Власний бізнес: як і де стартап може знайти підтримку

Власний бізнес: як і де стартап може знайти підтримку

Як зібрати пул лояльних клієнтів і віддану команду

Цей матеріал також доступний російською
Власний бізнес: як і де стартап може знайти підтримку
Фото: pixabay

Якщо ви наважились започаткувати власний бізнес – це вже перший крок до успіху. Що ж потрібно для запуску успішного стартапу і як реалізувати власну ідею, Mind пропонує дізнатись із матеріалу на Entrepreneur.

Публікацію підготовлено у партнерстві з бюро перекладів «Профпереклад».

Кожен підприємець, незалежно від того, якими ресурсами володіє – гроші, досвід або ентузіазм, рано чи пізно приходить до одного й того самого висновку: самотужки досягти успіху неможливо. Такі прогресивні стратеги, як Джефф Безос та Ілон Маск, може, й стоять на чолі найдивовижніших компаній світу, але Маск не працює на заводі, де збирають автівки Tesla, а Безос не пакує відправлення на складі Amazon. У реальності для того, щоб налагодити роботу стартапу, потрібно багато людей. Ви, може, й знаєте, що ваша ідея геніальна, але люди навкруги можуть цього не бачити.

Це означає, що ваше нове завдання як засновника компанії – знайти підтримку як у своїй фірмі, так і поза її межами, щоб перейти від задуму до успішного втілення. Такої підтримки можна шукати в друзів і родичів, наставників, потенційних клієнтів та інвесторів. Ось як ви можете отримати схвалення від ключових людей з вашого оточення.

1. Знайдіть рішення проблеми, а не проблему для рішення

Без серйозного продукту, який насправді потрібен ринкові, вам буде дуже важко схилити клієнтів та інвесторів на свій бік. Ось що радить Ден Лауер, засновник і генеральний директор UMSL Accelerate, тим, хто намагається заручитися підтримкою стартап-акселераторів: «Не перераховуйте всі-всі проблеми, які може вирішити ваш продукт. Замість того сфокусуйтеся на найважливішій та опишіть, як ви поступово дійшли цього висновку».

Спираючись на маркетингові дослідження, доведіть інвесторам, що така проблема справді існує. А потенційним клієнтам продемонструйте, як саме ви її вирішите. Якщо вам важко знайти проблему, яку вирішує ваша ідея, то, можливо, її не варто й втілювати. Та якщо ви все ж не відступилися від неї, незважаючи на цей явний тривожний знак, вас може спіткати невдача. Адже як показує дослідження, проведене порталом CB Insights, причиною занепаду 42% стартапів є саме брак попиту на ринку.

2. Будьте собою

Інвестори й клієнти очікують щирості від компаній та брендів, яких вони підтримують, а фальшивку чують за версту. Втілюючи концепцію компанії, будьте чесними. Це підвищить ваші шанси на успіх. Потрібні докази? Просто згадайте кампанію Dove «За справжню красу», спрямовану на підвищення самооцінки жінок. Через 10 років кампанії цей гігант у галузі засобів для догляду покращив свої продажі з $2,5 млрд до $4 млрд.

Користуйтеся тими самими методами привернення уваги, щоб «продати» ідею свого стартапу інвесторам або потенційним клієнтам. Дайте їм побачити ваш ентузіазм. Полк потенційних прихильників відразу відмітить це.

Показати себе справжнього можна не лише через ентузіазм, інший спосіб – скромність. Коли вам ставлять питання, на яке ви не маєте відповіді, намагайтеся встояти перед спокусою щось вигадати. Зізнайтеся, що не знаєте всього: це викличе до вас довіру та стане прекрасним приводом зв’язатися з цією людиною пізніше, коли знайдете відповідь. «Старомодні методи можуть стверджувати, що образ сильної людини все ще є ефективним, але в бізнесі ідея непогрішного авторитету вже не в тренді, – говорить Кара Голдін, засновниця та генеральний директор бренду напоїв Hint. – Чесно розповідаючи про свої слабкості, ви створюєте відчуття щирості, якій симпатизують люди, а прохаючи про допомогу, ви надаєте їм можливість узяти на себе роль лідера».

3. Створюйте міцні відносини

Безсумнівно, у вас є близькі друзі, але якщо ви давно не спілкувалися, вони навряд чи з готовністю інвестують свої важко зароблені гроші у ваш стартап або миттєво прийдуть на допомогу. Якщо вам потрібна реальна підтримка, фінансова або інша, активно будуйте свої відносини. Заведіть собі правило щотижня обдзвонювати можливих інвесторів, запрошуйте потенційних працівників на обід, щоб показати свою зацікавленість. Шукайте досвідчених наставників, що допоможуть вам досягти мети. Знайшовши таких людей, поважайте час, який вони на вас витрачають: проявляйте себе та серйозно ставтеся до їхніх порад, не забувайте відповідати взаємністю на їхню допомогу.

Власний бізнес: як і де стартап може знайти підтримку

Не зациклюйтеся лише на професійних відносинах. Зміцнюйте стосунки із родичами та друзями. Вони стануть вашою опорою, яка вам знадобиться, щоб пережити труднощі на шляху створення компанії. За результатами дослідження, проведеного фахівцями з Каліфорнійського університету, підприємці набагато більше схильні до виникнення психічних розладів та вдвічі частіше скаржаться на депресію порівняно із тими, хто не веде власну справу. Щоб не стати частиною цією статистики та завжди бути в бадьорому настрою, дуже важливо мати надійних людей за межами ділових стосунків.

У вас з’явилася блискуча ідея, і вам здається, що це прорив? Але це тільки початок. Далі вам потрібно ретельно проаналізувати свій задум та зацікавити інших. Ці прихильники і є вашими першими реальними клієнтами, і якщо вони готові інвестувати у ваш план, це стане чудовим початком.

Матеріал підготовлений у партнерстві з бюро перекладів «Профпереклад».

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті