Попри санкції: понад 20 нових операторів танкерів долучилися до перевезень російської нафти в березні — S&P Global
Більшість нових гравців оперують одним танкером

На ринок морських перевезень російської сирої нафти в березні 2024 року вперше вийшли 22 танкерних оператори, судна яких завантажили 20,3 млн барелів, або 17,3% усього обсягу російського морського експорту нафти минулого місяця. Про це свідчать дані власного моніторингу S&P Global.
Більшість нових гравців оперують одним судном. Місця реєстрації компаній – Туреччина, Сейшельські острови, ОАЕ, Китай та Індія. Вони оперують танкерами, які переважно не користуються послугами цінової коаліції G7+ і перевозять російські вантажі, придбані вище граничної ціни $60 за барель.
Проте серед нових операторів виявлено дві компанії, які управляють великою кількістю суден. Одна була зареєстрована в ОАЕ торік і оперує 17 танкерами загальним дедвейтом 1,8 млн тонн. Інша зареєстрована в Туреччині цього року й управляє 28 танкерами майже подібного сумарного дедвейту. Отже, наявність цих компаній знаменує появу нових великих «сірих» гравців.
москва скористалася послугами нових операторів, щоб підтримати збільшення експорту нафти минулого місяця. Як свідчать результати моніторингу, морський експорт російської нафти в березні досяг 10-місячного максимуму – 3,8 млн барелів на добу. росія експортувала більше сирої нафти, «оскільки нафтопереробні заводи країни зазнали безперервних атак українських безпілотників».
Незвично велика кількість нових гравців з'явилася після зменшення перевезень танкерами, якими управляють оператори, підконтрольні державному перевізнику «Совкомфлот». У березні вони перевезли 11,1 млн барелів проти 12,7 млн барелів у лютому. Зменшення обсягу перевезень пояснюється відмовою приватних і державних нафтопереробних компаній Індії приймати вантажі російської нафти, доставлені суднами «Совкомфлоту», через санкції США.
У лютому 2023 року Міністерство фінансів США внесло «Совкомфлот» до списку санкцій після аналогічних дій Австралії, Канади та Великої Британії. «Хоча санкції США проти «Совкомфлоту» передбачають 45-денний перехідний період, перші спостереження S&P Global демонструють, що флот перевозитиме менше російської нафти», – вказують аналітики агентства.
Як свідчать дані моніторингу, минулого місяця лише два танкери «Совкомфлоту» доправили до Індії 1,5 млн барелів російської нафти проти восьми танкерів із 6,2 млн барелів у лютому.
Натомість Китай продовжує отримувати російську нафту, яку перевозять судна «Совкомфлоту». Минулого місяця країна прийняла 13 танкерів із 9,5 млн барелів російської нафти проти 16 суден із 12 млн барелів у лютому.
Грецькі танкерні оператори в березні помітно зменшили транспортування російської нафти. Обсяги завантаження становили 12,8 млн барелів проти 16,6 млн барелів у лютому. Зазначимо, що в січні грецькі оператори перевезли найменший обсяг російської нафти після введення механізму обмеження ціни – 11,5 млн барелів.
«Хоча ціна флагманського російського сорту Urals протягом минулого місяця перевищувала $65 за барель, згідно з оцінкою S&P Global Commodity Insight's Platts, судна можуть дотримуватися цінового ліміту, якщо вони перевозять барелі, що технічно продаються з великими знижками», – зауважує агентство.
Серед інших особливостей ринку морських перевезень російської нафти, зафіксованих у березні, агентство відзначає збільшення суден операторів із Туреччини та ОАЕ, які користувалися страховим покриттям G7. Такі танкери турецьких операторів перевозили в березні 6,8 млн барелів проти 1,8 млн барелів у лютому, еміратських – 5,1 млн барелів проти 1,5 млн барелів у лютому.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].