Хроніки WEF 2021: як працює «зелена» енергетика в Китаї

Хроніки WEF 2021: як працює «зелена» енергетика в Китаї

І який досвід Піднебесної можуть використати в цій сфері інші країни

Этот материал также доступен на русском
Хроніки WEF 2021: як працює «зелена» енергетика в Китаї
Фото: pixabay

Пандемія змінила порядок денний щорічного Всесвітнього економічного форуму в Давосі, якому дали неписане звання законодавця майбутніх фінансових трендів. Цьогоріч форум проходить не у швейцарському містечку Давосі, а в онлайні. Причина очевидна – пандемія. Тому не дивно, що на кожній дискусійній панелі давосмен і давосвумен говорять про COVID-19, наголошуючи, що кліматичні зміни й поширення пандемії по всьому світу мають безпосередній зв’язок. Отже, тема екології не поступається своїми лідерськими позиціями під час дискусій.

Напередодні, під час виступу на 75-й Генеральній Асамблеї ООН глава КНР Сі Цзіньпін закликав світову спільноту до «зеленої революції». Тоді він анонсував, що Китаю вдасться стати вуглецево-нейтральною країною до 2060 року. За підрахунками консалтингової компанії Wood Mackenzie, для реалізації цього плану Китаю знадобиться понад $5 трлн.

Це особливо актуально з урахуванням того, що 2018 року Китай став найбільшим забруднювачем повітря у світі. Під час карантину в лютому й березні 2020 року рівень забруднення значно зменшився, однак уже в  травні викиди відновили докарантинний рівень. Про це йдеться на сайті Центру досліджень в сфері енергетики та чистого повітря (CREA). Зазначається, що в повітрі перевищують такі домішки, як діоксид азоту (NO2), діоксид сірки (SO2), озон і частки PM2.5. При цьому рівень озону наблизився до рекордних показників 2018 року. Експерти вказують, що це пов'язано з промисловими викидами від спалення вугілля.

На дискусійній панелі WEF, що мала назву «Прискорення переходу на чисту енергетику», директор китайської державної компанії State Grid Corporation of China Сін Баоан (Xin Baoan) розповів про досвід Китаю на шляху до амбітної мети. Зокрема, він повідомив, що «екологічний» бюджет очолюваної ним компанії збільшився: упродовж наступних п’яти років State Grid Corporation щороку витрачатиме $70 млрд на фінансування програм із просування «зеленої» енергетики.

Mind пропонує основні тези виступу експерта.

«Енергетичний» інтернет

«Перш за все ми створимо освітню платформу для масштабного розвитку й використання чистої енергетики. Також ми використовуємо багато ресурсів для аналізу даних, що є частиною проєкту «Енергетичний інтернет». Дослідження дозволяє ефективніше використовувати електроенергію. Дані допомагають впроваджувати концепцію діагностики й енергетичного управління, що своєю чергою сприяє зменшенню інтенсивності споживання енергетики».

Накопичення енергії

«Китай уже повідомляв, що до 2030 року встановлена потужність вітрової та сонячної електроенергії складатиме 1,2 млрд кВт-год. Однак вітрова й сонячна електроенергія є нестабільною й мінливою. Коли ми збільшимо частку чистої енергетики, то це створить нам додаткові труднощі, як-от енергетичний дисбаланс. Тому ми активніше працюватимемо над накопиченням електроенергії, що дозволить нам спритно регулювати всю енергосистему. Наразі ми вже побудували 51 енергосховище».

Електрокари

«Ми також надаємо послуги для електроавтомобілів. Ми побудували мережу зарядних станцій, яка покриває 471 місто. Китай створив найбільшу у світі платформу для виробництва розумних електрокарів, і це підсилило розвиток цієї індустрії в країні. Загалом ми побудували 1,3 млн електрозаправок».

У січні цього року стало відомо, що китайський пошуковий гігант Baidu створить автономну компанію з виробництва електромобілів. Пекінська компанія буде мажоритарним акціонером, тоді як китайський автовиробник Geely отримає міноритарний пакет. Geely відповідатиме за виробництво автомобілів, а Baidu зосередиться на програмному забезпеченні.

За даними Міністерства промисловості та інформаційних технологій Китаю, з січня до листопада продажі електромобілів зросли на 4,4% проти аналогічного періоду минулого року в порівнянні із загальним падінням продажів легкових автомобілів на 7,6% за той самий період.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті