Технологічний фронт: на яких IT-фахівців є попит в Україні під час війни

Технологічний фронт: на яких IT-фахівців є попит в Україні під час війни

Про тренди IT-рекрутингу в цей складний час для країни

Технологічний фронт: на яких IT-фахівців є попит в Україні під час війни
Фото: depositphotos.com

Виклик за викликом – приблизно так можна описати останні кілька років для українських IT-компаній. Спочатку пандемія, тепер повномасштабна війна. Як вдається цим компаніям утримувати ринок і на яких фахівців є попит, розповіла Mind Head of Recruitment в IT-команді NIX Валерія Вірченко

Попри все, галузь демонструє високі показники продуктивності, стабільно наповнюючи держбюджет великими обсягами податків.

Як свідчить опитування асоціації IT Ukraine, нині понад половина компаній зберегли 100% своїх контрактів, а ще третина забезпечили чинність щонайменше 90% угод. 

Три чверті українських IT-компаній уже залучили нових клієнтів, ба більше: представники індустрії прогнозують її зростання на 5–15% найближчим часом.

Щоб так було і надалі, компанії вже зараз мають змінювати підходи до пошуку IT-спеціалістів. Цього вимагає нова реальність. На сьогодні можна виокремити кілька головних тенденцій. Якщо ви будуєте IT-бізнес, плануєте розширювати команду або цікавитеся кар'єрою в IT – зверніть увагу на наступні тренди.

Дефіцит фахівців рівня Middle та Senior

За перші тижні після 24 лютого кількість резюме IT-фахівців на сайтах пошуку роботи значно перевищила наявні вакансії. Згодом ситуація відносно вирівнялась, але дефіцит досвідчених експертів досі помітний. У кризовий час бізнес прагне покладатися на висококваліфікованих розробників. Адже йдеться про вартісні продукти, і результат має відповідати очікуванням клієнта.

За таких обставин доцільно виховувати майбутніх Middle та Senior у себе в команді. У такому разі головне – не шкодувати сил на онбординґ і надавати початківцям цікаві завдання різного ступеня складності.

Так у людей буде змога професійно зростати, і рівень кваліфікації підвищуватиметься «в ногу» з лояльністю до компанії. 

Ніщо так не мотивує спеціаліста розвиватися разом із командою, як персональний кар'єрний план і чітке розуміння, чого очікувати на кожному етапі.

Потреби бізнесу формують запит на окремих IT-спеціалістів

Якщо говорити про світовий ринок, то, як пишуть Venture Beat, найперспективнішими 2022 року залишаються чотири технічні напрями. Поясню щодо кожного, чим спричинено такий попит.

  • Java популярна завдяки своїй універсальності. Приблизно 10–15 років тому з'явилися перші програми і застосунки мовою Java, якими досі користуються мільйони людей по всьому світі. Усі ці програми вимагають постійного оновлення та підтримки, для чого й потрібні Java-розробники.
  • Cloud-архітектори. Дедалі більше сучасних розробок ґрунтуються на хмарних технологіях. Це безпечно і зручно для великого бізнесу й розподілених команд.
  • Фахівці з кібербезпеки. Це питання актуальне і для бізнесу, і для державних установ, і для пересічних користувачів IT-продуктів. Піклування про особисті дані вкрай важливе в умовах війни.
  • Data Scientists: бачимо стрімке зростання проєктів із використанням big data і розвиток машинного навчання.

Де в чому ці тренди збігаються з моїми особистими спостереженнями на локальному ринку. Судячи з резюме, які ми отримуємо, серед напрямів лідирують Java, JavaScript, .NET та QA. Перші три вважаються базою в сучасних розробках, тож доволі часто проєктні команди мають одразу кілька програмістів за кожним напрямом.

Потреба в QA-фахівцях також логічна: доки створюватимуться нові продукти, доти буде потреба в їхньому тестуванні й перевірці на вразливість.

Окремо скажу про попит на Golang- і DevOps-фахівців. Golang приваблює і початківців, і досвідчених айтівців (особливо знавців бекенду) простотою синтаксису. Цю мову найчастіше використовують у мікросервісах, які вже кілька років поспіль залишаються головним трендом IT-індустрії.

Щодо девопсів, то попит на них зростає пропорційно зацікавленості з боку бізнесу до хмарних технологій, а також до налаштування CI/CD-процесів (методологія розробки програмного коду, яка забезпечує надійність та швидкість створення продукту. – Mind).

Сьогодні знайти таких фахівців рівня Middle та Senior серед українських розробників доволі складно. Пояснюється це відносною новизною самих технологій.

Перша версія мови Golang побачила світ навесні 2012 року, а термін DevOps уперше прозвучав на конференції в Бельгії 2009 року. Зрозуміло, що на український ринок ці напрями прийшли значно пізніше.

Зросла кількість нетехнічних вакансій

Ідеться про рекрутерів, HR-фахівців, проєктних менеджерів, маркетологів, копірайтерів, психологів тощо. Саме ці люди відповідають за організацію внутрішніх процесів і мікроклімат у колективі, а також за образ бренду на ринку. Коли ІТ-компанія розвивається, потреба в таких працівниках зростає.

Згідно з опитуванням CAN International IT, гарному спеціалісту важлива не лише гідна зарплатня. Неабияке значення має й те, наскільки цікаві проєкти йому пропонують, наскільки чітко ставлять завдання, чим ще заохочують, як ставляться до нього в команді. А всім цим опікуються саме нетехнічні фахівці. Зараз їхня роль стала ще вагомішою. В умовах війни, коли всі працюють дистанційно, людям необхідно постійно бути на зв'язку з командою і відчувати моральну підтримку.

Сильний HR-бренд приваблює сильних кандидатів

У наш час не лише компанія обирає працівника, а й працівник – компанію. За результатами дослідження CareerArc, три чверті айтівців заздалегідь цікавляться репутацією і життям компанії, до якої планують приєднатися.

Тепер недостатньо мати впізнаваний логотип і яскраву рекламу. І навіть широкий попит на вашу продукцію не гарантує, що до вас потоком ринуть нові фахівці. Понад усе співробітників приваблює відкритість.

Розкажіть, як народжуються ваші проєкти, які фішки вони мають, які люди працюють у команді, як ви приймаєте й долаєте спільні виклики, як проводите дозвілля і що корисного робите для суспільства.

Особливо значущим нині є питання громадянської позиції компанії. Різко критичне ставлення до війни росії проти України та підтримка армії – все це додає вам балів у очах потенційних співробітників. Тому так важливо не лише волонтерити, а й розповідати про це – команді, партнерам, у медіа.

Як бачимо, вимоги і до IT-команд, і до їх майбутніх працівників стають дедалі серйознішими. Компанії мають приваблювати кандидатів. А ті повинні не лише володіти технічними знаннями, а й бути командними гравцями та вміти нестандартно мислити. Утім для обох сторін головне – дивитися, звідки вітер віє, і спритно реагувати на всі зміни.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло