Коронавірус vs бізнес: навіщо потрібні правила користування і політика конфіденційності інтернет-бізнесу

Коронавірус vs бізнес: навіщо потрібні правила користування і політика конфіденційності інтернет-бізнесу

Як їх прописати юридично грамотно і зробити так, щоб вони працювали

Этот текст также доступен на русском
Коронавірус vs бізнес: навіщо потрібні правила користування і політика конфіденційності інтернет-бізнесу

Усі ті, хто давно вагався, організовувати чи ні діяльність в інтернеті, з карантином можуть протестувати свої можливості. Проте цей формат роботи передбачає дотримання низки правил, що регулюють діяльність як самого постачальника товарів або послуг, так і споживача.

Для чого потрібні інтернет-бізнесу і споживачам «Правила користування» (Terms of use) і «Політика конфіденційності» (Privacy Policy), розповіла Mind юрист компанії BEadvisors Дарина Кастина.

Сьогодні складно уявити категорії бізнесу, які не використовували б можливості інтернету для своєї діяльності публічно: інтернет-бізнес, market place, надання маркетингових або IT-послуг.

При цьому навіть якщо ваш проект просто присутній в інтернеті, необхідно робити це юридично грамотно.

Це особливо важливо, якщо ви:

  • працюєте на іноземних ринках;
  • закриваєте весь цикл продажів онлайн;
  • збираєте/зберігаєте/обробляєте/систематизуєте будь-які персональні дані;
  • бажаєте мінімізувати ризики свого бізнесу і його репутацію.

Навіщо потрібні Terms of Use («Правила користування»)

Цей документ є справжньою конституцією і юридичним скелетом сайту. Це публічна оферта.

Угода дає всім зрозуміти:

  • Що ваш продукт/сайт/проект являє собою і що пропонує.
  • На яких умовах користувачі можуть його використовувати.
  • На яких умовах ви надаєте послуги і продаєте товари.
  • Яким чином ваш сайт не може бути використаний і т. д.

Причини, чому так важливо, щоб на сайті були Terms of Use:

Правила використання вашого сайту. Правила використання сайту діють як юридично обов'язковий до виконання договір між вами і вашими користувачами. Цей документ є публічною офертою на сайті з умовами.

Ця угода встановлює правила і принципи, з якими користувачі повинні погодитися і слідувати ним для того, щоб отримати доступ до вашого вебсайту або мобільного застосунку і користуватися ним в подальшому.

У Terms ви можете включити необхідні розділи, щоб проінформувати користувачів про правила використання вашого веб-сайту або мобільного застосунку, про те, що станеться, якщо користувачі зловживатимуть вашим вебсайтом або мобільним застосунком, які варіанти використання вашого продукту заборонені тощо.

Захист прав інтелектуальної власності. В умовах використання ви можете інформувати користувачів про те, що ви є власником контенту і що ваш контент захищений міжнародними законами про авторські права. З іншого боку, ви можете також прописати положення, які передадуть вам IP-права на контент/матеріали, що публікують ваші користувачі.

Обмеження вашої відповідальності. Положення про обмеження відповідальності інформують користувачів про те, що власник не може нести відповідальність за помилки, пов'язані з продуктом/застосунком/сайтом/контентом тощо.

Визначення регулює права. У Terms of Use необхідно закріпити, право якої країни регулює відносини між вами і вашими користувачами, а також яким органом розглядатиметься справа в разі, якщо почнеться судовий розгляд. Наприклад, ви можете передбачити право Англії та Уельса і судовий розгляд в Лондонському міжнародному арбітражному суді, що ускладнить процедуру подання позову на ім'я вашої компанії.

Правильно складені Terms of Use – гарантія захисту ваших інтересів на сайті та надійний спосіб уникнути різного роду ризиків.

Навіщо потрібна Privacy Policy («Політика конфіденційності»)

Як вже можна зрозуміти із самої назви, політика конфіденційності регулює питання, пов'язані з обробкою персональних даних користувачів вашого сайту/продукту/проекту.

Приблизно до 2016 року охороні персональних даних користувачів приділялося недостатньо уваги, проте все змінилося після відомого скандалу з Cambrige Analitycs та їх впливу на вибори в США і голосування про Brexit в Англії, про що недавно нагадав фільм The Great Hack.

Після цих подій буквально весь світ зрозумів, наскільки багато персональної інформації знаходиться в мережі і як недоброзичливці можуть її використовувати.

В ЄС з метою захисту персональних даних був розроблений регламент (GDPR), який встановлює жорсткі правила роботи з особистою інформацією. Настільки жорсткі, що штрафи за порушення вищевказаного регламенту можуть досягати десятків мільйонів доларів США.

Для того щоб переконатися, що ви дотримуєтеся законодавства у сфері охорони персональних даних, необхідно підготувати належну політику конфіденційності, яка регулює питання:

  • Які персональні дані збирає ваш проект/продукт/сайт.
  • Де вони (персональні дані) зберігаються.
  • Кому і на якій підставі вони передаються.
  • Як ці дані можуть бути використані і т. д.

Складені належним чином Terms of Use і Privacy Policy допоможуть вашему онлайн-проекту працювати в рамках законодавства, а також мінімізувати ризики отримання штрафів і судових позовів з боку користувачів і регулюючих органів.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло