Франшиза: що потрібно, щоб компанією зацікавилися покупці

Франшиза: що потрібно, щоб компанією зацікавилися покупці

Досвід продавців і специфіка цього товару

Франшиза: що потрібно, щоб компанією зацікавилися покупці

Кожен із нас постійно стикається з франшизами, але навіть про це не здогадується. Наприклад, це може бути франшиза ресторану, бренду одягу, салону краси чи магазину.

Засновниця українського бренду білизни Fox Lingerie Юліана Гензель, яка декілька років займається продажем франшизи, розповіла Mind, як відбувається купівля та продаж франшиз, а також на які бізнеси є попит у ці складні часи для України. 

Зараз маємо багато запитів на співпрацю на умовах франшизи як від українців за кордоном, так і в Україні. Також останнім часом є вже стабільний обсяг запитів від іноземців. 

Варто зазначити, що ринок франшиз 2021 року був найактивніший за весь час заснування бренду. З початком повномасштабного вторгнення рф попит зменшився й досі не повернувся до довоєнного рівня. 

Щодо бізнесів, то найбільший запит зараз від українців – зрозумілий продукт зі стабільним прибутком. У щось складне вкладатися люди зараз побоюються.

Можливості франшизи 

Франшиза – це дуже гарний спосіб розпочати бізнес, але не з нуля і без ідей, а з готовим брендом, концепцією та уже відомим ім’ям на ринку. Людину, яка купує франшизу, називають франчайзі, а продавця – франчайзером.

Існує два види франшизи: e-commerce в будь-якій країні, тобто онлайн-реалізація, а також фізичний магазин в Україні чи будь-якому куточку світу.

Залежно від початкових умов партнера, локації, ринку, бюджету, досвіду, готовності та багатьох інших факторів обирають один із цих видів франшизи. Це різні направлення діяльності, кожен обирає оптимальний для себе. Підприємництво – це ризик. Хтось ризикує відразу на формат мікс, а хтось починає тільки з онлайну, тому що це легше, не так ризиковано й менш затратно.

Найголовніше, що франчайзі отримує досвід ведення цього бізнесу. У франшизу входить постійна підтримка й супровід бізнесу, навчання, маркетинговий пакет, обладнання.

Що входить у франшизу – готуємо пропозицію

Насамперед потрібно вибудувати всі бізнес-процеси в компанії і їх систематизувати. Основні бізнес-процеси для партнера, які потрібно починати налаштовувати, – це логістика та клієнт-сервіс. Усі вони повинні працювати «як годинник», лише тоді ви готові до продажу франшизи.

Далі потрібно запакувати франшизу самостійно або за допомогою підрядників. Бюджет – від 15 000 євро. Плюси та мінуси для кожного виду свої. Наприклад, коли ти купуєш франшизи онлайн, то не платиш за оренду приміщення.

Наступний крок: створити команду – департамент франшиз, які обслуговуватимуть франчайзі. Цей департамент складається з фахівців із маркетингу, комерції, операційного департаменту та фінансів.

Запакувати франшизу – це зібрати звід інформації, що містить усі відомості про бізнес, внутрішні процеси роботи, правила запуску бізнесу з нуля, покрокове керівництво, такий собі how to do list, як побудувати копію моделі бізнесу на новому місці

Франчайзі нас знаходять в інтернеті або це наші клієнти. Ми шукаємо партнера з досвідом або величезним бажанням і розумінням, скільки зусиль потрібно докласти. Наші цінності повинні співпадати. Бажано, щоб партнер був активним й енергійним, а також мав досвід у роботі в структурній компанії або підприємницьку історію.

Ми часто відмовляємо потенційним партнерам через те, що в нас не збігаються цінності в баченні бізнесу: оперативність, адаптивність, результативність.

Як відбувається купівля франшизи

Потрібно визначити ринок, який вам цікавий, зробити його аналіз та визначитися з форматом (онлайн чи офлайн). Якщо це іноземна країна, там будуть інші правила оподаткування та ведення бізнесу, їх варто вивчити, обговорити з потенційним покупцем або звернутися за консультацією напряму до місцевих юристів, щоб точно нічого не впустити.

Одна з перших проданих франшиз була в ОАЕ, Дубай. Це той випадок, коли наша постійна клієнтка стала нашою надійною франчайзі. Це мусульманська країна, тому продавати та просувати жіночу білизну там – це той ще виклик.

Ми розглядаємо будь-які ринки за допомогою їхнього аналізу. До нас звертаються потенційні франчайзі, ми проводимо з ними глибинне інтерв'ю, беремо паузу, йдемо аналізувати ринок і потім повертаємося з відповіддю. Факторів вибору завжди багато. Залежно від країни, попиту, партнерів чи формату весь процес може забирати від місяця до року.

Як знайти покупця

Покупця знайти можна за допомогою лояльних клієнтів, які потенційно зацікавлені у відкритті своєї справи. Головну роль грають реклама та сила бренду. Покупців Fox Lingerie я знаходила завдяки своїм соцмережам. Розповідала в сторіз, а люди відгукувались.

Буває таке, що покупці пишуть перші, тому що знайомі з брендом і хочуть відкрити бізнес. 

Всього в нас зараз є франшизи в п'яти країнах: у Канаді, Швейцарії, Казахстані, ОАЕ та дві в США. 

Як розширити компанію під час війни

Зараз ми вибрали варіант масштабування за допомогою виходу інших ринків – B2C (напряму клієнтам) і B2B (реалізація через партнерів). Чому саме ці варіанти?

Після початку повномасштабної війни чимало бізнесів вирішили відкритися ще й за кордоном або принаймні вийти на іноземний ринок онлайн.

Для цього передусім потрібна достатня кількість фінансових ресурсів і виробничих потужностей. Варто зробити там склад або продумати логістику доставки з України.

Які особливості франчайзингу за кордон

Потрібно зробити аналіз ринку, конкурентів, заслужити лояльність потенційного франчайзі, оскільки для нового ринку бренд новий і мало або зовсім не відомий.

Окремої уваги потребуватиме PR, маркетинг, робота з місцевими інфлюенсерами.

Команда знаходить лідерів думок у місцях, де є франшизи, а потім ми обираємо найрелевантніших. Блогер має підходити нам по стилю та викладати відповідний контент, щоб співпраця була вдалою.

Щоб компанією були зацікавлені потенційні покупці франшизи, потрібно бути структурним, автоматизованим і прозорим.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло