На «синій гілці» метро завершили пусконалагоджувальні роботи – Кличко
Мер Києва додав, що вартістю робіт становила 383 млн грн, що на 62 млн грн менше за початкову вартість

Фахівці завершили пусконалагоджувальні роботи на оновленій ділянці тунелю метро між станціями «Деміївська» – «Либідська». Повноцінний рух поїздів між станціями «Героїв Дніпра» – «Теремки» відновлять у четвер, 12 вересня.
Про це повідомив мер Києва Віталій Кличко.
«Увесь комплекс робіт тривав 9 місяців. За цей час підготували будівельний майданчик, переклали понад 200 кабельних мереж, зокрема мереж ДТЕКу, «Укртелекому» та інших. Розробили котлован глибиною понад 15 м, демонтували стару частину тунелю довжиною у 27 метрів та побудували нову. Посилили з обох сторін і тунельну оправу, що примикає до нової ділянки (загальною довжиною понад 50 м). Уклали нові колії, відновили всі інженерні мережі, налагодили безпекові системи руху поїздів», – сказав він.
За його словами, перегінний тунель між «Деміївською» – «Либідською» знаходиться у складних гідрогеологічних умовах. Тому під час ремонту здійснили всі необхідні роботи з гідроізоляції тунельної оправи та хімічного закріплення ґрунтів навколо неї.
Кличко наголосив, що кошторисна вартість усього комплексу робіт становила 383 млн грн, що на 62 млн грн менше початкової вартості.
Окрім цього, додав мер Києва, одночасно з відновлювальними роботами провели експертні дослідження з визначення причин виникнення ситуації. Зокрема підтверджено, що її причиною є помилки на етапі проєктування та неякісне виконання будівельно-монтажних робіт на етапі будівництва цієї ділянки тунелю, а саме:
- оправа тунелю згідно з проєктом повинна експлуатуватися при значно меншому рівні ґрунтових вод;
- оправу тунелю збудовано неякісно з порушенням допусків монтажу кілець;
- не виконано компенсаційних заходів (хімічного закріплення ґрунтів), у тому числі для унеможливлення впливу перерізуючи зусиль тунелю у місці зміни інженерно-геологічних умов основи;
- жорсткість тунелю нижча проєктної – з причини застосування стінових блоків замість лоткових (зменшена товщина та відсутність ребер).
Окрім цього, зазначив Кличко, проведеними лабораторними дослідженнями підтверджено грубі порушення при будівництві в частині відсутності хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що роботи між станціями «Деміївська» – «Либідська» перебувають на завершальному етапі. Мер Києва зазначив, що перед повноцінним відновленням здійснять пробні пуски поїздів.
Нагадаємо: в.о. голови київського метро обрали запобіжний захід через підтоплення тунелю. Йому призначили цілодобовий домашній арешт за службову недбалість із тяжкими наслідками.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].