Зустрічають по одежі: які інновації в упаковці продукції

Зустрічають по одежі: які інновації в упаковці продукції

І як зберегти екологію під час її виробництва

Этот материал также доступен на русском языке
Зустрічають по одежі: які інновації в упаковці продукції

Згідно з даними Business Insider, формування першого враження про людину займає приблизно 7 секунд. Чи відбувається це так само з упаковкою товару? Упаковка формує перше враження про товар. Кожен вибирає для себе ту форму пляшки, колір, матеріал вироби, які йому до душі. Найчастіше люди витрачають на оцінку товару лише кілька секунд. В таких умовах приваблива і зручна упаковка  запорука високого рівня продажів.

Про інновації у виробництві, процесах переробки і цілях з розвитку більш екологічної упаковки в компанії до 2025 року розповіла Mind керівник напрямку по закупкам і сталому розвитку AB InBev Efes Василина Суслова.

Пиво в кегах

Пиво в кегах користується популярністю серед власників магазинів, кафе, ресторанів і людей, які займаються роздрібною торгівлею.

Коли пиво стало популярним в Європі, кращим варіантом для зберігання, транспортування та продажу були визнані дерев'яні бочки. Вони були практичними, довговічними і доступними, але після довгого зберігання міняли смак пива. Рішенням проблеми стала металева тара, яку зробила німецька компанія Krupp. Її назва походить від англійського слова «бочонок»  кег.

На відміну від деревини, під впливом якої пиво могло змінити свій смак, зберігання напою в металевих ємностях дозволило рідині максимально довго зберігати свій вигляд і смакові якості.

У AB InBev Efes Україна відсоток повернення кегів  99%, 1%  втрачається в ході процесу. Все кеги обертаються на відміну від скляної пляшки, де є безповоротна тара. На сьогоднішній день металевий кег є найпопулярнішою ємністю серед виробників і постачальників слабоалкогольних напоїв.

Зворотна пляшка (скло)

Багато пивоварних компаній віддають пріоритет використанню оборотної тари, яку вважають надійною. Вона вже перевірена перепадами температур і механічним впливом.

При використанні зворотної пляшки неминуче доводиться вирішувати проблему її якісної обробки. Частина пляшок відбраковують на етапі мийки через те, що деякі види забруднень і сміття всередині пляшки видалити не вдається.

Що стосується обсягу оборотної пляшки, AB InBev Efes Україна збирає з ринку близько 50% одиниць і з року в рік прагне збільшувати цей показник. Крім того, компанія на міжнародному рівні проводить ініціативи щодо зниження ваги скляної пляшки і вже розробила найлегшу в світі пляшку з подовженою шийкою в Глобальному центрі досліджень і розробок GITEC в Льовені (Бельгія). Ця пляшка поєднує в собі різні технології створення більш екологічних пляшок, зберігаючи при цьому безпечну упаковку, що забезпечує якість пива.

AB InBev Efes вдалося знизити вагу своєї стандартної пивної пляшки з подовженою шийкою з 180 до 150 грамів, скоротивши таким чином обсяг викидів CO2 на 17% в перерахунку на виробництво однієї пляшки.

З урахуванням того, що на упаковку в середньому припадає близько 50% вуглецевого сліду, такі інновації є важливим кроком в досягненні глобальної мети компанії в галузі сталого розвитку  знизити викиди парникових газів в ланцюжку поставок на 25% до 2025 року.

Перехід на ПЕТ преформу з меншою шийкою

Компанія AB InBev Efes Україна перейшла на преформу зі стандартом шийки РСО 1881 на всіх ПЕТ-лініях заводів.

Ключова відмінність нового стандарту від попереднього РСО 1810  зменшення ваги і висоти шийки преформи і ковпачка ПЕТ-пляшки.

Стандарт РСО 1881 дозволяє не тільки помітно заощадити матеріали і знизити витрати на виготовлення упаковки, а й зменшити кількість пластикових відходів, таким чином скорочуючи шкідливий вплив на навколишнє середовище. Матеріали, з яких виробляються преформа і ковпачок, при переході на стандарт РСО 1881 не змінюються. Також незмінною залишається товщина стінок ПЕТ-пляшки.

Перехід на коротку шийку допоміг компанії знизити вагу самої преформи, що дозволило зменшити пластикові відходи практично на 710%.

Переробка алюмінієвих банок

Вторинна переробка стала невід'ємним атрибутом розвинених країн. Найпростішою в переробці й такою, що  найчастіше переробляється, є алюмінієва банка.
Відходи алюмінію переробляються декількома способами: за допомогою сортування, сортувально-подрібнювальної лінії і за допомогою піролізу.

Алюміній піддається 100% переробці, не втрачаючи при цьому своїх унікальних властивостей. Переробляти алюміній можна нескінченно. Близько 75% алюмінію, випущеного за весь час існування галузі, використовується досі.

Переробка алюмінію вимагає всього 5% від обсягу енергії, необхідної для його виробництва з глинозему, а обсяг викидів парникових газів при виробництві вторинного алюмінію складає 5% від кількості викидів при випуску первинного алюмінію.

Частка переробленої вторсировини у вигляді жерстяних банок в AB InBev Efes складає 34% і залежить вона, як правило, від виробника того алюмінію, з якого вироблена банка.

Використання піддонів

Піддони (або як їх ще називають «палети»)  це транспортна тара багаторазового використання, призначена для перевезення, комплектації, складування і зберігання продукції. Також це один з різновидів безпосередньо складського обладнання.

У наш час важко уявити підприємство оптової або роздрібної торгівлі, яке у своїй роботі обходиться без піддонів. Будь-які види торгівлі пов'язані з переміщенням товару від виробника до торговельної точки або безпосередньо до споживача.

Не допустити втрат допомагає стандартизація складських процедур і застосування уніфікованих піддонів. Акуратно складений на піддон і надійно запечатаний вантаж  гарантія збереження товару.

AB InBev Efes Україна частково використовує піддони повторно, партнер повертає їх компанії для повторного використання.

Інновації в упаковці продукції

У напрямку інновацій в первинній упаковці компанія AB InBev Efes Україна реалізувала проєкти зі зниження ваги і збільшення частки вторсировини в упаковці.

Що стосується інновацій у вторинній упаковці, то в минулому році в Україні ми запустили проєкт по збільшенню відсотка вторсировини в стретч-плівці, частка якї зараз становить 50% від загального обсягу.

Ми поставили перед собою глобальну мету до 2025 року  виробляти продукт в оборотній тарі або використовувати упаковку з переважно перероблених матеріалів. На даний момент наш фокус в Україні пляшка, банка і ПЕТ. Ми прагнемо об'єднувати наші зусилля з партнерами, щоб мета щодо більш екологічної упаковки стала реальністю.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті