Прийоми проти «лому»: як знайти викрадене авто
Детально – про найпопулярніші українські розумні гаджети для запобігання крадіжкам авто

У 2017 році тільки в Києві викрадено майже півтори тисячі автомобілів. Поліції вдалося знайти лише 187 машин. Штатні сигналізації автовикрадачі вже давно навчилися нейтралізувати за допомогою сканерів частот.

Для додаткового захисту власники авто почали встановлювати системи з GPSM-модулем. Ці гаджети можуть оперативно повідомляти про спробу проникнення в авто і передавати геолокацію в разі викрадення. У деяких моделях є можливість блокування двигуна з викрадачами за кермом. Правда, такі пристрої поки не користуються великим попитом, адже вимагають «врізки» в електроніку авто, розповіли Mind виробники.

Своє місцезнаходження автотрекери з'ясовують за допомогою супутників (GPS і «ГЛОНАСС») та (або) базових станцій мобільних операторів (LBS). Дані йдуть на спеціальний сервер, далі передаються на мобільні пристрої користувача.

Джерело: «Інтеллі»
В Україні продається декілька десятків торгових марок автотрекерів. Судячи за даними великих українських прайс-агрегаторів, більшість позицій у топі найпопулярніших досі утримують російські ТМ: Starline, Pandora, Pandect, Prizrak Scher-Khan, SHERIFF, X-Keeper, Pantera, Magic Systems тощо. Також користуються попитом китайська ТМ Concox, південнокорейська Sho-me, литовська Teltonika.
У цій статті Mind вирішив розглянути українські торгові марки. І не лише з патріотичних міркувань. «Пропозиції з Росії в Україні не можуть бути перспективними, адже автовласникам доведеться використовувати розташовані в Росії сервери і надавати повну інформацію про переміщення транспорту в країну, з якої у нас конфлікт», – розповідає Андрій Іванченко, керівник відділу маркетингу і збуту ТОВ «МСС-Україна» (українського виробника охоронних систем).
Як з'ясувалося, вітчизняні ТМ умовно можна розбити на три категорії. Перша – хардвер і софт українського виробництва. Друга – наша збірка з китайського «заліза» з орендою серверів у спеціалізованих компаній, більшість яких розташовані в Росії, Білорусі. Третя – мікс: хардвер – вітчизняний, серверна підтримка – за кордоном.
Ще одна особливість українського ринку – виробники орієнтуються переважно на В2В-сегмент. Їхні основні покупці – вантажоперевізники, торговельні, будівельні, агрокомпанії, служби таксі та доставки. Тобто підприємства, яким потрібно контролювати маршрути, пробіг, витрат, зливи, заправки палива тощо. Лише нещодавно стали з'являтися ТМ, адаптовані для приватних власників авто. За словами Андрія Іванченка, це зростаючий сегмент, але поки він менш місткий, ніж для моніторингу комерційного транспорту.
Mind обрав В2С-трекери з української «начинкою» та підтримкою.
ТМ I-SEE
- Виробник: BITREK (НПП «Дискові системи»)
- Вартість: від 3800 грн
- Додаткові платежі: послуги мобільного оператора
- Завантажити застосунок через GooglePlay
- Завантажити застосунок через AppStore
I-SEE вийшов на ринок минулого року. «Основне завдання – не допустити викрадення, дати можливість якомога оперативніше дізнатися, що з автомобілем щось відбувається. Не через годину-дві, а протягом пари хвилин», – розповідав під час запуску СЕО компанії Вадим Кочевих.
Система складається з трекера і маяка. Якщо машину штовхають, штурхають, піднімають, відкривають двері або заводять – автовласникові приходить повідомлення на мобільний застосунок. Трекер повинен зреагувати протягом п'яти секунд. Також система реагує на глушіння і втрату зв'язку. Трекер передає інформацію про автомобіль на сервер через GSM-станцію. Якщо сервер перестає отримувати дані – власнику надходить попередження про небезпеку.
Якщо господар не встигає добігти до машини і перешкодити викрадачам, він може за допомогою маяка відстежувати, куди направляється його авто. За словами розробників, push-повідомлення будуть приходити і на планшети поліцейських після повідомлення про викрадення службі 102.
До мобільного застосунку можуть бути підключені телефони родичів та друзів, щоб останні теж могли контролювати авто.

