За вихідні середня роздрібна ціна на автогаз в Україні підскочила на 88 копійок – до 33,54 грн/л

За вихідні середня роздрібна ціна на автогаз в Україні підскочила на 88 копійок – до 33,54 грн/л

За даними enkorr, через страйки на кордоні українські компанії тепер мають проблеми не тільки з виїздом у Польщу, а й з в’їздом в Україну

За вихідні середня роздрібна ціна на автогаз в Україні підскочила на 88 копійок – до 33,54 грн/л
Фото: Рixabay

За вихідні середні роздрібні ціни на автогаз в Україні підскочили на 88 копійок – до 33,54 грн/л, водночас 92-й за вихідні впав на 44 коп., опустившись до 53,51 грн/л. 95-й та дизпаливо втратили по 2 коп. вартості та опустилися до рівня 55,47 та 55,75 грн/л відповідно.

За даними enkorr, черги на кордоні й страйк польських перевізників змушують нервувати учасників ринку по обидва боки кордону.

Вартість основних нафтопродуктів на мережевих АЗС України, грн/л

A-92 A-95 ДП LPG
UPG 53,90 53,90 33,29
Shell 57,79 57,79 33,54
SOCAR 59,99 59,99 32,87
WOG 57,99 57,99 33,68
Авіас 55,00 57,00 57,00 33,74
БРСМ-Нафта 52,71 53,18 32,64
ОККО 57,99 57,99 33,99
Укрнафта 52,90 53,90 54,90 32,90
Середня ціна
в Україні
53,35 55,50 55,62 26,49

Дані: Консалтингова група А-95

Перепони на польському кордоні змушують компанії шукати газ на інших напрямках – в Угорщині, Сербії, Албанії. Тут трейдери стикаються з труднощами на кшталт дорогої логістики чи неповного пакету документів. «Є цікава пропозиція з Албанії. Але, на жаль, у цій країні немає Торговельно-промислової палати, яка б могла видати сертифікат потрібного зразка», – розповідає один із трейдерів.

Черги на південних і західних кордонах сприяють зростанню попиту на залізничний ресурс. Як наслідок, спотові партії газу на вагонах дорожчають. Так, із початку листопада, коли компанії розмитнювали залізничні партії газу за $760–860/т на західному кордоні України, ціни зросли в середньому на $40–50. «Цього тижня ми продали партію ПБТ за $900/т DAP Ізов», – повідомив польський трейдер.

Залізничні партії пропану в балтійських портах Польщі цього тижня подешевшали на $20/т, до $740–760/т, через зменшення європейських котирувань. Зокрема, вартість пропану зменшилася на $11/т, до $481/т на CIF NWE.

З урахуванням транспорту до українського кордону морський газ коштуватиме $850–860/т DAP Ягодин/Ізов. «Постачальники пропонують вагони на споті за $870–900/т. За формулою обсяги будуть дешевшими, адже котирування CIF помітно впали», – каже один з імпортерів

Та попри це обсяги імпорту дизпального в Україну залишаються високими, зокрема через збільшення постачань залізницею.

Минулого тижня автомобільні партії дизпального на східних терміналах Польщі пропонувалися з націнками +$85–105/т до котирувань CIF. Польські трейдери зазначають, що вибірка продукту погіршилася.

«Наразі це не проблема, оскільки з’явилася можливість продавати дизель на внутрішньому ринку за адекватними цінами. Та якщо так буде й надалі, є ризик затоварювання», – каже представник польської компанії.

За даними enkorr, зараз на польському ринку багато дизпального. Гуртові ціни після жовтневого зростання почали коригуватися слідом за низькими котируваннями. Протягом цього тижня базовий прайс Orlen зменшився на 87 зл/м3 (-$25/т) – до 5303 зл/м3.

«На ринку збільшується конкуренція між приватними постачальниками. Вже з’являються пропозиції зі знижками до прайсу Orlen», – зазначає польський постачальник.

На балтійському напрямку дизпальне продовжує дорожчати. З терміналів Orlen Lietuva автомобільні партії ДП з відвантаженнями наступного тижня продаються за +$115–125/т до котирувань CIF, це на $5/т більше порівняно з попереднім тижнем. З кінця жовтня Orlen пропонує зимовий дизель, минулого тижня перші партії вже почали надходити в Україну.

На дунайських терміналах автомобільні партії дизпального з урахуванням вартості перевалки пропонуються з преміями +$120–140/т до котирувань CIF. Цього тижня компанії продавали теж переважно індійський і грецький дизель. Трейдери повідомляють, що після дощів у Європі рівень води в дунайських каналах відновився по всій довжині.

Зі слів учасників ринку, на півдні зберігається жвавий попит через високу активність зерноперевізників.

«Проливи на південних заправках досі хороші. На західному напрямку ситуація гірша, через страйк на польському кордоні перевезення фактично стали», – каже власник групи Prime Дмитро Льоушкін.

Утім окремі трейдери повідомляють, що вже бачать перші ознаки зниження попиту в роздрібному сегменті ринку.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло