Як на українському ринку позначиться вихід IKEA та H&M?
Всесвітньо відомі бренди меблів, одягу, взуття та товарів для дому в цьому році відкривають свої магазини в Україні.

Шведський меблевий холдинг IKEA відкриє свій перший магазин в Україні в ТЦ Ocean Mall, який ще спороджується. Мережа планує відкривати магазини невеликого формату city store в діючих і нових торгових центрах не тільки в Києві, а й в регіонах. А в середині серпня в Києві відкрився перший магазин інший довгоочікуваної мережі – H&M.
Ці події говорять про те, що міжнародні мережі побачили поліпшення економічної ситуації в Україні. Їх прихід може викликати збільшення попиту на торговельні приміщення з боку інших ритейлерів і, як наслідок, подорожчання оренди в ТРЦ.
Коли в Києві відкриється IKEA? Перший магазин IKEA відкриється в київському ТРЦ Ocean Mall в 2019 році, йдеться в прес-релізі компанії. Новий формат невеликих магазинів компанія тільки почала розвивати і, крім України, вони з'являться у Франції, Великобританії, Данії, США та Китаї.
«З урахуванням результатів дослідження ринку і споживчих переваг наша команда вибрала сприятливу бізнес-модель, яка дасть можливість ІКЕА реалізувати плани в Києві вже найближчим часом. У новому магазині міського формату наші покупці познайомляться з новим підходом ІКЕА до створення кращого життя для якомога більшої кількості людей», – цитує прес-служба головного виконавчого директора IKEA в Південно-Східній Європі Стефана Вановербеке.
У попередні роки IKEA вже робила дві спроби побудувати великі торгівельні центри під Києвом і в Одесі, але обидві спроби не увінчалися успіхом.
За даними опитаних mind девелоперів, українським і міжнародним ритейлерам не вдалося запропонувати аналог продукції IKEA. Тому підприємці самостійно імпортували продукцію компанії і продавали її в Україні під вивіскою IKEA. Після появи офіційного магазину, підприємці, ймовірно, втратять своїх клієнтів.
Які ще мережі з'явилися? За даними консалтингової компанії NAI Ukraine, з початку 2018 року на українському ринку ритейлу з'явилося близько 10 нових мереж. Найбільш відомі та великі серед них – DeFacto, Koton, Zara Home. У середині серпня в ТРЦ Lavina Mall відкрився перший магазин самого очікуваного в країні бренду – H&M площею близько 3 тис. кв м, де представлені всі його світові колекції.
Другий магазин ритейлер планує відкрити в жовтні 2018 року в ТРЦ Sky Mall, розповіла генеральний менеджер мережі в Україні Домінік Фантаччіно. «Рітейлер спочатку планував відкрити два магазини в Києві, а потім вивчити ситуацію. Якщо буде все добре, H&M продовжить свій розвиток», – розповідає mind директор торгового центру, який побажав залишитися неназваним.
Як H&M вплине на український ринок рітейлу? Фотографії під час офіційного відкриття магазину, яке відбулося 18 серпня, облетіли всі соціальні мережі та провідні ЗМІ. Сотні людей терпляче чекали своєї черги, щоб потрапити в магазин. Деякі експерти порівнювали відкриття першого H&M з появою ресторану McDonald's в 1997 році біля ст.м. «Лук'янівська».
«Український H&M-самий дешевий в Європі», – каже генеральний директор NAI Ukraine Віталій Бойко. Ціни в магазині перераховують за курсом 29-30 гривень за євро, що нижче офіційного курсу. Можливо, з цієї причини інші ритейлери теж вирішили знизити ціни. Наприклад, з середини вересня Marsk & Spencer знизив ціни на всі колекції в Україні на 20%.
«Торгові центри, які першими в Україні відкриють магазини H&M, значно підвищать свої показники відвідуваності, товарообігу і орендного доходу, а в довгостроковій перспективі будуть більш стійкі до зростаючої конкуренції», додає керівник відділу торговельних площ компанії JLL в Україні Катерина Весна.
Що відбувається на ринках комерційної нерухомості? За даними дослідження компанії NAI Ukraine, в першому півріччі вакантність на ринку торговельної нерухомості скоротилася з 5% до 4%. Тоді як прийнятною є вакантність не більше 10%.
Різке поліпшення на ринку експерти пояснюють розвитком бізнесу. За даними Державної служби статистики, в першому півріччі оборот роздрібної торгівлі в Україні зріс на 6,2% в порівнянні з січнем-червнем 2017 року до 429 млрд грн. Споживчі настрої українців у першій половині року також поліпшились.
У червні 2018 року, згдіно дослідження GfK Ukraine, споживчі настрої зросли на 2,7 пункти до 65,6 (максимум – 200) в порівнянні з травневим показником. У порівнянні з червнем минулого року зростанння склало вже 6,2 пункти. Продажі у ритейлерів ростуть, тому вони розвивають свої мережі, а також потребують додаткові склади.
За прогнозами консультантів з комерційній нерухомості, у другій половині 2018 року вакантність у київських ТРЦ буде скорочуватися, але за умови, що більшість заявлених торгових центрів не буде введено в експлуатацію. За даними NAI Ukraine, в першому півріччі сумарне пропозицію торгових площ в Києві склало 1,367 млн кв м.
Раніше девелопери заявили про намір відкрити в другій половині 2018 року біля 300 тис.кв м торгових площ. Найбільшим серед них є Blockbuster Mall (орендована площа – 175 тис. кв.м), який планує відкритись в грудні цього року.
Якщо його вдасться повністю заповнити, то це призведе до підвищення орендних ставок на 5-10% до $70-90 за один квадратний метр в місяць, а вже в наступному році – до дефіциту майданчиків.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].