Україна створила гуманітарний штаб для підтримки водіїв на польському кордоні
Наразі це все, чим держава може допомогти заручникам транспортної кризи

В Україні створено штаб допомоги українським водіям, які вже 14 днів заблоковані на кордоні із Польщею. Про це повідомив віцепрем'єр-міністр із відновлення – міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.
Перед штабом поставлено завдання забезпечити заблокованих водіїв харчуванням, питною водою, медикаментами та пальним. На сьогодні на кордоні доступні 11 000 наборів харчування, питна вода та необхідні ліки.
У бік Ягодина черга вантажівок розтягнулася більш ніж на 30 км, у бік Рави-Руської – понад 10 км, у бік Краківця – понад 16 км. Станом на 19 листопада 2023 року в чергах у Польщі стояли майже 3000 вантажівок. На території Словаччини, чекаючи руху в бік України, було приблизно 400 вантажівок.
У кожному напрямку пропускають по кілька вантажівок за годину. Крім того, як заявив заступник міністра інфраструктури Сергій Деркач, польські протестувальники блокують і фури з гуманітарною допомогою та небезпечними вантажами, незважаючи на заяви про протилежне.
«Штаб працюватиме, доки кордон не буде розблокований і стабільність руху через пункти пропуску не буде відновлено», – йдеться в повідомленні Мінвідновлення.
Коли блокаду може бути знято, міністерство завбачливо не повідомляє. Наскільки відомо, жодного прогресу в переговорах української та польської сторін немає, а ситуація на кордоні погіршується.
Так, до трьох заблокованих пропускних пунктів («Ягодин», «Рава-Руська» та «Краковець») польські перевізники мають намір додати ще один – Шегені; крім того, до блокади може приєднатися Словаччина. Спілка автомобільних перевізників Словаччини вже провела попереджувальний протест.
Блокада збільшила завантаження на (поки що) вільні пункти пропуску – наприклад, у напрямку ПП «Шегині» на території Польщі знаходиться близько 1300 вантажівок, які очікують на можливість в'їхати в Україну. Крім того, приблизно 400 вантажівок перебувають у напрямку ПП «Угринів», «Устилуг» та «Смільниця».
Нагадаємо, що 6 листопада 2023 року польські страйкарі заблокували рух вантажного транспорту в напрямку найбільших пунктів пропуску. З українського боку це пункти пропуску «Ягодин», «Рава-Руська» та «Краковець».
Ключовою вимогою протестувальників є повернення до системи дозволів на перевезення вантажів для українських транспортників.
Арбітром у вирішенні кризи має виступити Єврокомісія. Одним із варіантів може бути початок кримінальної процедури проти Польщі, оскільки влада, відповідно до законодавства ЄС, зобов'язана забезпечити вільний рух українських вантажівок на прикордонних переходах у рамках «коридорів солідарності». Поки немає підтверджень, що цей захід розглядається; переговори на рівні ЄС тривають.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].