У США арештували двох росіян – учасників широкої схеми постачання запчастин Boeing та Airbus в росію
Пацуля і Макєєва стали лише частиною міжнародної мережі таємних постачальників

Минулого четверга агенти ФБР увірвалися до квартири на 41-му поверсі елітного житлового комплексу в Маямі. Квартира, куплена 10 років тому за $1,65 млн, належить компанії MIC-USA LLC, якою володіють два російські бізнесмени, Олег Пацуля та Агунда Макєєва.
У п'ятницю в окружному суді Арізони затриманим було пред'явлено звинувачення у порушенні американських санкцій щодо російських авіакомпаній.
Джерело. Про це пише The New York Times.
Росіяни у травні почали вибудовувати схему постачання авіаційних комплектуючих, пише NYT із посиланням на судові документи. У серпні Пацуля відправив електронного листа до авіакомпанії «росія» (входить до групи «Аерофлот»), де написав:
“У світлі накладених на рф санкцій у нас є успішне вирішення проблем, що виникли”.
У результаті обвинувачені почали виконувати замовлення на постачання запчастин, включаючи дорогу гальмівну систему Boeing 737, для трьох російських авіакомпаній, йдеться в судових документах. Двом з цих компаній продаж вироблених у США компонентів був суворо заборонений постановою Міністерства торгівлі.
Пацуля і Макєєва стали лише частиною міжнародної мережі таємних постачальників, які почали постачати запчастини російській авіації.
Загалом за останні вісім місяців 2022 року із США в росію було відправлено заборонених деталей для літаків на $14,4 млн, зокрема вироблених корпорацією Boeing – на $8,9 млн, пише NYT з посиланням на дані російської митниці.
В основному постачання мідних проводів, графіту, замків, стартера двигуна від Honeywell вартістю $290 000 і навіть простих гвинтів йшли через зони вільної торгівлі, промислові парки, невідомі компанії в ОАЕ, Туреччині, Китаї та Мальдівах.
Загалом із США було здійснено понад 5000 постачань, показав аналіз NYT на основі митної інформації, наданої агрегатором торгових даних Import Genius.
Одержувачами стали авіакомпанії, проти яких США ввели санкції, включаючи «Аерофлот», «Победу», «Уральські авіалінії» та Utair.
Обсяги поставок з часом зростали, оскільки росія створювала нові шляхи для паралельного імпорту. На це пішов час, але тепер налагоджені канали «допомагають їй отримувати деякі ключові компоненти», каже Вільям Джордж, директор із досліджень Import Genius.
Крім того, російські перевізники отримували деталі з Євросоюзу, включно з тими, що були випущені на заводах Airbus.
Boeing і Airbus запевняють, що нічого не поставляють росії і ретельно відстежують оригінальні запчастини та документацію, а також перевіряють своїх контрагентів.
Airbus у квітні заявив, що виключить зі списку клієнтів будь-яку компанію, яка займається технічним забезпеченням та обслуговуванням, якщо вона поставить його деталі російським авіаперевізникам.
Бекграунд. Більше про те, як іде на посадку російська авіагалузь – в матеріалі “Затяжне піке: як довго ще протримається російська цивільна авіація та від чого це залежить”.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].