I-SEE – власна торгова марка українського виробника BITREK, який розробляє устаткування для GPS-моніторингу і контролю транспорту з 2010 року. Підприємство випускає хардвер і для дилерів, які виводять на ринок свої ТМ: «Автомат» (від 1800 грн), DragonFly (від 2500 грн), Fantom (від 5300 грн), SControl (від 2000 грн), SherLock (від 2200), Incor (від 1900 грн). Більшість цих компаній пропонують тільки маяки, без трекера.
На «залізі» BITREK недавно випустив свою ТМ «Автотрекінг» і мобільний оператор «Київстар». Функціональність системи, що складається з трекера і маяка, практично аналогічна до I-SEE. Два гаджети коштують 3699 грн. Ті, у кого встановлена нормальна сигналізація, можуть купити лише «Автомаяк» за 1999 грн, радив президент «Київстар» Петро Чернишов, анонсуючи запуск IoT-системи.
Переваги всіх маяків-закладок у тому, що автовикрадачам їх дуже складно виявити сканерами частот. Після передавання даних локації гаджет «засинає» і не подає сигналу до наступного виходу на зв'язок. Засікти маяк можна тільки в момент активізації.
ТМ Magnum

- Виробник: «МСС-Україна»
- Вартість: Magnum 500 L – від 3000 грн, Magnum 500 S – від 3190 грн
- Додаткові платежі: послуги мобільного оператора
- Завантажити застосунок через GooglePlay
- Завантажити застосунок через AppStore
«МСС-Україна» займається власним виробництвом автомобільної електроніки з 2001 року. «Спочатку з торговою маркою Magnum більшість автолюбителів асоціювала охоронні системи для автомобілів з GSM-модулем. З розвитком напрямку охоронних систем фахівці «МСС-Україна» часто стикалися з потребою автовласників контролювати в деталях розташування особистого і службового транспорту, мінімізувати диспетчерські послуги та фінансові витрати. Для цієї категорії споживачів і були розроблені перші пристрої для моніторингу транспорту, які не вимагають щомісячної оплати за використання сервера», – пояснює Андрій Іванченко.
Зараз у В2С-лінійці виробника – системи для моніторингу Magnum 500 L і Magnum 500 S. Перший – простий трекер, що підключається до автомобіля лише з живлення (іноді його активують через роз'єм прикурювача). Він підходить тільки для відстеження авто. 500 S додатково має набір охоронно-сервісних функцій: передбачена можливість блокування двигуна, контролю та управління роботою додаткового обладнання. Вбудований резервний акумулятор дозволяє залишатися трекеру на зв'язку після відключення його від мережі до 48 годин, в режимі «маяк» – до 1 тижня. «Також трекери можуть працювати автономно від мобільного оператора, зберігаючи у своїй пам'яті дані про переміщення автомобіля до 45 діб. Після відновлення зв'язку з GSM (або повернення з роумінгу) трекер вивантажить на сервер всю інформацію про переміщення поза мережею», – розповідає Андрій Іванченко.
Система GPS-моніторингу складається з:

Користувачеві потрібно зареєструватися в системі моніторингу транспорту gps.magnum.com.ua, додати IMEI гаджета і завантажити мобільний застосунок.
За словами керівника відділу маркетингу і збуту «МСС-Україна», їхні автотрекери займають близько 50% В2С-ринку серед українських торгових марок. Обсяг продажів в 2017 році виріс більш ніж на 50% порівняно з 2016-м.
Щоб додатково уберегти авто від крадіжки, спікер рекомендує встановлювати кілька пристроїв для охорони і моніторингу. «Краще використовувати нестандартні схеми підключення та розташування пристроїв. Ключовими факторами безпеки будуть взаємопов'язані алгоритми робіт пристроїв, інтелектуальні блокування двигуна», – розповідає Андрій Іванченко.
ТМ GPSM

- Виробник: «Інтеллі»
- Вартість: GPSM U9 – 1565 грн, GPS/GSM трекер mini U10-a – 2999 грн, GPSM Pro – 4185 грн
- Додаткові платежі: послуги мобільного оператора
Мобільного застосунку немає. Для отримання сповіщень потрібно зареєструватися на сервісі супутникового моніторингу транспорту live2.gpsm.com.ua.
Компанія «Інтеллі» розробляє GPSM-системи для комерційних підприємств з 2011 року. Приватним автовласникам можуть бути цікаві три гаджета у лінійці виробника. Перший – трекер GPSM U9 з функціями стеження в режимі онлайн, контролем запалювання, можливістю підключення додаткових датчиків.
Виробники запевняють, що точність визначення координат досягає 1–5 м на відкритому просторі. При спробі викрадення автовласник може активувати функцію блокування двигуна. Якщо в цей час машина рухається зі швидкістю менше 10 км на годину, вона поступово зупиниться. Якщо ж під час відправлення команди викрадачі мчать на пристойній швидкості, блокування спрацює тільки коли авто пригальмує, наприклад, на світлофорі. Така функціональна можливість розроблена для запобігання аварій.
У другого трекера – GPSM Pro, крім перерахованих функцій, є посилені GPS і GSM антени та вбудований акумулятор, що діє до 12 годин без зовнішнього живлення. Третій – U10-a. За словами розробників, це найменший у світі GPS-трекер. Він може відслідковувати авто і в режимі економії енергії за запитом. А вбудований мікрофон дозволяє чути, що відбувається біля пристрою.
У «Інтеллі» повідомили Mind, що додатковими стимулами для водіїв можуть бути знижки на автокредитування. «Досить часто банки пропонують невелику знижку на кредит за умови, що в авто встановлений GPS-трекер», – розповідають співробітники «Інтеллі».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].