Бренд роботодавця: як його створити і в чому він допоможе

Бренд роботодавця: як його створити і в чому він допоможе

І чому без цієї маніфестації культури не досягти ефективності всередині компанії

Этот текст также доступен на русском
Бренд роботодавця: як його створити і в чому він допоможе
Фото: pixabay.com
У наш час бренд роботодавця для компанії важливий як ніколи, тому що змінюються як самі покоління, так і їхні цінності. Люди вибирають роботу не лише за розміром зарплати, а й по тому оточенню, сфері та культурі, в яку вони потрапляють. І ось бренд роботодавця – це маніфестація цієї культури. Лариса Брувер, HR-директор «1+1 медіа», відповідаючи на запитання, навіщо компаніям потрібні проекти для побудови свого бренду роботодавця, відзначає: для того, щоб бізнесу залучати саме тих людей, які: а) вільно, а значить, і ефективно будуть себе вести у цьому середовищі, б) щоб утримувати тих людей, які вже працюють в компанії.

Чи існує зв'язок між фото на білборді та фінансовим результатом компанії? Говорячи про «1+1 медіа», необхідність оновити бренд роботодавця саме зараз і створити проект, що розповідає історію наших співробітників – #людиідей – виникла як наслідок того, що ми сформували нову стратегію групи на найближчі три роки. Це несе за собою зміну і в тому, що та як ми робимо для досягнення наших нових цілей. Тому, відштовхуючись від своєї місії бути компанією, що створює контент, який змінює уявлення людей про себе і про світ, ми також тримаємо у фокусі стратегічне завдання, беручи до уваги фінансовий показник, щоб у принципі змінити індустрію і стати медіакомпанією, яка матиме право називати себе бізнесом. Що сьогодні на ринку, на перший погляд, звучить дуже утопічно.

Сам бренд #людиідей говорить про те, що ми цінуємо ідеї та прагнемо створити середовище, у якому будь-який співробітник зможе ефективно свої ідеї реалізовувати. При цьому це ідеї не просто про що небудь, вони пов'язані безпосередньо із завданнями, які стоять перед співробітником і можуть прямо або непрямо вплинути на фінансовий стан компанії.

Наприклад, ми не можемо вимагати від водія ідей щодо підвищення прибутковості бізнесу. Але те, як він робить свою роботу, наскільки ефективно, як він спілкується з людьми – теж непрямо впливає на продуктивність бізнесу. І як наслідок – на фінансовий результат.

Тобто, коли ми говоримо про людей ідей – це не просто щомісячне голосування на внутрішньому порталі групи за самого-самого працівника компанії і фото переможців на білборді Києва. Для людей, які всередині, це ще раз акцент на тих меседжах, які наголошують на необхідності цих змін і допомагають їм трапиться у більш короткий і ефективний термін.

Як і в будь-якому кейсі, завжди всім відразу ж потрібні результати. В історії з брендом роботодавця важливо розуміти, що все, що стосується культури в компанії – формується не місяцями, а більш тривалим періодом.

Ми запустили цей проект у лютому, і поки дуже складно порахувати або вказати пальцем у якийсь конкретний кейс, коли вже вдалося когось утримати з тих, хто планував піти. Але хоча ще рано відзначати якісь чіткі стійкі результати, у нас вже є зворотний зв'язок від співробітників, який говорить, що ми рухаємося у правильному напрямку.

Також важливо розуміти, що для того щоб не виставити своїх співробітників у поганому світлі, мало зробити якісно і красиво лише візуальну частину проекту. Щоб не стати посміховиськом, дуже важлива узгодженість меседжів з об'єктивною реальністю. Не можна говорити, що ми компанія, яка цінує ідеї, і не мати в компанії механізму розгляду та впровадження цих ідей.

Топ-3 поради компаніям для успішної побудови бренду роботодавця. Перше – робити так, аби бренд роботодавця вирішував певну стратегічну задачу. Це має бути не притягнутим за вуха, а безпосередньо пов'язаним із тими завданнями й цілями, які ставлять перед бізнесом.

Друга важлива річ – це узгодженість. Бренд роботодавця, у будь-якому випадку, повинен відображати вже існуючу дійсність і спиратися на ті продуктивні речі в культурі, які існують.

І по-третє, надто багато компаній роблять помилку, коли вимірюють такий єдиний показник, як залучення нових кадрів. На жаль, вони забувають, що успішний та ефективний бренд роботодавця робиться і для співробітника в тому числі. І якщо співробітники не згодні з тими меседжами або якісь приклади в робочому житті суперечать написам, то такий бренд роботодавця ніколи не спрацює на компанію. Можливо, ви залучатимете й залучатимете потрібних вам людей, але якщо немає відповідної культури, дуже швидко люди розберуться, їхні очікування будуть обмануті і це як вірус пошириться по всій організації.

Як порахувати прибуток підприємства? Щоб виміряти зовнішні показники, перший, і найочевидніший, це чи змінився із запуском бренду роботодавця потік претендентів на посади. Другий – чи став цей потік більш якісним, і чи скоротився час закриття вакансії.

Що стосується внутрішніх показників, вкрай важливо не забувати, що бренд роботодавця безпосередньо впливає на залученість співробітника, тому внутрішні зміни вимірюються дослідженнями залученості. Саме останнє й впливає на ефективність бізнесу, а за підсумком – і на фінансовий результат.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло