Українці частіше стали купувати офлайн і підтримують бренди, які допомагають ЗСУ – дослідження Deloitte Ukraine

Українці частіше стали купувати офлайн і підтримують бренди, які допомагають ЗСУ – дослідження Deloitte Ukraine

Середній чек на онлайн-покупки продовольчих товарів серед молоді 18–27 років зріс на 90%. В онлайн-магазинах найпопулярніші категорії: електроніка (17%), косметика (15%), одяг і взуття (15%)

Українці частіше стали купувати офлайн і підтримують бренди, які допомагають ЗСУ – дослідження Deloitte Ukraine
Фото: pexels.com / Tara Clark

Війна та економічна нестабільність продовжують змінювати споживацькі звички українців. Торік, попри всі виклики, вони залишалися чи не єдиним островом стабільності, знаходячи нові підходи до життя в умовах тривалих труднощів.

Про це свідчать результати щорічного дослідження компанії Deloitte Ukraine.  

Так, українці рідше роблять покупки, але витрачають більше грошей на окремі категорії товарів. Найбільш помітне скорочення – у сегменті дитячих товарів, де 39% опитаних зазначили, що купують їх рідше, що на 7 в. п. більше, ніж у 2023 році. Будівельні матеріали також втратили позиції – 48% споживачів скоротили частоту їх придбання.

Водночас попит на лікарські засоби продовжує зростати – 24% українців купують їх частіше, ніж торік. Так само як і на продукти харчування, середній чек змінився на 19% в офлайні та на 18% в онлайні в порівнянні з довоєнним періодом. Загалом 37% опитаних збільшили витрати на продукти харчування та медикаменти.

Українці скоротили свої витрати в усіх категоріях – від 36% до 72% залежно від товару. Але є і щось, на чому економлять найменше. Уже традиційно серед таких категорій – дитячі товари, продукція для домашніх улюбленців і готова їжа.

Найменше заощадливість помітна серед молоді: українці віком 18–27 років стали рідше економити на продуктах харчування (56%), косметиці (51%), готовій їжі (57%), дозвіллі (57%) та одязі (61%). Зміни помітні в усіх регіонах. Зокрема, жителі Києва та інших областей стали менше обмежувати себе у витратах на дозвілля та розваги поза домом – 50% (73% у 2023 році).

Як показало дослідження, попри розвиток онлайн-шопінгу, традиційні магазини залишаються основним форматом покупок для багатьох українців.

Поштові послуги залишаються невід'ємною частиною життя для 94% українців. Майже третина респондентів користуються послугами поштових операторів не рідше, ніж раз на місяць. Попри зростання конкуренції та розвиток цифрових сервісів, 66% споживачів надають перевагу традиційним операторам, тобто компаніям, які надають поштові та логістичні послуги протягом тривалого часу.

Як і минулого року, найбільшу частку бюджету українці витрачають на обов’язкові платежі, продукти харчування, охорону здоров’я та транспорт – це становить 77% загальних витрат.

Водночас на дозвілля, відпочинок і туризм українці виділяють лише 3% бюджету, що значно менше в порівняннні з європейцями, де цей показник коливається від 15% до 20%, зазначають автори дослідження.

Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що купувати стає дедалі простіше та зручніше. Компанії намагаються випередити одна одну в застосуванні технологій і нових можливостей для покупців.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло