Україна на шляху до глобальної експансії: чому агробізнес має фокусуватися на кінцевих продуктах

Україна на шляху до глобальної експансії: чому агробізнес має фокусуватися на кінцевих продуктах

«Ми можемо робити більше, ніж просто продавати зерно», – директор Kernel

Україна на шляху до глобальної експансії: чому агробізнес має фокусуватися на кінцевих продуктах
Фото: Mind

Україна може стати лідером не тільки у виробництві сировини, а й у створенні кінцевих продуктів.

Про це йшлося на панельній дискусії «Як успішно розвиватися не лише в Україні, а й вийти та закріпитися на закордонних ринках?» на Mind Export Summit 2025.

«Ми повинні стати найбільшими виробниками кінцевих продуктів, а не лише експортувати сировину. Це дозволить Україні заробляти більше на міжнародних ринках», – заявив Ігор Ліскі, мажоритарний інвестор компанії «Фіднова».

Ліскі поділився успіхами компанії «Фіднова», яка виробляє протеїни й мед та експортує продукцію до 25 країн світу. За його словами, бренд меду «Бихайф» уже став лідером у Катарі, а також успішно продається в Саудівській Аравії, Іспанії та Великій Британії.

Тим часом Катерина Співакова, директор з комунікацій та взаємодії з урядом Kernel, поділилася досягненнями компанії, яка є найбільшим виробником соняшникової олії у світі, з долею в 10% на глобальному ринку. Вона підкреслила, що Україна займає важливу позицію в забезпеченні світової продовольчої безпеки: «Ми – величезна складова світового ринку, і завдяки нашому географічному положенню та якісним ґрунтам завжди будемо лідерами з експорту зерна та олії. Це важлива місія для стабільності у світі».

Співакова також зазначила, що 75% експорту олії з України – це олія наливом, 20% – це шрот і лише 5% – бутильована олія. Проте вона акцентувала на необхідності створювати більше доданої вартості, щоб Україна могла заробляти більше, експортуючи кінцевий продукт.

Алла Теліга, співзасновниця мережі «Галя Балувана» та Wesoła Pani, розповіла про успішне розширення її франчайзингової мережі за межами України. За її словами, компанія вже має 950 магазинів в Україні, а також активно працює на ринку Польщі, де відкрила 143 магазини. Теліга наголосила на важливості адаптації продуктів до місцевих смаків:

«Коли ми зайшли в Польщу, ми зрозуміли, що потрібно було адаптувати наші продукти до місцевих вподобань. Замість вареників з українськими інгредієнтами ми почали використовувати польську сировину, але залишили українську технологію виробництва».

Вона також розповіла про новий франчайзинговий проєкт – мережу «Сімейна чебуречна «Ціберек», яка вже стартувала в Україні.

Бекграунд. Раніше Mind писав, що іноземні інвестори не поспішають інвестувати в Україну через поганий інвестиційний клімат – директор СТЕ. «Технології застарівають. Інженерні думки йдуть вперед», – наголосив Петров.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло