Все у твоїх руках: як ейчару відповісти на потреби бізнесу

Все у твоїх руках: як ейчару відповісти на потреби бізнесу

І як «кадровику» знайти спільну мову з менеджерами

Этот текст также доступен на русском
Все у твоїх руках: як ейчару відповісти на потреби бізнесу
Pixabay.com

HR-бренд – один з найважливіших аспектів життя компанії, хоча деколи здається, що ейчари і менеджери говорять різними мовами. Про те, як з «дівчинки, що приводить людей» перетворитися на системного HR, у подкасті kmbs розповіла викладач програми «Люди в організації. Трансформація HR-системи» Ярослава Лоянич.

Що є основою для формування HR-системи? Якщо говорити про HR-систему, то важливо розуміти, що це сукупність складних підсистем, які ейчар вибудовує в організації. І в даному випадку вибудовування системи можливо, тільки якщо спиратися на конкретизацію потреб бізнесу. За кожним болем бізнесу лежить певна потреба, а завдання HR цю потребу зпріоритизувати.

Наприклад, не секрет, що для молодого бізнесу підбір команд – пріоритетне завдання. Тоді наша місія полягатиме в тому, щоб розібратися і розуміти, як набирати команду і формувати пул кандидатів.

HR-стратегія – це той набір способів, за допомогою якого я реалізую свою ключову місію і закриваю потреби клієнта.

Що потрібно бізнесу? Сьогодні існують класичні моделі, які припускають сукупності тих чи інших потреб бізнесу. Класична модель бізнесу називається CMM і пропонує п'ять рівнів зрілості бізнесу. У ній простежуються його сильні та слабкі сторони, які по суті є набором потреб. У цю логіку дуже «лягає» набір продуктів і підходів, які HR реалізує на тій чи іншій стадії зрілості. Існує навіть спеціальний стандарт HR CMM, що показує, яким має бути HR на тій чи іншій стадії зрілості компанії.

Як зрозуміти, чого бізнес чекає від HR? Можна спиратися на моделі типу HR CMM, це буде гарною підмогою для отримання цілісного погляду на організацію, розуміння її потреб в еволюції, тупиків і проблем, з якими стикається організація. З іншого боку – ти визначаєш свого клієнта і починаєш з ним системний діалог для того, щоб ці потреби сформулювати. Як сказав один арт-директор, «Від HR я хочу тільки того, щоб я витрачав на людей нуль годин, нуль хвилин».

На яких первинних речах має концентруватися HR? Для різних стадій зрілості це будуть абсолютно різні пріоритети. На базовому рівні, коли організація набуває свої риси, перевіряє на міцність свій продукт і шукає клієнта, комплектація стійкої команди – пріоритет. У даному випадку параметр, за яким ми можемо це відстежувати, – кількість персоналу, який залишився після випробувального терміну або шести місяців. Є й операційні параметри, на кшталт швидкості закриття вакансії, але вони швидше тактичні.

Наймасштабніший у цьому відношенні параметр – не укомплектованість, а сила HR-бренду. Наприклад, чи можу я закрити вакансію за один день. Сформувати HR-бренд – найважливіше завдання молодої компанії.

Які помилки найчастіше допускають HR? Неофітам у професії важливо зробити якомога менше помилок. Перше, з чого потрібно починати, – розуміння своєї ролі й того, на яку роль від них чекають у організації. Наприклад, існує роль «дівчинка, яка приводить людей і проводить корпоративи». Наступне питання – чи підходить вам ця роль? Якщо я кажу про те, що можу більше дати бізнесу, використовуючи певні технології, то пріоритетне завдання – навчитися з бізнесом говорити мовою бізнесу. Бізнес прагматичний. При цьому ніхто не каже, що не можна використовувати ціннісні пріоритети, але ми повинні підкріплювати їх. Наприклад, «ми цінуємо розвиток в людях» – це кількість можливих наступників у бізнесі, в яких ти вклався і яких виростив.

Найважчі вправи в HR-школі – повернутися з модуля додому і презентувати в бізнесах те, що було напрацьовано. Якщо хочете вийти з ролі «дівчинки» і увійти в роль системного HR, то доведеться зануритися в економіку, основи бізнесу та інші системні дисципліни, щоб побачити бізнес очима менеджера.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло