Захворіло у світі
18,117,821
Померло у світі
690,181
Вилікувалось у світі
10,739,036
Захворіло в Україні
73,158
Померло в Україні
1,738
Вилікувалось в Україні
39,876
50 відтінків сірого: зміна інтер'єру ТРЦ у боротьбі за клієнта

50 відтінків сірого: зміна інтер'єру ТРЦ у боротьбі за клієнта

Як колір стін або світильники допомагають продавати

Цей матеріал також доступний російською
50 відтінків сірого: зміна інтер'єру ТРЦ у боротьбі за клієнта
Фото: pixabay

За останній рік одразу декілька торгових центрів Києва зайнялися реконструкцією, аби відповідати сучасним вимогам клієнтів. Споживачі вже приходять у ТРЦ не тільки за покупками, вони хочуть розважатися й відпочити. Причому в сучасних інтер'єрах, що відповідають як підвищеним вимогам екологічності та комфорту, так і модним дизайнерським рішенням.

Які зміни потрібні, щоб залучити клієнтів, розповів Mind керуючий партнер компанії Synergy Construction Іван Голуб.

Конкуренція за покупців у ТРЦ набирає обертів, і на створення атмосфери конкретного об'єкту впливають багато чинників: набір орендарів, інтер'єрні рішення, запахи, світло, чистота приміщень тощо.  Все це приваблює певну аудиторію, відповідно до класу об'єкта.

Що таке модний інтер'єр

Інтер'єр громадських будівель виходить на новий рівень конкурентної боротьби за покупця. Навіть оцінювати інтер'єри стало модно. Наприклад, в Україні дизайн торгових приміщень і об'єктів HoReCa щорічно оцінюють на різних конкурсах.

Тому все ритейлери, щоб залишатися в тренді, просто зобов'язані періодично робити редизайн приміщень.
Головна мета – залучати й захоплювати відвідувача, викликати бажання ще не раз відвідати магазин.

Грамотне дизайнерське оформлення інтер'єру торгової точки в багатьому визначає її фінансове благополуччя. Це атмосфера, яка спонукає людей бути в магазині довше і зробити покупку. Гарний дизайн надає унікальності й оригінальності, сприяє запам'ятовуванню і впізнанню.

Інтер'єр громадської будівлі можна змінювати, зберігаючи його фірмову атмосферу, а можна кардинально все змінити, зробивши «капітальний редизайн».

Чим привабити споживача

Перш за все ергономіка самого торгового простору впливає на відчуття та емоції споживача. Продуманий розподіл на функціональні зони допомагає легко орієнтуватися в торговій залі та швидко знайти потрібний товар.
Часто перше враження залежить від наявності зручних, сучасних та стильних меблів.

Важливу роль відіграють освітлення й вентиляція. Останнім часом модно використовувати якомога більше природного світла і природну вентиляцію, що, до речі, допомагає зменшити витрати на утримання приміщення.

Має значення й рівень звукоізоляції (відповідно до необхідних норм), бо в сучасному мегаполісі фактор шуму стає дуже важливим подразником. На Заході в ТРЦ уже з'являються так звані тихі кімнати.

Стилі дизайну інтер'єру

Стиль оформлення магазину безпосередньо залежить від бізнесідеї, площі торгової точки та специфіки товару, що продається. Наприклад, багато хто думає, що для дизайну магазина іграшок слід використовувати тільки яскраві фарби. Але іграшки самі по собі впадають в очі своїм забарвленням. Як наслідок – у такому «кричущому» інтер'єрі буде важко перебувати довгий час, як дітям, так і дорослим.

Дизайн інтер'єру вийшов за рамки строго визначених стилів, з'явилося багато їхніх варіацій та змішувань.  Які ж зараз найбільш актуальні?

  • Скандинавський – простий і недорогий, без зайвого декору. Світлий фон обов'язковий, дуже підходить для офісних приміщень. Його головний девіз: чим простіше – тим краще.
  • Прованс – теплі пастельні кольори, зістарені меблі з потертостями, патиною, різьбленням по дереву, квіткові візерунки, ковані елементи декору, шиття, рюші, рішельє.
  • Лофт – гранжевий стиль, такий собі стиль «холостяка», який добре «грає» з високими стелями і, що важливо, не вимагає великих грошових вкладень. Бетонна текстура, цегляна кладка, незавершена обробка добре поєднуються з трендовим акцентом – неоновим підсвічуванням, яким можна позначити різні функціональні зони або секції з товарами.
  • Мінімалізм – стиль, у якому акцент робиться на самому товарі, а інтер'єр не відтягує на себе увагу. Для такого оформлення характерно вбудовані меблі, велика кількість напрямлених джерел світла.
  • Модерн – один із найбільш топових стилів на цей момент. Дизайнери відмовляються від гострих кутів і роблять акцент на плавні форми. Це не конкретна течія, а органічне поєднання стилістичних рішень, актуальних і затребуваних у певний період часу.
  • Еко – ще один трендовий стиль, який вимагає використання натуральних матеріалів в інтер'єрі, а також декору у вигляді зелених насаджень.

Тренди та антитренди дизайну інтер'єру

  • Акцентне освітлення – допомагає підсвітити окремі товари, як на виставках або в музеях, створює світлове зонування й допомагає орієнтуватися у приміщенні. Зазвичай ефект досягається створенням контрасту між об'єктом та його фоном. Створити таке освітлення допомагають магнітні шини (трек-системи) – спеціальні бездротові конструкції, що дозволяють легко міняти розташування джерел світла.
    Зараз у тренді – темна фурнітура. А на стінах – неонові акценти, написи або візерунки. Вони можуть підказати, наприклад, де знаходиться каса.
  • Плавні форми – тенденція відмови від гострих кутів і в декоруванні, і в меблях. Найбільш актуальні стилі – мінімалізм і модерн. Сюди ж можна віднести округлі дзеркала.
    Антитрендом  є пишне та яскраве декорування магазину, яке заважає покупцеві зосередитися на вивченні товару.
  • Куточок відпочинку з інтерактивом для дітей – дозволяє втомленим батькам трохи відпочити, не залишаючи магазин, а потім продовжити шопінг.
    Також для зручності клієнтів у примірочних встановлюють полки, використовують пуфи та килимки.
  • Використання текстури дерева – актуально для екодизайну та створення атмосфери домашнього затишку. Схожість із будинком підсилює інтеграція предметів сучасного мистецтва (картини, виставкові експонати та інше), а також декор у вигляді озеленення.
    Такий стиль добре підходить для продажу косметики, товарів для дому тощо.
    А ось підвісні стелі типу «армстронг» – це також антитренд.
  • Морські та фруктові кольори – за даними компанії Pantone (розробила стандартизовану систему підбору кольору) у тренді 2020-го: червоний, гірчичний шафран, сіро-блакитний (джинс), апельсинова кірка, глибокий синій, пісочний, коралово-рожевий, паличка кориці, виноградний компот.

Звісно, потрібно стежити, щоб кольори інтер'єру відповідали ідентифікації магазину. Наприклад, коралово-рожевий колір навряд чи підійде для торгівлі діловими костюмами. Також не варто фарбувати в темні відтінки маленькі приміщення, аби вони не здавалися ще менше.

У кожному конкретному випадку доводиться шукати своє дизайнерське рішення, але в будь-якому разі потрібно  зробити сучасний фасад, вивіску та центральну експозицію товарів, уникаючи розміщення важливих зон у важкодоступних місцях.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті