У мінфіні США пояснили, чому ввели санкції проти Індії за купівлю російської нафти, а проти Китаю – ні
З 27 серпня Сполучені Штати підвищили мита проти Індії до одних із найвищих у світі

Міністр фінансів США Скотт Бессент на тлі запровадження нових тарифів щодо Індії пояснив, чому США не вводять мита проти Китаю, головного покупця російської нафти.
Китай і до війни імпортував нафту з росії і відтоді її закупівлі збільшилися лише на кілька процентних пунктів – до 18–19%.
В Індію з росії, за його словами, до війни надходило менше 1% нафтового імпорту. А 2025 року ця частка сягнула 35–40%.
Бессент і радник Трампа з торгівлі Пітер Наварро звинуватили Індію в тому, що вона наживається на таких операціях, скуповуючи зі знижкою російську нафту, переробляючи її та продаючи паливо, зокрема, західним країнам за ринковими цінами.
У такий спосіб, на їхнє переконання, Індія допомагає «відмивати» російську нафту та фінансувати військову машину путіна.
У середу, 27 серпня, набуло чинності обіцяне Дональдом Трампом підвищення імпортних мит для Індії вдвічі, передає Bloomberg. Більше половини індійських постачань у США тепер оподатковуються за ставкою 50% – найвищою в Азії та однією з найвищих у світі. Індійські компанії поки що скоротили замовлення на російську нафту лише на 15–20%.
До чинних мит у 25% з півночі 27 серпня додано каральний тариф ще у 25%. Так Вашингтон намагається посилити тиск на Індію, яка зараз купує близько 38% усієї нафти, що експортується з росії.
Тепер загальне мито на таку продукцію, як одяг, дорогоцінне каміння та ювелірні вироби, взуття, спортивні товари, меблі, хімікати тощо сягатиме 50% і буде застосовуватися більш ніж для 55% товарів, що поставляються до США.
Мита найбільше вдарять по текстильній та ювелірній галузях, зазначає Bloomberg. Ключові експортні товари, такі, як електроніка та фармацевтика, не обкладаються митом, у результаті, наприклад, продукція Apple їх позбавлена.
Індійські нафтопереробні заводи, як приватні, так і державні, планують скоротити закупівлі російської нафти під тиском США, повідомив у вівторок Bloomberg. Якщо середньодобовий імпорт у першому півріччі становив 1,8 млн барелів, то замовлення з відвантаженням у жовтні та наступні місяці коливаються від 1,4 до 1,6 млн барелів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].