«Нова пошта» в цифрах: як оборот компанії перевалив за 12 млрд грн
Топи компанії – про «підкорення» сіл і неба, китайський фактор та екотренд

«Пам'ятайте передачу «Большая стирка»? У нас буде «Большая стройка», – заінтригував журналістів на підсумковій прес-конференції директор «Нова пошта» Олександр Бульба. Топ-менеджери НП розповіли, як компанія пережила минулий рік і куди збирається «бігти» в нинішньому. Мind вибрав найцікавіші факти, цифри і цитати.
212 млн
Стільки посилок і вантажів компанія доставила у 2019 році, збільшивши обсяг на 22% порівняно з 2018-м. Рекордним став передноворічний грудневий день: за одну логістичну добу НП «обробила» 1,3 млн посилок.
Навесні минулого року Олександр Бульба пояснював Mind, що завдяки київському, хмельницькому та львівському інноваційним терміналам НП сподівається вийти на рубіж у 214 млн посилок. Майже не прорахувався.
СЕО компанії планує, що нинішнього року вдасться досягти планки в 250 млн відправлень.
12,2 млрд грн
Це передбачуваний оборот компанії за минулий рік. Фінансові результати НП не розкриває. За оцінками ЗМІ, у 2018 році виручка компанії досягла 10 млрд грн. З огляду на 22%-ве збільшення кількості посилок, можна орієнтовно припустити, що схожого зростання компанія домоглася і в обороті.
500 000
Стільки посилок доставила компанія авіапоштою з жовтня 2019 року – часу старту авіадоставки. «Ця послуга дала нам можливість за добу доставляти вантажі зі сходу на захід України. Якщо ви відправили посилку, наприклад, з Мукачевого до 15:00 – наступного дня вона буде в Маріуполі, «пройшовши» 1500 км. У 2020 році плануємо масштабувати послугу і збільшити швидкість доставки по всій Україні», – розповів операційний директор «Нова пошта» Олексій Тараненко.
Він уточнив Mind, що за добу доставляється 10 000–15 000 посилок. Орендований Ан-26Д вантажопідйомністю до 5 тонн кожен будній день літає зі Львова в Дніпро і назад. Далі «магістраль» забирає посилки і довозить їх до кінцевих регіонів.
Поки послуга не прибуткова. «Це наша інвестиція в майбутнє, щоб зайняти нішу. Такий сервіс в Україні поки ніхто не надає», – пояснив Тараненко.
30
На стількох електроскутерах минулого року відтестували новий вид доставки в Києві, Львові та Одесі. Цьогоріч компанія хоче закупити ще 100 електробайків і перевести піших кур'єрів на цей екотранспорт.
«Є речі, які потрібно робити без довгих роздумів. Переходити або не переходити на електрокари – серед них. Може, прямо зараз у цьому немає «економіки». Але впевнений, до 2030 року вже не буде двигунів внутрішнього згоряння», – так раніше співвласник НП В'ячеслав Клімов пояснював Mind, чому компанію зацікавив нестандартний вид доставки.
0
Це кількість відправлень із супермаркетів і аптек. Такий вид адресної доставки НП хотіла запустити минулого року. Але поки заморозила проекти.
8 млн
Стільки клієнтів у компанії. Левова частка залишається за малим і середнім бізнесом. Найдинамічніше зростає кількість відправлень з онлайн-магазинів.
3,4 млн
Це кількість міжнародних експрес-відправлень за минулий рік. Вона виросла на 26%, якщо порівнювати з 2018 роком. Левову частку зайняли посилки з Китаю (2,3 млн). «Обсяг доставки товарів з міжнародних інтернет-маркетів «НП шопінг» зріс таким чином: 20% – з магазинів США, майже вдвічі – з Великобританії, втричі – з Польщі. Українці найчастіше замовляють одяг, взуття, електроніку і дитячі товари. Також ми доставляємо велике число кабелів, чохлів для мобільних телефонів, дрібної електроніки», – уточнив директор «НП Інтернешнл» Юрій Беневитський.
3100
Стільки відділень НП відкрила у 2019 році. Загалом у компанії понад 6000 пунктів видачі. «В основному відкривалися в невеликих містах і селах, де раніше не були представлені. Також розвивали присутність у містах-мільйонниках, запускаючи відділення у ЖК і торгових центрах», – пояснив СЕО компанії.
Цього року НП має намір відкрити ще 1200 відділень на непокритій території.
3,7 млн
Стільки користувачів мобільного застосунку НП. За минулий рік їх кількість зросла на 48%. У застосунку в реальному часі можна відстежувати, де в цей момент знаходиться посилка, знайти на карті найближчі відділення.
$100 млн
Cтільки грошей у 2020 році НП хоче вкласти в розвиток. За словами Олександра Бульби, 45–50% цього обсягу інвестицій піде на автоматизацію хабів, інші – на будівництво нових інноваційних терміналів, розвиток інфраструктури, адресної доставки тощо.
НП хоче запустити ще чотири інноваційні термінали. У Дніпрі та на лівому березі Києва – за власний рахунок. У Харкові та Одесі хаби будуватимуть партнери. Обсяг інвестицій у кожен об'єкт залежить від потужності хаба, у середньому він становить $10 млн.
«Велике будівництво» планується на власні та позикові гроші. «Поки ми розглядаємо умови кредитування. Зараз не готовий анонсувати назви українських банків», – пояснив Олександр Бульба.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.