Українці частіше стали купувати офлайн і підтримують бренди, які допомагають ЗСУ – дослідження Deloitte Ukraine
Середній чек на онлайн-покупки продовольчих товарів серед молоді 18–27 років зріс на 90%. В онлайн-магазинах найпопулярніші категорії: електроніка (17%), косметика (15%), одяг і взуття (15%)

Війна та економічна нестабільність продовжують змінювати споживацькі звички українців. Торік, попри всі виклики, вони залишалися чи не єдиним островом стабільності, знаходячи нові підходи до життя в умовах тривалих труднощів.
Про це свідчать результати щорічного дослідження компанії Deloitte Ukraine.
Так, українці рідше роблять покупки, але витрачають більше грошей на окремі категорії товарів. Найбільш помітне скорочення – у сегменті дитячих товарів, де 39% опитаних зазначили, що купують їх рідше, що на 7 в. п. більше, ніж у 2023 році. Будівельні матеріали також втратили позиції – 48% споживачів скоротили частоту їх придбання.
Водночас попит на лікарські засоби продовжує зростати – 24% українців купують їх частіше, ніж торік. Так само як і на продукти харчування, середній чек змінився на 19% в офлайні та на 18% в онлайні в порівнянні з довоєнним періодом. Загалом 37% опитаних збільшили витрати на продукти харчування та медикаменти.
Українці скоротили свої витрати в усіх категоріях – від 36% до 72% залежно від товару. Але є і щось, на чому економлять найменше. Уже традиційно серед таких категорій – дитячі товари, продукція для домашніх улюбленців і готова їжа.
Найменше заощадливість помітна серед молоді: українці віком 18–27 років стали рідше економити на продуктах харчування (56%), косметиці (51%), готовій їжі (57%), дозвіллі (57%) та одязі (61%). Зміни помітні в усіх регіонах. Зокрема, жителі Києва та інших областей стали менше обмежувати себе у витратах на дозвілля та розваги поза домом – 50% (73% у 2023 році).
Як показало дослідження, попри розвиток онлайн-шопінгу, традиційні магазини залишаються основним форматом покупок для багатьох українців.
Поштові послуги залишаються невід'ємною частиною життя для 94% українців. Майже третина респондентів користуються послугами поштових операторів не рідше, ніж раз на місяць. Попри зростання конкуренції та розвиток цифрових сервісів, 66% споживачів надають перевагу традиційним операторам, тобто компаніям, які надають поштові та логістичні послуги протягом тривалого часу.
Як і минулого року, найбільшу частку бюджету українці витрачають на обов’язкові платежі, продукти харчування, охорону здоров’я та транспорт – це становить 77% загальних витрат.
Водночас на дозвілля, відпочинок і туризм українці виділяють лише 3% бюджету, що значно менше в порівняннні з європейцями, де цей показник коливається від 15% до 20%, зазначають автори дослідження.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що купувати стає дедалі простіше та зручніше. Компанії намагаються випередити одна одну в застосуванні технологій і нових можливостей для покупців.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].