Креативні ідеї: як вигадувати та втілювати

Креативні ідеї: як вигадувати та втілювати

Про методики та інструменти для вигадування

Этот текст также доступен на русском
Креативні ідеї: як вигадувати та втілювати
Фото: pixabay

Через засилля інформації з усіх можливих джерел стає дедалі важче привернути увагу суспільства до дійсно важливих ідей чи до кричущих проблем. Завоювати увагу людей, переконати їх в чомусь, а тим більше спонукати до дії можна лише неординарними кроками та засобами.

У рамках Фестивалю ідей в Одесі, який організовує Аспен Інститут Київ та Impact Hub Odesa, партнер і креативний директор Gres Todorchuk PR Олександр Тодорчук розповів про те, як навчитися вигадувати креативні ідеї та втілювати їх у життя.

Mind пропонує основні тези виступу спікера.

Авторам як соціальних, так і бізнесових проєктів я раджу уявити наступне. Ви займаєтеся реформами, наприклад, судовою реформою в Україні, і думаєте: «Як би хотілося, щоб світ дізнався про те, що я роблю». А прямо зараз сюди заходить англійська королева і українською мовою каже: «Розкажи-но мені, будь ласка, а що там у судах українських». І ключовий момент у тому, чи вам є що розказати і як ви це зробите.

Є відома історія про одного з партнерів Дональда Трампа, який домовився, аби йому дали 3 хвилини зустрічі. За 3 хвилини він повністю розповів про свою ідею і на сьогоднішній день є одним із головних бізнес-партнерів Трампа.

Перевірити себе можна за допомогою тесту Elevator Speech, коли потрібно встигнути представити себе за час, поки їде ліфт. Найважливіше  – наскільки креативним буде це повідомлення.

Як вигадувати ідеї і з чого починати?

Я радив би прочитати книжку «Творча впевненість» – там подається одна з методик вигадування ідей. Головне зрозуміти, що всі люди креативні, але ці навички, як і будь-які інші, потребують практики і саморозвитку. Наприклад, я можу пів року не ходити в тренажерний зал, а потім подумати: «А чому це я не накачаний? Всі накачані, а я ні». Тут та сама ситуація. Якщо ви не тренуєте свій мозок, то ви не можете бути креативним.

За однією з методик щодня потрібно вигадувати 100 ідей. Це може бути будь-що, може стосуватися конкретно вашої справи, а може бути щось типу «100 речей, які би я покращив у світі». Вигадувати їх треба просто на кількість, не оцінюючи, а  чим більше, тим краще. Дуже важливо тренуватися. Чим більше ви генеруєте ідей, тим краще вони будуть з’являтися.

У «Дизайні мислення» розповідається про те, що дуже важливим плюсом до дієвості ідеї є інсайти. Мій улюблений кейс, що ілюструє цей пункт, – це шампуні для чоловіків. Інсайт, який полягає в тому, що чоловікам все одно, чим мити голову. Виробники шампунів це зрозуміли і вирішили, що вони хочуть продавати свої шампуні чоловікам. Тут варто згадати рекламу чоловічого шампуню Dove, у рекламі якого будь-яким чином показують, що якщо ти миєш голову жіночим шампунем, ти не чоловік. Ви можете пам’ятати рекламу, де чоловік заходить у бар, а друг йому приносить жіночий коктейль, бо від нього нібито пахне лавандовим жіночим шампунем.

Це робота з інсайтом.

Оригінальні та нестандартні ідеї виникають, коли ви дозволяєте собі вийти за рамки шаблонів та побудувати задум на поєднанні непоєднуваного. Креатив – це завжди поєднання непоєднуваного.

Наприклад, що може бути банальним? Прикрашати ялинку взимку. Якщо ви прикрасите ялинку влітку, це вже буде оригінальніше. Якщо це буде не ялинка, а якась пальма, ще оригінальніше. Або якщо взимку ви не прикрасите ялинку, а спробуєте її якось погіршити і спотворити. Поєднання непоєднуваного – це завжди руйнування стереотипів.

Для підняття соціальних тем, серед іншого, потрібно руйнувати стереотипи. За стереотипом жінка – слабка. Але ми можемо зробити щось, що зверне увагу на сильну дівчину. Ми знаємо про скульптуру сильної дівчини, яка з’явилася в Нью Йорку навпроти бика.

Як реалізувати креативну ідею?

У Стенфорді, де проводяться лекції «Дизайн мислення», коли студенти проходять цей курс, їм дають завдання.

В одній із груп студентам роздали конверти, в яких лежало по $10. Завдання полягало в тому, щоб через тиждень максимально збільшити цю суму. Хтось купив насос для велосипедів і за гроші накачував у студмістечку шини, заробив десь 100 баксів. Хтось зробив собі футболку із написом «Студент Стенфорду миє підлогу в моїй кав’ярні» і його взяли на роботу в кав’ярню біля університету, бо їм справді було по приколу, що підлогу миє студент зі Стенфорду.

Але була група студентів, які зрозуміли, що $10 – це ніщо. Що це обмеження тільки утримує їх від реалізації крутої ідеї і це не їхній ресурс. Вони відклали ці гроші і зрозуміли, що саме є головним ресурсом і їхньою ключовою фішкою. Вони зібрали у величезну аудиторію професуру, студентів, представник цієї групи вийшов і сказав: «Друзі, ми зрозуміли, що основним нашим ресурсом є 10 хвилин аудиторії Стенфорду, тому ми за $5000 продали наступні 8 хвилин рекрутинговій компанії, яка хотіла презентувати своє відео студентам Стенфорду, а їм це забороняють уже 5 років. Тому дивіться».

Перед реалізацією будь-якого проєкту потрібно робити такий SWOT-аналіз: що ви маєте, чого у вас немає. І в цьому плані – чим менше у вас є, тим менше обмежень у реалізації будь-чого.

Все це приклади того, яким чином абсолютно простий креативний крок може привернути увагу величезної кількості людей у всьому світі та донести значуще повідомлення.

У суспільстві інформаційних технологій існує безліч різноманітних інструментів для поширення інформації і залучення людей до розв’язання важливих проблем. Головне застосовувати ці інструменти правильно і не боятися нетипових рішень, адже, як показує світова практика, саме вони діють найбільш ефективно.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло