У Китаї штучний інтелект перетворив українську ютуб-блогерку на російську
Технологія діп-фейків набула великого поширення в Китаї і без жодних обмежень використовується в рекламі

Українка Ольга Лоєк, студентка Університету Пенсильванії, шукала популярність в інтернеті, і знайшла її – але з несподіваного боку. Після запуску свого каналу на YouTube у листопаді минулого року 21-річна дівчина виявила, що її зображення було оброблено за допомогою штучного інтелекту для створення фейкових осіб на платформах китайських соцмереж.
Джерело. Про це пише Reuters.
Її цифрові двійники з іменами на зразок «Наташа» стверджували, що вони російські жінки, які вільно володіють китайською мовою і хочуть подякувати Китаю за підтримку росії та заробити трохи грошей на продажі таких товарів, як російські цукерки.
Ба більше, фейкові акаунти мали сотні тисяч підписників у Китаї – набагато більше, ніж у самої Лоєк.
«Це буквально має такий вигляд, що моє обличчя розмовляє китайською мовою, а на задньому плані я бачу кремль і москву, і я нібито говорю про те, наскільки чудові росія та Китай», – розповіла Лоєк у коментарі Reuters.
«Це справді моторошно, тому що це речі, які я б ніколи не сказала у своєму житті», – наголосила вона.
Випадок Лоєк не єдиний. У китайських соціальних мережах зростає кількість, на перший погляд, російських жінок, які демонструють свою любов до Китаю вільною китайською мовою і кажуть, що хочуть підтримати росію у війні, продаючи продукцію зі своєї батьківщини.
Однак цих людей не існує. Експерти кажуть, що вони створені штучним інтелектом шляхом незаконного привласнення відео реальних жінок, знайдених в інтернеті, часто без їхнього відома. А фальшиві відео використовуються для реклами продуктів неодруженим китайським чоловікам, кажуть експерти.
Акаунти, створені із зображенням Лоєк, мають сотні тисяч підписників і продають продукти на десятки тисяч доларів, зокрема цукерки. Деякі публікації містять застереження про те, що вони могли бути створені за допомогою штучного інтелекту, деякі – ні.
Творці цих акаунтів використовують російсько-китайське «безмежне» партнерство, проголошене путіним перед вторгненням в Україну в лютому 2022 року, для збільшення продажів імпорту з росії.
Джим Чай, виконавчий директор XMOV, компанії, яка розробляє штучний інтелект і яка не причетна до ситуації з Ольгою Лоєк, каже, що технологія створення таких зображень «дуже поширена, тому що багато людей використовують її в Китаї».
«Наприклад, щоб створити мою власну 2D цифрову людину, мені просто потрібно зняти 30-хвилинне відео про себе, а потім я переробляю відео. Звичайно, воно виглядає дуже реально, і, звичайно, якщо ви змінюєте мову, єдине, що вам потрібно налаштувати, – це синхронізацію губ», – сказав Чай.
Штучний інтелект є темою гарячих дискусій, і історія Лоєк проливає світло на ризики його потенційно незаконного чи неетичного застосування, тому що ці потужні інструменти для створення та розповсюдження контенту стають звичним явищем у всьому світі.
У січні Китай опублікував проєкт інструкцій щодо стандартизації індустрії штучного інтелекту, пропонуючи сформувати понад 50 національних і галузевих стандартів до 2026 року.
Однак Сінь Дай, доцент юридичної школи Пекінського університету, зазначає, що регулювання дуже відстає від темпів розвитку ШІ.
«Я думаю, що критична річ тут у тому, що обсяг просто занадто великий, не лише в Китаї, а й у загальному інтернеті по всьому світу», – зазначає він.
Бекграунд. Більше про те, чому McDonald's згортає експеримент з приймання замовлень через помилки ШІ, і про інші резонансні кейси його застосування – у матеріалі Mind «Amazon, Uber, Spotify, JP Morgan, Netflix, Tesla тощо: успішні та провальні кейси залучення штучного інтелекту».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].