«Запрошуємо на роботу»: яким має бути дизайн інтер'єру в офісі для максимальної продуктивності команди
Чим можна «виманити» працівників з дому та забезпечити комфорт на робочому місці

Пандемія та війна похитнули звичку українців працювати офлайн, віддалена робота стала розповсюдженим явищем. Але водночас загострилася проблема соціальної ізоляції та зниження робочої продуктивності, і бізнеси замислюються над тим, як повернути людей в офіс. Про те, як зробити робоче місце комфортним, на що звернути увагу та які позитивні тенденції варто наслідувати, розповів Mind засновник студії дизайну та архітектури Znak Design Вадим Зюзюк.
Читайте також: 44,5% резидентів на ПнВК, бум відкриття нових ІТ-бізнесів під час великої війни, «ліві» та пов’язані з рф фірми: як росте «Дія.City»
Не заважати та не ізолюватися
Досі існують офіси, у яких є «жорстка структура» з коридором і багатьма кабінетами. Вона робоча, але морально застаріла й не дає важливого відчуття залученості в команді.
Open space як тенденція останніх 10 років покликана поліпшити комунікацію в робочому просторі. Таке планування посилює відчуття, що ти в команді і є частиною «чогось більшого». Але воно має суттєвий мінус – працівники можуть заважати один одному.

Дизайн офісу для Ibis, Znak Design
Цей недолік нівелює грамотне зонування. І тут не тільки про стандартні переговорні кімнати. Невеликі приміщення за звуконепроникним склом для одного-двох осіб – так звані телефонні будки – це вже теж класика, вони чудово підходять для онлайн-зустрічей або робочого діалогу.
Читайте також: «Коворкінг, школа, садочок і живий куточок»: як офіси перетворюються на хаби для роботи та життя

Дизайн офісу для Ibis, Znak Design
Але облаштовувати окремі приміщення не обов’язково. В одному з наших кейсів ми відокремили місце для переговорів спеціальними звуковими екранами, які відбивають звук і зовні, і зсередини. Вони водночас мають і функціональне призначення, і є цікавими акцентами в інтер’єрі.

Дизайн офісу для Novus, Znak Design
Інша розповсюджена тенденція – створення відкритих кабінетів у скляному кубі серед робочих місць інших працівників. Це гарний варіант для керівника, тому що так він стає ближчим до підлеглих. Коли потрібна приватність, то можна використовувати різні механізми, наприклад шторки чи «розумне скло», яке змінюється з прозорого на матове.
Чи потрібні окремі місця для відпочинку в офісі – питання суперечливе. Звісно, це добре, коли є можливість їх створити. Але, по-перше, ними не варто «перекривати» дискомфорт робочого місця. А по-друге, зонами для відпочинку можуть стати парки, сквери чи фудкорти поруч з офісом. Тобто найголовніше – облаштувати максимально комфортний робочий простір, а місця для відпочинку навряд чи конкуруватимуть із домашнім затишком, з якого і так важко «виманити» до офісу.
Читайте також: Феномен міста: простір для життя, на який ми заслуговуємо
Рослини та природне освітлення – must have в офісі
Ми завжди намагаємося включити природні елементи в офісні інтер'єри. Дані різних дослідників підтверджують їхній позитивний вплив на ментальне здоров’я і когнітивні здібності співробітників. Наприклад, згідно з американським дослідженням, продуктивність підвищується на 15% у порівнянні з тими, хто працює у виключно штучному просторі. З таких природних елементів я б виділив два ключових: денне світло та рослини.
Інше дослідження говорить, що денне світло допомагає запобігти Sick Building Syndrome – «синдрому хворої будівлі», коли співробітники погано почуваються у приміщенні.
Якщо ж вікон недостатньо або вони взагалі відсутні – варто ретельніше поставитися до штучного освітлення, зробивши його максимально природним.

Дизайн офісу для Novus, Znak Design
Щодо рослин в інтер’єрі – вони не лише естетизують простір і створюють затишок. Рослини допомагають зменшити рівень шуму у приміщенні, а також здатні поглинати шкідливі речовини, що можуть виділятися з меблів, килимів та інших матеріалів і викликати різні проблеми зі здоров’ям.
Забудьте про лінолеум і стелі «Армстронг»
Стандартні офісні приміщення зі стелями «Армстронг», лінолеумами та жалюзі починають «йти в історію», і зараз дедалі частіше використовуються сучасні матеріали.
Популярною є тенденція відкривати комунікації, а не ховати їх за стелею. Це стало частиною дизайну офісних приміщень і зменшило фінансові витрати.
Такі комунікації легше провести і обслуговувати, бо, якщо це зашита стеля (гіпсокартон), потрібно продумувати люки, що відкриватимуться, або знаходити інші рішення. Це потребує багато часу і грошей.
Замість лінолеуму все частіше використовують вінілові підлоги. Їхня перевага над лінолеумом така, що при пошкодженні не потрібно знімати всю кімнату і виносити все з приміщення. Вінілові плитки можна швидко замінити по шматках.

Дизайн офісу для Novus, Znak Design
Наостанок додам, що саме за такими принципами я підходив до дизайну офісів і клієнтів, і нашої студії, та побачив більше ентузіазму команди його відвідувати. Втім важливо ще розуміти потреби конкретних співробітників, вияснити побажання всіх – від стажерів до керівників вищого рангу. Якщо базові принципи комфорту та ці побажання враховані – впевнений, що шанси послабити прив’язаність до роботи вдома стають значно вище.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.