Кульки та клоуни: як івенти «вбивають» продажі
І що потрібно, щоб організувати для клієнта «правильне свято»

Недбале ставлення до івентів «вбиває» продажі. Справа в тім, що почасти організатори святкових відкриттів магазинів не до кінця розуміють, яку ж мету переслідує замовник. Директор івент-агентства Lioncom Антон Садиков на власному досвіді пояснює, що потрібно враховувати, щоб захід виправдав і витрачені кошти, і покладені не його очікування.
Давайте згадаємо, як усе працює на практиці. Ви відкриваєте нову торгову точку, і вам необхідно залучити туди якомога більше покупців. Хочете створити собі позитивну репутацію, ознайомити гостей із продукцією і донести їм усі переваги запропонованих товарів або послуг. Тут приходить на допомогу урочисте відкриття. У вашому уявленні це ідеальний захід, де збирається величезна кількість гостей, вони відпочивають, розважаються, і в результаті – витрачають гроші на локації.
Але...
Підрядник не замислюється над вашими цілями. Як тільки справа доходить до урочистого відкриття, стандартний івент «не спрацьовує». А все тому, що у вашого підрядника інші пріоритети. Він, зі свого боку, просто намагається максимально красиво виконати прописані пункти плану – повітряні кульки, червона доріжка, ведучий.
Підрядник, як правило, не вникає в питання – навіщо це потрібно або як спрацюють ті чи інші активності на відкритті. Його мета – свято, ваша – продажі.
Тому, звертаючись до агенцій, чітко проговорюйте всі нюанси. Інакше замість залучення великої кількості покупців, ви лише викинете гроші на вітер. Не соромтеся озвучувати головну мету і очікування. Згодом надайте агентству результати свята – це стане хорошим кроком з вашого боку. Так роблять наші клієнти, завдяки чому ми краще аналізуємо ефективність кожної позиції.
Цікаве і корисне наповнення. Ваші івенти в більшості випадків націлені на те, щоб продавати. Для вас, як для господаря заходу, це не просто свято заради свята – це свято для продажів. І ваш підрядник повинен це розуміти. Особливе мистецтво полягає в тому, щоби вміло організувати івент, де кожен отримає своє. Клієнт заробить, а гості поринуть в атмосферу нестримних веселощів.
Але для того, щоб домогтися поставленого результату, вам потрібно не тільки залучити максимальну кількість відвідувачів у магазин, а й зацікавити їх зробити покупку, а також спонукати повертатися знову і знову.
Тому завжди обговорюйте і аналізуйте з агентством, яке наповнення буде найбільш ефективним і цікавим саме у вашому випадку. Багатофункціональні процеси на локації – невід'ємна частина успішного івенту.
Контролюйте процес підготовки. Слідкуйте, щоб підрядник враховував усі тонкощі. Наприклад, найчастіше у вихідні люди вибираються за покупками в супроводі сім'ї або друзів, тому активності повинні бути на будь-який смак і вік. Не забувайте про майстер-класи для маленьких відвідувачів.
Задоволені діти – щасливі батьки. У цьому є своя хитрість: поки діти розважаються, у батьків автоматично з'являється вільний час, щоб ознайомитися з асортиментом товарів.
І яке ж свято без аніматорів – мультяшних героїв, мімів або ходулістів. Звичайно, для максимального ефекту не варто запрошувати всіх відразу. Тут краще орієнтуватися за ситуацією. Усе залежить від локації, кількості потенційних відвідувачів, місцевих традицій і тенденцій в цілому. Але так чи інакше, наявність цих героїв створює приємну і невимушену атмосферу свята.
Зверніть увагу на наявність гарної тематичної фотозони. Гості з радістю фотографуються на її фоні і виставляють найкращі кадри в соціальні мережі, пишуть відгуки або коментують. Їх друзі, родичі або знайомі легко можуть приєднатися до загального гулянню завдяки зазначеної геолокації. Як результат, створюється додатковий трафік покупців безпосередньо в день відкриття.
Крім цього, відмінний спосіб зацікавити гостей зробити покупку – влаштувати розіграш призів. Головне – підійти до цього питання відповідально: вся процедура розіграшу повинна бути простою, зрозумілою і прозорою.
Слідкуйте за тим, як представники агентства поводяться на локації. Оцініть, наскільки вони на вашому боці і намагаються допомогти в досягненні конкретно вашої мети. В ідеалі, хороший підрядник заздалегідь роздає чіткі завдання співробітникам. З власного досвіду можу сказати: в івенти ми прийшли з промо, де кожна промо-година має зрозумілі KPI.
А що крім продажів? Звичайно ж, продажі є головною і єдиною метою. Все просто – не купив сьогодні, отже, купить завтра. Тому навіть із тими, хто не готовий купувати просто зараз, необхідно створити позитивний досвід долучення до бренду.
Знайдіть підрядника, який мислить з вами в одному напрямку – після цього на святах будуть не кульки та клоуни, а ефективне наповнення.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.