Закриття кордону Польщі з Білоруссю зупинило 90% залізничних поставок з КНР до ЄС

Закриття кордону Польщі з Білоруссю зупинило 90% залізничних поставок з КНР до ЄС

За словами аналітиків, китайська сторона ще не висувала прямих вимог про відкриття кордону

Закриття кордону Польщі з Білоруссю зупинило 90% залізничних поставок з КНР до ЄС
Фото: Getty Images

Тимчасовий запобіжний захід, запроваджений під час недавніх спільних військових навчань росії та Білорусі, призвів до припинення залізничних вантажних перевезень між Китаєм і ЄС, вартість яких складає 25 млрд євро на рік.

Про це повідомляє агентство Politico.

У агентстві розповіли, що Варшава закрила кордон з Білоруссю у зв'язку з початком великомасштабних навчань російських і білоруських військ «Захід».

Це також сталося через кілька днів після того, як 19 російських БпЛА вторглися в повітряний простір країни, у тому числі з території Білорусі, і влада направила до кордону 40 000 військових.

Проте, тимчасовий захід перетворився на безстроковий: уряд послався на «турботу про безпеку польських громадян», додавши, що «рух буде відновлено, як тільки кордон стане повністю безпечним».

Найбільший перевантажувальний вузол розташований в районі Бреста. Там сходяться колії різної ширини – пострадянської і західноєвропейської. Цим маршрутом здійснюється 90% вантажних залізничних перевезень між Китаєм і ЄС. Минулого року його вантажообіг зріс на 10,6%, а вартість поставок – майже на 85% до 25,07 млрд євро.

Через цей транспортний коридор здійснюється 3,7% китайсько-європейської торгівлі, він служить важливим каналом доставки для таких китайських інтернет-магазинів, як Temu та Shein.

У польській вантажній залізничній держкомпанії PKP Cargo попередили, що тривале закриття призведе до перенаправлення вантажів на південь, через Казахстан, Каспійське й Чорне моря та далі в Південну Європу або Туреччину.

Закриття кордону, за словами аналітиків, також обернулося проблемою для автотранспортних компаній. На кордоні застрягли близько 10 000 білоруських водіїв, які працюють у польських транспортних компаніях і не можуть повернутися на роботу до Польщі або до себе додому в Білорусь.

У агентстві зазначили, що китайська сторона ще не висувала прямих вимог про відкриття кордону.

Порівняно з загальним обсягом торгівлі між Китаєм і ЄС поставки через Польщу досить невеликі, при цьому ситуація має і політичний аспект, зазначив Петро Кравчик, колишній директор управління зовнішньої розвідки Польщі.

«Я впевнений, що США дуже раді бачити цей маршрут закритим, принаймні тимчасово, тому що вони чинять тиск на Європейський союз, щоб той ввів додаткові мита проти Китаю через постачання йому російської нафти і газу. Я також впевнений, що американці підтримують польський уряд у тому, що він не поспішає відкривати цей маршрут знову – принаймні, найближчим часом», – заявив він.

Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що військова делегація з Польщі на чолі з міністром оборони прибула в Київ. Під час зустрічі з українським керівництвом сторони обговорять військове співробітництво, подальшу підтримку України у протистоянні російській агресії.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло