Свято vs локдаун: як не купити алкогольний фальсифікат

Свято vs локдаун: як не купити алкогольний фальсифікат

І скільки його на полицях магазинів

Свято vs локдаун: як не купити алкогольний фальсифікат
Фото: pixabay

Новорічні свята плавно перейшли у локдаун. Проте, попри необхідність повертатись до роботи, все одно лишається час і бажання відпочити. До того ж попереду ще кілька значних свят, під час яких не обійдеться без вживання алкоголю. Чому важливо звертати увагу на його якість, як не купити фальсифікат і як він потравляє на полиці магазинів, розповів Mind в. о. начальника ГУ ДФС у Києві Сергій Кононенко.

Щороку новорічні та різдвяні свята (втім, не лише вони) супроводжуються сумною статистикою: хворобами, а то й летальними випадками серед населення внаслідок вживання алкогольного фальсифікату.

Споживачі, сплачуючи хоч малі, хоч великі кошти, почуваються незахищеними. На їхні святкові столи може потрапити підробка як під вітчизняний бренд, так і під відомий закордонний. А справжньою ж ціною, яку їм доводиться платити мимоволі, може стати часткова, або цілковита втрата здоров’я, а то й взагалі безцінного життя.

Звідки береться фальсифікат

Ось лише кілька недавніх резонансних операцій, здійснених нашою службою з руйнування чорного алкогольного ринку.

  • Під час операції «Акциз 2020» припинили виробництво й розповсюдження оптових партій фальсифікованих алкогольних напоїв та вилучили тонни незаконно виготовленого спирту й лікеро-горілчаного фальсифікату, включно з обладнанням та мішками барвників і ароматизаторів.
  • Вилучили велику партію алкоголю з марками акцизного податку невідомого походження, коли дата виготовлення, зазначена на марках, не відповідала даті видачі реальних марок акцизного податку легальному виробникові, згідно з Реєстром марок акцизного податку, що ведеться Державною податковою службою.
  • І зовсім свіжа історія – груднева, яка руйнує аргументи тих, хто вважає, що дорожчий сегмент алкогольної продукції  – краще захищений. У діжках в антисанітарних умовах спритні ділки виготовляли продукцію, яку маскували під відомі алкогольні бренди: Hendrick’s, Diplomatico, Jack Daniel’s Gentleman, Albreg 10 Years Old, Tito’s Handmade Vodka, Maker’s Mark. Алгоритм незаконного виробництва підакцизних товарів був такий: спирт змішували з водою, додаючи концентрати харчових добавок, а далі, отримавши за допомогою спеціального обладнання спиртовмісну суміш сумнівної якості, розливали в скляні пляшки з етикетками відомих виробників алкогольної продукції.

Що об’єднувало ці три історії до моменту, поки їх викрили?

Антисанітарія при виготовленні так званої продукції, незахищеність споживачів, смертельний ризик. І плюс, звичайно ж, несплата податків внаслідок таких незаконно налагоджених схем, від чого потерпаємо ми всі разом матеріально. Тобто, перефразовуючи народне прислів’я: було ремесло – та фальсифікатом заросло.

Що говорить статистика

Лише протягом 2020 року працівники ГУ ДФС у м. Києві виявили та призупинили 268 фактів незаконної реалізації алкогольних напоїв у загальній кількості 221 042 літрів (22 104,2 дал) на суму 43,8 млн грн

Як свідчить статистика, під час пандемії у світі кількість тих, хто споживає алкоголь, різко зросла. Не обійшли ці «тренди» й українців: згідно зі статистичними даними, у період карантину в Україні зростання продажів міцного алкоголю склало близько 4–5%.

Найбільше ж у роздріб купили горілки та лікеро-горілчаних виробів жителі Києва – на 2,9 млрд грн, тоді як загалом по Україні продажі горілки та лікеро-горілчаних напоїв у роздріб становили 11,9 млрд грн (дані Державної служби статистики України за 9 місяців 2020 року).

Ситуація ускладнюється ще й тим, що Україна й так у десятці країн із найбільшою кількістю летальних випадків унаслідок сп’яніння, у чому її випереджають країни зі значно більшою кількістю населення: Китай, Індія та Росія.

Як захистити себе і своїх близьких

Рекомендації, як захиститися від фальсифікату, час від часу публікують і вони відомі:

  • звертати увагу на марку акцизного податку, яка, зокрема, має бути захищена голограмою та мати реквізити, що відображають індекс регіону;
  • марка для лікеро-горілчаної продукції вітчизняного виробництва виготовляється в зеленій кольоровій гамі, для імпортної – фіолетовій; 
  • на підроблену продукцію часто наклеюють тьмяні етикетки з розмитими надписами тощо.

Пильність споживачів вкупі із зусиллями органів ДФС не повинні дати ані найменшого шансу фальсифікаторам із захмелілими від омріяних швидких прибутків головами. Вони повинні нарешті протверезіти і припинити цим займатись.

Ще важливо: ми загалом повинні змінити психологію толерування порушників закону. Вони мають сплачувати податки. Ці «ділки» завжди знайдуть чим прикриватися на своє виправдання: то високими податками, то несприятливим бізнес-середовищем тощо.

Заручниками ж вигоди однієї особи може бути величезна кількість людей, включно з їхнім життям. Це неправильно і ми це будемо змінювати.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло