супертанкери, щоб обійти стелю цін на нафту
росії потрібно понад 240 танкерів, щоб утримати свій поточний експорт

Російська влада звернулася до Індії з проханням налагодити спільне виробництво танкерів великої місткості, щоб возити нафту, яка з 5 грудня потрапила під нові санкції Заходу та заборону міжнародного страхування.
Джерело. Про це пише The Moscow Times.
Деталі. Стеля цін на нафту з росії, встановлена країнами G7 на рівні 60 доларів за барель – це «антиринковий захід, який руйнує систему міжнародної торгівлі», заявив віце-прем'єр Алєксандр Новак на зустрічі з послом Індії в москві Паваном Капуром.
Це створює «небезпечний прецедент», підкреслив він, додавши, що виникає загроза «енергетичної бідності», зокрема, в країнах, що розвиваються.
Щоб обійти санкції та не залежати від страхових послуг європейських та британських компаній, за словами Новака, росії та Індії потрібно налагодити співпрацю у будівництві та лізингу великотоннажних суден.
Новак додав, що в москві вітають рішення Індії не підтримувати стелю цін на російську нафту.
З початку війни Індія в 36 разів наростила закупівлі нафти в росії – з 30 тисяч до 1,08 млн барелів на день – і стала її найбільшим імпортером, обігнавши Китай (830 тисяч барелів на добу).
Щоб продовжувати перевезення в умовах санкцій, росія закупила старі танкери, розповів на початку листопада перший заступник голови міжнародного комітету Ради федерації рф Владімір Джабаров.
“Вони цілком придатні”, – запевнив він, додавши, що раніше російську нафту перевозили танкери Кіпру та Греції, а з ними після введення стелі цін виникла “велика проблема”.
Загалом росії вдалося зібрати «тіньовий флот» з щонайменше 103 танкерів, призначених до списання на металобрухт, підрахували експерти судноплавного брокера Braemar та консалтингової компанії Rystad. Серед них до 29 супертанкерів (VLCC), кожен з яких здатний перевозити понад 2 млн барелів, а також не менше 30 танкерів Suezmax (близько мільйона барелів) та 49 танкерів Aframax (700 тисяч барелів).
Однак цього недостатньо, щоб зберегти вивезення нафти морем – близько 3 млн барелів на добу.
«росії потрібно понад 240 танкерів, щоб утримати свій поточний експорт», – вважає Віктор Курилов, аналітик Rystad. Нестача 60-70 танкерів зменшить обсяги приблизно на 200 тисяч барелів на добу, очікує він.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].