Польща пропонує збудувати на Балтійському морі порти спеціально для транспортування українського зерна
Міністр сільського господарства закликав Євросоюз надати фінансування для такого проекту

Польща готова допомогти Україні з вивезенням сільськогосподарської продукції через Балтійське море після того, як вихід росії із зернової угоди різко скоротив можливості українських фермерів щодо експорту нового врожаю. Для цього може знадобитися будівництво спеціальних портів, сказав міністр сільського господарства Польщі Роберт Телус в інтерв’ю Bloomberg.
«Ми маємо допомогти Україні, і ми це розуміємо. Ми думаємо про будівництво портів виключно для транспортування зернових, так званих агропортів», – сказав Телус.
Він закликав Євросоюз надати фінансування для такого проекту.
За словами Телуса, експорт українських зернових через існуючі вже польські порти на Балтиці зріс у червні до 260 000 тонн. Це вдвічі більше, ніж кілька місяців тому, коли основні поставки здійснювалися через Чорне море. Швидше за все, експорт через Балтику продовжуватиме зростати, для цього Варшава веде переговори з Вільнюсом про перенесення фітосанітарного контролю з сухопутного українсько-польського кордону до литовських портів, щоб потяги з українським зерном прямували в них без зупинки.
Це дозволить прискорити вивезення продукції експорту. Щоправда, поки що обсяги таких поставок невеликі. За рік дії угоди росії з ООН та Туреччиною про пропуск українського зерна за чорноморським маршрутом було вивезено 32,8 млн тонн, або майже по 3 млн тонн на місяць.
Морська частина балтійського маршруту може бути досить ефективною, оскільки значна частина українського експорту йде до Європи. Головним покупцем пшениці та кукурудзи під час дії зернової угоди, за даними ООН, був Китай. А в топ-10 імпортерів були Іспанія (18,2%), Італія (6,3%), Нідерланди (6%) та Португалія (2,2%).
Бекграунд. Між тим Польща не має наміру знімати заборону на продаж українського зерна на польському ринку. П’ять східноєвропейських країн, щоб захистити місцевих фермерів, залишили можливість лише для транзиту української сільськогосподарської продукції.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].