TikTok може маніпулювати трендами так, як вигідно китайському уряду – дослідження
Дослідники вважають, що TikTok, ймовірно, маніпулює громадською думкою не тільки щодо специфічних для Китаю тем, таких, як протести та різанина на площі Тяньаньмень 1989 року, а й щодо важливих тем, таких як війни в Україні та Секторі Газа

Згідно з аналізом Інституту дослідження мережевого зараження (NCRI), соцмережа TikTok, що входить до складу китайської компанії ByteDance, можливо, впливає на вміст, пропонуючи або приховуючи теми відповідно до уподобань уряду Китаю.
Група вчених із Ратґерського університету порівняла публікації з політично чутливими хештегами в TikTok і Instagram. Аналітики вважають, що TikTok може систематично впливати на популярні теми та тренди на своїй платформі, сприяючи інтересам китайської влади. Результати дослідження вказують на можливість маніпулювання громадською думкою стосовно різних тем, включно з політично чутливими, такими, як протести та різанина на площі Тяньаньмень 1989 року, а також такими, які не мають прямого зв'язку з Китаєм, наприклад, війни в Україні та Секторі Газа. При цьому існує висока ймовірність, що вміст на TikTok адаптується до інтересів уряду Китаю.
У порівняльному аналізі ефективності хештегів поп-культури, як-от #TaylorSwift і #CristianoRonaldo, виявлено значущі різниці між TikTok та Instagram. Пости з політичними хештегами також відрізнялися, іноді істотно, що може свідчити про вплив Китаю на формування публічної думки через TikTok.
Водночас аналіз політичних хештегів виявив значні відмінності. На кожен пост у TikTok із хештегом на підтримку України припадало 8,5 таких постів в Instagram. На думку дослідників, така значна розбіжність може свідчити про підтримку Китаєм російських наративів.
Різниця була ще більш вираженою в інших темах, зазначили дослідники. На хештег #HongKongProtests припадало 206 постів в Instagram на кожен пост у TikTok. Ця тема особливо чутлива для китайського уряду, зазначається у дослідженні.
Пости з хештегом #StandWithKashmir були численнішими на TikTok, ніж в Instagram у співвідношенні 661 до 1. Така суттєва різниця відповідає стратегічному інтересу Китаю щодо спірного регіону Кашмір.
«Важко уявити, що такі дії могли відбуватися на платформі природньо, без відома та згоди самої платформи», – зазначається у дослідженні.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що TikTok інвестує $1,5 млрд у придбання індонезійського е-магазину GoTo.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].