Азія та Африка в центрі уваги: українські експортери змінюють напрямок, зростає попит на нові ринки
Платформа Nazovni.online допомогла понад 2700 компаніям розширити кордони

В Україні спостерігається новий тренд в експортній діяльності: підприємці все більше орієнтуються на ринки Азії та Африки, поступово відходячи від традиційного фокусу на Європу.
Цю тенденцію підтвердили експерти на дискусії, присвяченій державним програмам підтримки виходу на міжнародні ринки, яка відбулася на Mind Export Summit 2025.
Олександр Бондаренко, керуючий партнер Bureau of Investment Programs, поділився власним досвідом, зазначивши, що після поїздки до В'єтнаму та Сингапуру він впевнений у великих бізнес-можливостях саме у В'єтнамі. «В'єтнам дуже зацікавлений у співпраці з Україною. Ми бачимо великий інтерес з боку місцевих бізнесменів», – сказав він, наголосивши на важливості взаємодії з новими ринками для розвитку українського експорту. «Стосовно Сингапуру, то хоча це і маленька країна, але вона, безумовно, має великий потенціал як хаб для бізнесу», – додав Бондаренко.
Олександра Сологуб, операційна директорка платформи Nazovni.online, наголосила, що платформа вже працює більш ніж зі 120 країнами й активно сприяє українському бізнесу у виході на нові ринки, зокрема в Азії та Африці. «Ми бачимо, що наразі більша частина українських компаній все більше орієнтується на країни Азії та Африки. Це нові ринки, де є високий попит на наші товари та послуги», – зазначила Сологуб.
«Зараз ми бачимо, як В'єтнам, Сингапур і навіть країни Африки стають важливими для розвитку експорту українських товарів», – зауважила вона.
За її словами, платформа вже зареєструвала понад 2700 компаній і опрацювала понад 13 000 запитів за останні три роки. «Це говорить про зростання інтересу до виходу на міжнародні ринки, і ми активно допомагаємо компаніям адаптуватися до нових умов», – сказала Сологуб.
Євген Мотолиженко, начальник відділу міжнародної співпраці ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту», поділився деталями про основні тренди, що спостерігаються в експортних секторах.
«Наразі харчова промисловість займає лідерські позиції серед українських експортних товарів, також є великий потенціал у легкій промисловості, фармацевтиці та косметичній галузі. Однак однією з найцікавіших сфер є машинобудування, незважаючи на деякі політичні складнощі в цій галузі», – сказав Мотолиженко.
Він наголосив на важливості підтримки реального сектору економіки та зазначив, що Україна має значний потенціал у розвитку експортних товарів, таких, як продукти харчування, меблі та інші товари, що можуть стати «скритими чемпіонами» на міжнародному ринку.
Мотолиженко також розповів про аналітику, яку проводить їхній офіс, і про те, з якою країною та секторами зараз варто зосереджуватися на співпраці. Зокрема, «країни Європи, Азії та обидві Америки наразі є основними торговими партнерами, а харчова промисловість, легка промисловість та фармацевтика лідирують у експортному потенціалі, зазначив він.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].