Проєкт е-ТТН знову в дії: Мінрозвитку відновило його реалізацію
Запровадження системи е-ТТН дозволить вирішити низку проблем як для бізнесу, так і держави
3 листопада 2025 року розпочався прийом заявок від операторів електронного документообігу, які хочуть тестувати систему електронних товарно-транспортних накладних (е-ТТН).
Про це повідомило Мінрозвитку.
Тестування потрібне, щоб оператори змогли повноцінно підключитися до системи та надавати бізнесу послуги зі створення й використання е-ТТН. Уже з грудня компанії зможуть працювати з е-ТТН через тих операторів, які встигнуть інтегруватися.
Мінрозвитку підготувало дорожню карту запуску проєкту. Технічним адміністратором системи стала державна установа «Галузевий центр цифровізації та кібербезпеки». Для швидкого підключення створили спеціальний чек-лист із вимогами до операторів.
Після підключення перших операторів у грудні 2025 року в системі мають з’явитися перші електронні накладні. Паралельно Мінрозвитку, Укртрансбезпека та технічний адміністратор налаштовують свої системи, щоб інспектори Укртрансбезпеки теж могли перевіряти е-ТТН без паперових документів. Тобто електронна накладна матиме таку ж юридичну силу, як і паперова.
Крім того, до травня 2026 року планують додати до системи акти коригування та завершити її основну модернізацію. Спеціальні форми е-ТТН мають з’явитися до кінця 2026 року. Після оновлення система зможе обробляти не менше ніж мільйон операцій на добу.
Також Мінрозвитку разом із бізнесом та депутатами працює над законом, який зробить використання е-ТТН обов’язковим. Орієнтовно до кінця 2026 року визначать строки та перехідний період.
Впровадження е-ТТН має полегшити роботу бізнесу – зменшити витрати, пришвидшити документообіг і розрахунки. Для держави це – більше прозорості, менше нелегальних перевезень, перевантажень та ухилення від податків.
Сергій Сагун, CEO SmartTender та сервісу ЕДО Signy, коментує запуск проєкту: «Відновлення проєкту е-ТТН є важливим кроком для всієї логістичної галузі. Перехід від паперових накладних до електронного формату дозволить бізнесу суттєво економити час і ресурси, зменшує операційні ризики, а також мінімізує людський фактор і кількість помилок. Це впровадження дає компаніям можливість працювати швидше, прозоріше та прогнозованіше.
Ми підтримуємо проєкт е-ТТН від самого початку роботи над ним. Сервіс електронного документообігу Signy уже подав заявку на тестування системи, і наша команда активно готується до інтеграції».














