Частка e-commerce в українському ритейлі зростає, але прибутковість залишається під тиском
Попри збільшення онлайн-замовлень, бізнеси стикаються зі зниженням середнього чека, що гальмує зростання прибутків

Частка e-commerce в українському ритейлі продовжує зростати, однак збільшення кількості онлайн-замовлень не завжди приносить очікувану прибутковість.
Про це свідчить дані дослідження Promodo.
Основним стримувальним фактором є зниження середнього чека, попри інфляційні та зовнішні виклики.
«Онлайн-бізнес стабілізується, незважаючи на неконтрольовані зовнішні фактори. Лідером залишається категорія електроніки, а найбільше зростання демонструють сегменти продуктів, алкоголю та зоотоварів» – зазначається у звіті.
У першому півріччі доходи категорії електроніки зросли на 10% у гривні та 7,5% у доларах, досягнувши показників довоєнного періоду. Однак, незважаючи на зростання кількості користувачів на 14%, середній чек у доларах знизився на 42% у порівнянні з минулим роком.
Категорія «Продукти та алкоголь» показала значне зростання: кількість покупок зросла вдвічі, середній чек підвищився на 20%, а дохід бізнесу збільшився на 125% у гривні та на 120% у доларах.
Ніша одягу та взуття демонструє зростання трафіку на 15% і покупок на 74%, проте середній чек у доларах впав на 24%, а дохід зріс лише на 4% у гривні та на 2% у доларах.
Зоотовари стали найсильнішим гравцем у e-commerce: кількість покупок збільшилася на 11%, а дохід зріс на 22% у гривні та на 19% у доларах проти аналогічного періоду минулого року.
Водночас доходи аптек знизилися на 11% у гривні та 13% у доларах. Однак середній чек зріс на 17%, а трафік – на 93%.
Ювелірний ритейл показав зростання доходу на 81% у гривні та на 78% у доларах, завдяки збільшенню покупок на 47% та зростанню середнього чека на 14% у доларах.
«Зростання кількості онлайн-замовлень у деяких сегментах не завжди покращує прибутковість через зниження середнього чека. Найсильніша конкуренція спостерігається в сегменті зоотоварів, і тенденція може поширитися на продукти та алкоголь», – йдеться в дослідженні.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що 17 червня найбільший український виробник їжі для котів і собак Kormotech став першою в нашій країні компанією, що розпочала експорт їжі для тварин на корейський ринок. Його представлено на корейських спеціалізованих інтернет-майданчиках.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].