Олександр Черниш: «Бізнес без соціальної складової неможливий»
20-річний українець заснував вже декілька стартапів на батьківщині

Олександр Черниш – 20-річний українець, який, не дивлячись на те, що зараз закінчує навчання у Великій Британії, заснував вже декілька стартапів в Україні. Ми поспілкувалися з ним щодо принципів ведення бізнесу та причин, з яких він не збирається жити і працювати за кордоном.
– Чому ви вирішили вже зараз, ще не закінчивши навчання, розпочати підприємницьку діяльність?
– Я вивчаю бізнес-менеджмент, намагаюся отриманні знання одразу ж втілювати в практику. Навіщо гаяти час – після закінчення навчання я зможу ще активніше розвивати свою діяльність. Мої батьки виховали мене патріотом, я не бачу себе за кордоном, хочу працювати і робити добрі справи тут, змінювати країну на краще. Ну а підприємницька жилка є в мені з малих літ. Я, наприклад, свою першу інвестицію зробив ще у дитинстві – придбав золотий зливок. Звичайно, основну частину до моїх заощаджень додав дідусь, та в сім’ї мене змалку вчили з повагою ставитися до грошей.

– Розкажіть про свої перші кроки в бізнесі.
– Були помилки, я втрачав певні суми, щось заробляв. Головне, що я придбав досвід і тепер він надає мені впевненості продовжувати реалізовувати свої плани. Завжди намагаюся довіряти, хоча траплялися на моєму шляху різні люди. Сам прагну завжди дотримуватися обіцянок, дорожу своїм і чужим часом і тому ніколи не запізнююся на зустрічі.
– Звідки взялася ідея стартапу PinkiBow?
– Я зацікавився коробками із солодощами і захотів створити комплексний подарунковий сервіс. Щоб людина могла до нас звернутися і придбати все, що необхідно для привітання: букет із повітряних кульок, плюшевого ведмедика та коробку із солодощами. Приводів для привітання безліч – день народження, річниця одруження, 1 вересня, необхідність висловити подяку чи вибачитися, виразити свої почуття дівчині тощо. Зараз працює онлайн-магазин, ще цього року хочемо вийти в офлайн і запропонувати подарункові сервіси в ТРЦ з можливістю в одному місці придбати квіти, повітряні кульки, м’яку іграшку та коробку із солодощами.

– Над якими проектами ви ще працюєте?
– Намагаюся мислити якомога глобальніше, тому для всіх своїх проектів створив парасолькову структуру – холдинг HoldGroup24, під патронатом якого функціонують всі мої стартапи. Крім PinkiBow до нього входять бутик аксесуарів Boutiqonia та на етапі доробки знаходяться онлайн-шопи українських виробників аксесуарів для жінок та чоловіків OLEHANDRO та DUFNI. Також до складу холдингу входить громадська організація «Інноваційна Україна», оскільки я вважаю, що бізнес без соціальної складової неможливий. У межах цієї організації ми втілюємо всі наші соціальні та благодійні ініціативи. Крім керівництва проектами холдинг пропонує консультаційні послуги з ведення та розвитку бізнес-проектів.
– Поділиться з нашими читачами своєю філософією бізнесу.
– Для успіху подібного стартапу важливо визначитись із продуктом, який би був затребуваний на ринку, створити надійну команду, знайти оптимальне розташування для офісу-складу, жити своїм бізнесом та вкладати в нього багато часу і зусиль. Ідеї можна підгледіти й за кордоном, та їх обов’язково треба адаптувати до українського ринку – наш менталітет дуже відрізняється від західного. Сайт має бути максимально простим із мінімальним вибором, аби не вводити відвідувачів у ступор різноманіттям пропозицій. Ще дуже важливо спостерігати та аналізувати, непрацюючі ідеї відкидати, працюючі – розвивати. Та мій головний секрет успіху – жодний з аспектів бізнесу не пускати на самоплив й не віддавати на аутсорс.
