Чого очікує бізнес від банків?
Менше формалізму та більше людяності
Протягом останніх десяти років кількість банків в Україні значно скоротилася. Багато з тих, що пішли з фінансового ринку в 2014-2016 роках, мали величезні розміри капіталу і демонстрували солідний прибуток. Проте це їх не врятувало. А невеликі банки, всупереч політичним і економічним потрясінням, вистояли. Чому сталося саме так і які перспективи це відкриває їхнім клієнтам, чому малий і середній бізнес йде від великих банків, читайте далі.
На сьогодні нішеві банки мають відмінні показники за всіма напрямами своєї діяльності. Вони не перевантажені проблемними активами і діють у тих ринкових нішах, які важливі для малого та середнього бізнесу, але не цікаві великим банкам.
Великим банкам проблематично працювати з підприємцями сегмента МСБ, тому що до них потрібен індивідуальний підхід, який вони не можуть собі дозволити. У той час як невеликі банки розробляють унікальні продукти під вимоги клієнта, причому роблять це набагато швидше. Це і є успішно реалізована «нішевість».
Думки підприємців
Артем, директор рекламної компанії:
На відміну від великих системних банків, невеликі банки більш Agile (англ. моторний, спритний, кмітливий). У них менше формалізму та більше людяності.
Чим більший банк – тим більше людей задіяно в ланцюжку прийняття рішення. На топ-менеджерів виводять хіба що великих бізнесменів. А в невеликому банку спілкуєшся з людиною, яка має прямий контакт з топ-менеджером.
Ігор Петрович, керівник транспортної компанії:
Я обслуговуюся в БАНКУ АЛЬЯНС. Цей банк дуже гнучкий і нішевий, у його працівників відсутня байдужість до клієнта, що часто буває у великих банках. Тут є індивідуальний підхід до кожного, клієнтом дійсно займаються, йому приділяють увагу. У великому банку тебе начебто і вважають VIP-клієнтом. Але таких, як ти, там тисячі, і тому твоя «ціна» в цьому сенсі зменшується.
Ще я ціную швидкість обслуговування. У великих банках питання вирішуються довго – у них процедура, регламент, черги, врешті-решт. В АЛЬЯНСІ все набагато швидше, тут я заощаджую свій час.
БАНК АЛЬЯНС
Основні напрями роботи АТ «БАНК АЛЬЯНС» – корпоративне обслуговування, VIP-сервіс, казначейський бізнес і обслуговування клієнтів, які займаються експортно-імпортними операціями. Активно розвивають у банку FOREX для фізичних осіб і агронапрям. Останнім часом у зв'язку з валютною лібералізацією БАНК АЛЬЯНС почав надавати сервіс нерезидентам, які працюють з українськими компаніями.
Цифри
У 2018 році БАНК АЛЬЯНС заробив 111 млн грн, за підсумками вересня 2019-го прибуток становив 48,6 млн.
Валютобаланс: 2019 рік у БАНКУ АЛЬЯНС почався з 2 млрд кредитного портфеля, на сьогодні він становить 2,9 млрд – як завдяки власному капіталу, так і залученню клієнтських коштів. Наприкінці року банк планує вийти на 3,5 млрд.
Тарас Кравець, фінансовий директор АТ «БАНК АЛЬЯНС»:
Ми є корпоративним банком, близько 96 % кредитного портфеля – це корпоративні позики. Що стосується роздробу, то в березні поточного року ми запустили Private Banking (РВ). У кожного підприємства, яке ми кредитуємо, є топ-менеджмент, тобто керівники вищої ланки, які хочуть обслуговуватися в нашому банку як індивідуальні клієнти. Так виникла ідея запустити VIP-сервіс, клієнтську базу якого ми зараз інтенсивно збільшуємо завдяки новим продуктам.
Проблемні кредити
На сьогодні заборгованостей по кредитах практично немає, і цим у БАНКУ АЛЬЯНС дуже пишаються. Незважаючи на те, що кредитний портфель є досить великим, частка неробочих кредитів становить менш ніж 1%. У банку впевнені в тому, що поєднання гарної програми оцінки ризиків, уміння вибрати правильних клієнтів і робота сильної команди, кожен гравець якої пройшов чудову банківську школу за напрямом бізнес-ризик-менеджменту, – це запорука такого успіху.
Голова правління АТ «БАНК АЛЬЯНС» Юлія Фролова:
Сервіс банку асоціюють з реальними людьми, які допомагають вирішувати проблеми клієнтів. Ми пропонуємо оптимальне рішення в ситуаціях, коли великі банки не можуть бути достатньо ефективними. У нас вистачає інструментів, щоб мінімізувати час клієнта й до кожного знайти індивідуальний підхід.
Резюме
На ринку успішним буде не крупніший, а швидкий і людяний. Щоб надавати сучасні фінансові продукти, не обов'язково мати широку мережу відділень. Головне – побудувати збалансовану бізнес-модель, у якій є індивідуальний підхід до кожного підприємця, професійна допомога в розширенні його бізнесу та економія часу клієнта. Прибуткові й прозорі невеликі банки, які успішно працюють у своїх нішах, за багатьма критеріями виграють у великих системних, тому що їхнє першочергове завдання – стати частиною команди своїх клієнтів.