росія втрачає доходи від продажу нафти – KSE

росія втрачає доходи від продажу нафти – KSE

Більшість експорту здійснюється за допомогою старих та неналежно застрахованих суден тіньового флоту

росія втрачає доходи від продажу нафти – KSE
Фото: Shutterstock

Доходи росії від експорту нафти у листопаді 2024 року зменшились на $1,1 млрд до $14,6 млрд. Це відбулося через нижчі ціни на нафту та обсяги експорту.

Про це йдеться в дослідженні KSE Institute.

За даними інституту, у листопаді нафта марки Urals FOB Приморськ стала дешевшою на $1,4 (стала коштувати приблизно $61,1 за барель), а Urals FOB Новоросійськ – на $1,1 (стала коштувати $61,9 за барель).

Росія втрачає доходи від продажу нафти – KSE

«Знижка до ICE Brent скоротилася до приблизно $12 за барель. Усі преміальні нафтопродукти торгувалися нижче граничної ціни, тоді як нафтопродукти зі знижкою, попри зниження вартості, продовжували реалізовуватися значно вище цінового ліміту», – йдеться в дослідженні.

Зазначається, що того ж місяця експорт російської сирої нафти морем скоротився на 4,2%, тоді як експорт нафтопродуктів зріс на 0,9%.

«Лише 10% сирої нафти та 62% нафтопродуктів транспортувалися танкерами із страхуванням IG P&I. Рівень покриття варіювався залежно від порту: 45% поставок з Балтійського моря та 34% з Чорного моря використовували страхування… Водночас весь експорт з тихоокеанських і арктичних портів повністю покладався на тіньовий флот, оминаючи західні морські послуги», – йдеться в дослідженні.

За даними KSE Institute, більшість експорту російської нафти продовжує здійснюватися за допомогою старих та неналежно застрахованих суден тіньового флоту, що створює значні екологічні ризики.

Уточнюється, що у листопаді з російських портів вийшли 196 тіньових танкерів, завантажених сирою нафтою та нафтопродуктами, 85% з яких були старше 15 років.

Зазначається, що ці танкери забезпечують 90% експорту сирої нафти та 36% перевезень нафтопродуктів, дозволяючи росії обходити обмеження ціни в $60 за барель і фінансувати війну в Україні.

Наголошується, що станом на 19 грудня 2024 року США, ЄС та Велика Британія запровадили санкції проти 156 танкерів, які перевозять російську нафту. Втім ключові судна російського тіньового флоту здебільшого залишаються поза санкціями, зауважили в дослідженні.

«Лише 7 з 20 танкерів, що є найбільшими перевізниками російської нафти, були санкціоновані… Щоб обійти обмеження, росія регулярно змінює менеджерів суден. З січня 2023 року 13 із цих танкерів змінили менеджерів, але при цьому зберегли країну реєстрації», – йдеться у матеріалі.

Уточнюється, що це ускладнює відстеження суден та затримує процес введення санкцій. Окрім цього, менеджери суден з ОАЕ та Китаю продовжують сприяти перевезенням російської сирої нафти вище граничної ціни.

«У листопаді компанія Avebury Shipmanagement LLC-FZ (ОАЕ) стала найбільшим перевізником, забезпечивши 11% російського експорту сирої нафти морем. На п’ять китайських фірм припало 11% експорту», – йдеться в дослідженні.

Разом з тим, грецькі компанії лідирують у транспортуванні нафтопродуктів, контролюючи приблизно 25% поставок. Індія, Китай і Туреччина залишаються ключовими покупцями російської сирої нафти, водночас лише на Індію припадає 47% загального імпорту.

За розрахунками KSE Institute, російські доходи від продажу нафти за поточних обмежень цін та санкційного статусу-кво сягнуть $141 млрд в 2025 році та $135 млрд у 2026 році.


Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що нафта дорожчає через скорочення постачань із рф і країн ОПЕК. Ціна на нафту марки Brent зросла на 28 центів (0,36%) і досягла позначки $77,33 за барель. Ціна американської нафти West Texas Intermediate піднялася на 40 центів (0,54%), сягнувши $74,65 за барель.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло