Дороги життя: як триває відновлення українських автошляхів

Дороги життя: як триває відновлення українських автошляхів

І як у цьому допомагають іноземні партнери

Дороги життя: як триває відновлення українських автошляхів
Фото: пресслужби Укравтодору

Протягом 100 днів війни, розв'язаної росією проти України, окупанти знищили 24 000 км українських доріг і 300 мостів. Через ці масштабні пошкодження «Укравтодор» зупинив проєкти «Великого будівництва» і працює над відновленням критичних маршрутів. Із чим сьогодні доводиться працювати державній компанії і на які виклики вона має відповідати майже кожного дня, розповів Mind перший заступник голови «Укравтодору» Андрій Івко.

Майже два місяці «Укравтодор» працює на звільнених від загарбників територіях. Ми сфокусовані на тому, щоб забезпечити належну логістику гуманітарних вантажів та евакуацію громадян із постраждалих районів. Головна перешкода – підірвані мости, яких за нинішніми підрахунками більш як три сотні.

Орієнтовний обсяг збитків, завданих мережі автомобільних доріг загального користування та мережі вулиць і доріг комунальної власності, за попередніми підрахунками становить 928 млрд грн. Інфраструктурних руйнувань зазнали 14 областей України.

На яких напрямках зараз триває робота?

Залежно від складності і масштабів руйнувань відновлення проїзду здійснюємо кількома шляхами: або зводимо тимчасові переправи, або будуємо об’їзну дорогу, або зводимо тимчасові прогонові будови на вцілілих опорах. Останній метод застосували, зокрема, у Стоянці на Київщині. Завдяки оперативній роботі мостобудівників по одному з проїздів вуже можуть проїхати вантажівки.

Працюємо нині в шести областях: Київській, Чернігівській, Сумській, Харківській, Житомирській і Миколаївській. Щойно наші Збройні Сили відкинуть ворога, почнемо відновлювати інфраструктуру  Донеччини, Луганщини, Херсонщини та Запоріжжя.

Координація з військовими в нас відбувається постійно, переправи зводимо лише за згодою командування. Також не зупиняється прибирання доріг від наслідків вторгнення російських загарбників. Наразі вдалося очистити 933 км державних автошляхів і комунальних вулиць київського передмістя. Повністю відновлено рух автомобільною дорогою М-07 Київ – Ковель – Ягодин у двох областях. На Київщині відновлено сполучення по частині мосту поблизу Стоянки на трасі М-06 Київ – Чоп.

На сьогодні забезпечили проїзд 41 тимчасовою переправою:

  • 20 – у Київській;
  • 11 – у Чернігівській;
  • 4  – у Житомирській;
  • 3 – у Харківській;
  • 2 – у Миколаївській;
  • 1 – у Сумській області.

Головні завдання «Укравтодору», які ми виконали в червні:

  1. Відкрили рух тимчасовим переїздом по існуючому мосту на дорозі Р-69 у Київській області.
  2. Відкрили рух тимчасовою переправою на ділянці траси Н-07 на Чернігівщині.

41 споруда, коли зруйновано понад 300 мостів, комусь можуть видатися незначним результатом. Однак кожен міст – виклик для країни, яка воює.

Дороги життя: як триває відновлення українських автошляхів

Як відбувається відновлення автошляхів?

Нам доводиться працювати сьогодні в умовах не лише дуже обмеженого фінансування, а й дефіциту матеріалів і обладнання. Через окупацію українських територій постачати комплектуючі доводиться надзвичайно складними шляхами. Їхня вартість від цього зростає ледь не щодня.

У цих умовах для нас надзвичайно цінна допомога європейських партнерів. Адміністрація державних матеріальних резервів Чеської Республіки надала допомогу та передала «Укравтодору» два понтонних мости завдовжки 36 метрів кожен. Ці понтонні мости встановлять у регіонах, що критично потребують налагодження транспортного сполучення після деокупації.

Ще один важливий проєкт із європейськими друзями стартує на контрольно-пропускних пунктах на заході країни. Починаємо збільшувати пропускну здатність низки КПП у п'ятох наших областях. Перший контрольно-пропускний пункт, який буде поліпшений, – «Краковець – Корчова». Україна та Польща в рамках проєкту «Відкритий кордон» домовилися впродовж наступних тижнів збільшити його пропускну спроможність щонайменше на 50%. Місія «Укравтодору» у цьому проєкті – збільшити кількість смуг для вантажівок та облаштувати належну придорожню інфраструктуру.

Розраховуємо, що збільшення пропускної спроможності пропуску «Краковець – Корчова» розвантажить інші пункти пропуску польсько-українського кордону. Роботи з обох сторін кордону стартували 10 червня, а зараз уже відкрили цей оновлений пункт пропуску.

Забезпечити якісні транспортні коридори, скоротити час доставок та очікування на контрольно-пропускних пунктах надзвичайно важливо для України, що воює. Це питання нашої економічної безпеки. Польща знову демонструє, який вона надійний партнер і добрий сусід, приєднуючись до проєкту «Відкритий кордон» першою.  

Партнерство з Європою триває. «Укравтодор» розпочав процедуру вступу до Конференції європейських директорів доріг (Conference of European Directors of Roads). Імплементація європейських стандартів і практик у нашій галузі допоможе Україні якомога швидше та ефективніше відновитися після російської військової агресії.

Зараз ми ініціювали створення міжнародної робочої групи керівників дорожніх агентств Європи, де наші колеги та партнери зможуть координувати свої зусилля для найефективнішого відновлення дорожньої інфраструктури України. «Укравтодор» формуватиме перелік запитів, а наші європейські колеги розподілятимуть між собою, хто і чим може допомогти.

У довгостроковій перспективі розбудова й поглиблення відносин між Україною та ЄС у дорожній сфері створить нові можливості для перевезень, виробників сировини та обладнання, висококваліфікованих інженерів та консультантів. А життя громадян натомість стане комфортнішим тут і зараз.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.ua

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло