Успіх на дистанції: як ІТ-компанії залучати українських фахівців
Що потрібно врахувати, формуючи команду для дистанційної співпраці

Щоб залишатися в лідерах, власники глобальних бізнесів постійно шукають інноваційні способи збільшити прибутки, автоматизувати виробництво і звести до мінімуму витрати. Часто найбільша проблема – знайти необхідний талант на місцевому рівні.
Ігор Ткач, технічний директор української ІТ-компанії Daxx з розробки ПЗ та послуг консалтингу спеціально для журналу Forbes розповів про способи створення успішної команди для дистанційної співпраці.
Ткач називає Україну місцем, де розвиваються технологічні таланти, і радить їх шукати саме тут.
Перспективна інфраструктура в Україні
У 2017 році Global Sourcing Association визнала Україну країною року завдяки активному розвитку технологічної екосистеми і розумному співвідношенню ціни і якості в галузі дистанційного управління компаніями.
Щороку понад 36 000 спеціалістів закінчують місцеві університети зі ступенями в області ІТ-дисциплін. Крім того, регіональні технічні співтовариства регулярно запускають освітні програми з нових дисциплін, таких як штучний інтелект, наука про дані, блокчейн та ін. Очікується, що до 2020 року обсяг ринку української ІТ-індустрії досягне позначки $5,7 млрд.
Станом на 2016 рік ця галузь охоплює понад 1000 компаній з розробки ПЗ і 2000 стартапів, ряд з яких є дуже успішним – Grammarly, PetCube, Gitlab, Jooble, Readdle, Chanty.
Країна також піднялася в рейтингу «Простота ведення бізнесу» Світового банку з точки зору загального бізнес-середовища і зростання прямих іноземних інвестицій.
Ще один рейтинг, Глобальний Інноваційний Індекс, розмістив Україну в топ-50 інноваційних центрів. Тож не дивно, що країна залучила понад 100 глобальних техно-гігантів, включаючи Microsoft, IBM, Samsung і Wargaming для створення центрів досліджень і розробок.
Як правильно вибрати партнера
При виборі партнера з розробки програмного забезпечення для вашого бізнесу оцініть кожен з цих аспектів:
- Репутація на ринку. Перегляньте профілі компанії в соцмережі та відгуки клієнтів на Glassdoor і Clutch, щоб переконатися, чи є в неї позитивний імідж і гідний послужний список.
- Технічна експертиза і портфель. Вивчіть технологічні особливості компанії, щоб визначити, чи відповідає досвід вашого партнера вашим вимогам до проекту.
- Стратегія утримання клієнтів. Розгляньте, які методи компанія використовує для вибудовування довгострокових відносин з клієнтами і підтримки високих стандартів.
- Бізнес-цінності. Дізнайтеся про мету, культуру і цінності вашого потенційного партнера, щоб переконатися, що ви на одній хвилі.
- Структура управління. Уточніть, чи є у компанії менеджер з доставки і роботи з клієнтами і чітко визначена стратегія безперервного вдосконалення.
- Професіоналізм. Презентуйте свій бізнес-кейс, щоб визначити, чи добре менеджмент компанії знає бізнес і що він може порадити щодо розвитку вашого проекту.
- Негативний досвід. Запитайте співробітників компанії про їх попередній негативний досвід, щоб краще зрозуміти їх відкритість і здатність вирішувати проблеми.
- Освітні ініціативи. Дізнайтеся, чи організовує компанія будь-які освітні ініціативи для своїх співробітників, такі як зустрічі з обміну знаннями, хакатони, конференції, воркшопи.
Створення високопродуктивних команд розвитку в Україні
Перший крок до створення команди – це переговори про співпрацю з вашим партнером. Я пропоную використовувати випробувану нами ефективну 3-крокову схему опитування, яка включає початкову співбесіду, завдання на тестування (повинні займати не більше 4 годин) та технічне інтерв'ю до остаточного рішення.
Під час співбесід переконайтеся, що кандидат згоден з цінностями вашої компанії і розуміє бізнес-домен, в якому ви працюєте. Спробуйте проілюструвати ситуації, коли ваш кандидат повинен вирішувати термінові завдання, щоб дізнатися, чи зможе він/вона визначити пріоритети і швидко реагувати на зміни.
Переконайтеся, що ви наймаєте гнучких і високотехнологічних людей, які поділяють ваші цінності.
Як залучити найкращих працівників
Український ІТ-ринок досить насичений, а конкуренція за технічний талант висока. Щоб залучити найкращих професіоналів, вам потрібно запропонувати їм хороші умови.
З мого досвіду, українські розробники більш схильні приймати пропозицію про роботу, коли отримують можливість займатися складними завданнями, працювати зі свіжим технологічним стеком, заробляти конкурентну зарплату і мати достатній рівень робочого навантаження.
Стратегія перших кроків
Загалом, процес занурення зазвичай займає 3-5 днів. Ви маєте переконатися, що все готово, щоб ваша українська команда почала нову роботу, починаючи з установки інфраструктури і намічаючи обов'язки на наступні тижні. Встановіть для своєї команди пробний період, щоб виміряти їх продуктивність і побачити робочий процес.
Одна команда
Ключовим елементом управління дистанційними командами є підтримка почуття цілісності. Організуйте регулярні зустрічі і щорічні відрядження, щоб бути в контакті з вашими розробниками. Запитайте їх думку про розробку продукту і включіть їх в процес прийняття рішень. Примусьте їх відчувати себе невід'ємною частиною успіху вашої компанії.
Формула успіху
Ефективне і узгоджене спілкування дозволить підтримувати високі стандарти у вашій команді дистанційних розробників. Регулярні зустрічі і незаплановані поїздки на місце дадуть вам чітке уявлення про те, що було зроблено, і розробити нові ідеї для подальшого вдосконалення.
Щоб полегшити взаємодію з вашою командою, використовуйте інструменти для відстеження виконання завдань, спілкування, відеоконференції.
Завдяки правильному вибору партнера і команди розробка ПЗ в Україні може виявитися ще більш рентабельною і продуктивною, ніж на місцевому рівні. У країні є все необхідне, щоб стати глобальним технологічним центром – сильна технологічна освіта, великий пул талантів, люди з відкритими думками і технологічна екосистема, яка швидко розвивається.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].