Розвиток туризму на Львівщині: найкращі практики від туристичних комунальних підприємств
U-LEAD з Європою

Розвиток туризму на Львівщині: найкращі практики від туристичних комунальних підприємств

Програма «U-LEAD з Європою» разом із Держтуризмом провели ознайомчий тур для громад 5 західних областей

Розвиток туризму на Львівщині: найкращі практики від туристичних комунальних підприємств
Фото: U-LEAD з Європою

Навчальний візит «Організація діяльності комунальних підприємств у сфері туризму у Львівській області» провела спільно з Державним агентством розвитку Туризму України Програма «U-LEAD з Європою». Представники громад-учасниць Програми підтримки у створенні спільних комунальних підприємств у сфері туризму Волинської, Тернопільської, Закарпатської, Рівненської та Львівської областей вивчали практики роботи комунальних підприємств, які працюють для розвитку туризму, на прикладах громад Львівщини.

Як повідомила U-LEAD, Lviv Tourism Office, ЛКП «Центр розвитку туризму», Туристичний інформаційний центр у Львові та Муніципальна галерея продемонстрували на практиці як за допомогою комунальних підприємств розвивають туризм у великому місті. Комунальні підприємства з розвитку туризму у Дрогобичі та Бориславі ознайомили учасників візиту зі своїми напрацюваннями з брендування, маркетингу, промоцій, створення атракцій для туристів, а також поділилися досвідом співпраці між комунальними підприємствами для розвитку туризму двох сусідніх громад.

Дрогобич із туристичним слоганом «У ньому вся сіль» продемонстрував солеварню, де збережена тисячолітня традиція виготовлення солі шляхом виварювання з природної ропи, а також ознайомив із театралізованими екскурсіями, Вуличним музеєм та об’єктами сакральної архітектури тощо.

«Нам стало критично важливо розвивати туризм, коли закрився останній завод, що створював бюджет громади. Ми пишаємося тим, що в нас є тяглість у туристичній сфері. У нас немає такого, що нова мітла по новому мете. Послідовники продовжують справу попередників. Нам дуже важливо показати туристу тяглість нашої історії», – зазначив міський голова Дрогобича Тарас Кучма.

У Бориславі розвинули тему промислового туризму просто в міському парку, де розташоване промислове нафтове обладнання, установки-качалки, що працюють, металеві пам’ятники. Учасники візиту ознайомилися з аптекою-музеєм Йогана Зега, експозиція якої розповідає про розвиток фармацевтики, нафтовидобутку і нафтопереробки. Адже саме Йоганн Зег став одним із перших дослідників бориславської нафти, а також фактичним винахідником технології її розділення на фракції. Нафта тут була й залишається центральним елементом, про це говорить і туристичний слоган міста: «Все почалося з нафти». Каву тут теж готують по-особливому, на мінеральній воді «Нафтуся». До речі, Дрогобич пригощав кавою із сіллю.

«Спільні комунальні підприємства є тим майданчиком, який надає можливість надавачам послуг знайти своїх клієнтів. Вони виступають зв’язуючим містком між бізнесом і туристами, які відвідують громади. Фактично вони розповідають що й де є, а також, як цим скористатись», – зазначила радниця Чернівецького Регіонального офісу U-LEAD, керівниця робочої групи Управління комунальним майном та комунальними підприємствами Вікторія Чебан.

На прикладі заповідника «Тустань», популярної туристичної локації на Львівщині, учасники візиту дізналися як розвинути туристичний потенціал природної локації з історичним минулим. А саме – завдяки створенню Центру локальної історії «Хата у Глубокім» та започаткуванню декількох фестивалів з організацією супутніх сервісів.

«Все йде від людей. Для розвитку потрібні люди, які будуть горіти своєю справою. Важлива роль місцевого самоврядування в цьому – не лише створити та лишити комунальне підприємство, а й постійно тримати в полі зору, підтримувати, розуміючи важливість розвитку туризму», – прокоментував учасник програми від Заводської громади Тернопільської області Олег Марцінковський.

«Дякую Програмі U-LEAD, яка підтримала об'єднання громад у сфері розвитку туризму. Спільні комунальні підприємства у сфері туризму – це є інвестиція в розвиток громад. Це стратегічне рішення. У нас в Україні є величезний потенціал. Але в малих громадах, там де немає достатнього людського ресурсу, розвинути туризм дуже складно. Тому важливо ці ресурси об'єднувати, інвестувати в розвиток», – підбила підсумки ознайомчого візиту керівниця Державного агентства з розвитку туризму України Мар'яна Олеськів.

Нагадаємо: Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою» спільно фінансується ЄС та його державами-членами Німеччиною, Польщею, Данією та Словенією для підтримки України на її шляху до зміцнення місцевого самоврядування. U-LEAD сприяє прозорому, підзвітному та багаторівневому управлінню в Україні, яке відповідає на потреби громадян і розширює можливості громад. З цією метою Програма реалізовує велику низку навчальних заходів, які посилюють спроможності територіальних громад у різноманітних сферах.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло