Польща видала Укрзалізниці ліцензію на вантажні перевезення
Польські та українські вантажовідправники зможуть перевозити вантажі «від дверей до дверей» - без необхідності укладати низку договорів з різними компаніями

Державна компанія «Укрзалізниця» отримала ліцензію Управління залізничного транспорту Польщі, що дозволяє їй вийти на європейський ринок залізничних вантажних перевезень, повідомила компанія 27 червня.
Повітряний простір України закрито з лютого 2022 року через повномасштабне вторгнення росії, що надає залізничному транспорту вирішальну роль у перевезенні вантажів і пасажирів.
Минулого року Укрзалізниця перевезла понад 2 млн пасажирів до Європи та повідомила про рекордну кількість вантажів у листопаді 2023 року, коли перевезла 14 млн метричних тонн вантажів.
«Отримання ліцензії – це ще один крок на шляху до створення повноцінного міжнародного залізничного оператора, який зможе запропонувати своїм клієнтам єдину транскордонну транспортну послугу», – зазначив голова правління «Укрзалізниці» Євген Лященко.
Укрзалізниця планує «на першому етапі роботи перевізника, який матиме назву «Укрзалізниця Cargo Poland», «концентруватися на збільшенні обсягів перевезень через українсько-польські прикордонні переходи».
«Польські та українські вантажовідправники отримають послугу перевезень «від дверей до дверей» від одного оператора, без необхідності укладати низку договорів з різними компаніями», – повідомили в «Укрзалізниці».
Залізничні перевезення на українсько-польському кордоні набули ще більшого значення після початку регулярного блокування кордону польськими фермерами та автоперевізниками наприкінці 2023 року.
Блокади часто призводять до зупинки автомобільного транспорту, змушуючи легкові авто та вантажівки чекати в кілометрових чергах.
Укрзалізниця Cargo Poland почне надавати повноцінні комплексні перевезення з 2025 року, повідомляє Укрзалізниця.
Компанія також «планує експлуатацію рухомого складу з шириною колії як 1435 мм, так і 1520 мм, що дозволить ефективно працювати на всіх пунктах пропуску на кордоні з Польщею».
Через радянське минуле українські залізниці мають широку колію, як це прийнято в росії. Зараз Україна будує більше вузьких колій європейського зразка, щоб забезпечити краще залізничне сполучення з Європою.
Бекграунд. Також сьогодні повідомлялося, що Іспанія допоможе «Укрзалізниці» впровадити потяги з адаптацією до різних колій.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].