Карантинні будні: як зараз живеться сервісам з доставки їжі

Карантинні будні: як зараз живеться сервісам з доставки їжі

Яким чином гравці ринку дбають про безпеку кур'єрів і клієнтів

Этот текст также доступен на русском
Карантинні будні: як зараз живеться сервісам з доставки їжі

Вже тиждень Україна – на карантині. Дедалі більше компаній переводять своїх співробітників на віддалений режим роботи і радять не тинятися бозна де (закреслено), не відвідувати громадські місця, в яких можна підчепити коронавірус. Багато ресторанів і кафе закривають свої двері для відвідувачів і готують лише під замовлення.

У такій ситуації набирають обертів сервіси, що спеціалізуються на доставці готових страв із ресторанів і продуктів харчування з супермаркетів. Як вони працюють під час карантину? Про це Mind запитав у шести основних гравців ринку – Glovo, Uber Eats, Mister.Аm, Zakaz.ua, Raketa і Menu.ua.

Спойлер: співробітники компаній з інших галузей, які тимчасово залишилися без роботи, можуть підробити кур'єрами в сервісах доставки їжі.

Як змінився попит після оголошення карантину? Майже всі гравці ринку відзначають зростання бізнесу. «Після рішення Кабміну кількість замовлень через наш сервіс зросла на 80%», – говорить CEO платформи з доставки продуктів із супермаркетів Zakaz.ua Андрій Курський.

У Glovo в категоріях «Супермаркети» і «Аптеки» кількість замовлень збільшилася в середньому на 35%. «У сегменті «Ресторани» серед користувачів зберігають популярність заклади, які продовжують готувати виключно для доставки. Ми готові до ще більшого зростання кількості замовлень, яке прогнозує команда в найближчі кілька тижнів. В умовах наростаючої кризи, до нашої платформи продовжують долучатися нові кур'єри, адже це можливість для людей отримати додатковий дохід», – розповідають в прес-службі Glovo в Україні.

У Menu.ua кількість замовлень зросла на 25%. «У найближчі два тижні очікуємо зростання до 70%. Ми збільшили штат кур'єрів на період висхідної активності», – зазначає СЕО Menu.ua Євген Казанцев.

За словами PR-менеджера сервісу Raketa Сергія Колоскова, після оголошення карантину зростання замовлень у них склало близько 20%, а після закриття кафе і ресторанів – понад 30% і продовжує збільшуватися.

У Mister.Am поки різкої зміни кількості замовлень і середнього чека не спостерігається. «Швидше за все, людям потрібен час, щоб переналаштуватися. Близько 25% закладів, які співпрацювали з нами раніше, після закриття ресторанної діяльності призупинили свою роботу. У той же час, більшість ресторанів продовжують активно працювати на доставку, спостерігаємо також потік нових заявок на підключення», – розповідає CEO Mister.Am Ярослав Циганенко.

У Uber Eats не розкривають конкретні цифри. Мабуть, для стимулювання попиту сервіс оголосив про безкоштовну доставку з 17 по 31 березня. «З огляду на те, що багато користувачів в Україні вважають за краще залишатися вдома, ми хочемо їх підтримати в цей складний кризовий час. Ми почали інформувати споживачів, як зробити замовлення з безконтактною доставкою до дверей, а також зробили і саму доставку безкоштовною у всіх містах, де працює Uber Eats», – пояснює генеральний менеджер у Північній і Східній Європі Uber Eats Чаріті Саффорд.

Яким є зараз середній чек? «Він зріс на 15% порівняно з лютим цього року і становить 1866 грн. У 2019 спостерігалася зворотна тенденція: середній чек у березні зменшився на 4%», – розповідає Андрій Курський з Zakaz.ua.

«Цей показник поки не змінився за час карантину і становить 300 грн. Люди стали замовляти частіше, працюючи з дому, завдяки безкоштовній доставці», – каже СЕО Menu.ua.

У Raketa теж зазначають, що середній чек не змінився. Конкретні цифри в компанії не озвучують.

У Glovo повідомили, що цей показник зріс приблизно на 25% у категоріях «Супермаркети» і «Аптеки».

Які страви, продукти зараз більше замовляють клієнти? У Zakaz.ua відзначають, що істотно збільшився попит на крупи, борошно, олію і сіль. Активніше стали купувати молочні продукти, м'ясо й овочі.

«Переваги по кухні майже не змінилися. У «моді» все ті ж піца, суші, бургери. Бачимо також підвищений попит на салати, боули і традиційні українські страви – так звану домашню кухню», – розповідає Сергій Колосков з Raketa.

У топ-3 Menu.ua – курячі крильця, азіатська локшина і рис, бургери.

Як сервіси дбають про безпеку? У Glovo посилили захист кур'єрів, партнерів і користувачів. «Йдеться про закупівлю та поширення масок, рукавичок і дезінфікуючих засобів серед кур'єрів, розміщення антисептичних засобів у партнерських закладах і Glovo-центрах, мінімальний контакт з продуктами при оформленні доставки», – розповідають у прес-службі компанії.

Також сервіс запустив «доставку без підпису» (користувачам не потрібно підписувати замовлення в застосунку після його отримання) і «безконтактну доставку» (клієнти можуть попросити кур'єра залишити замовлення в обраному ними місці, наприклад, під дверима квартири). Glovo рекомендує використовувати безготівковий розрахунок в застосунку, щоб обмежити контакти між користувачами і кур'єрами.

У Zakaz.ua з початку роботи сервісу на всіх локаціях присутній журнал обліку здоров'я співробітників. «Зараз ми посилили контроль санітарної безпеки: крім записів у журналі, всі співробітники носять маски, регулярно обробляють антисептиками руки і робочі поверхні, з якими найчастіше відбувається контакт. На початку і наприкінці дня обов'язково вимірюємо температуру всіх, хто працює на зміні», – розповідає Андрій Курський.

За його словами, максимальну кількість співробітників центрального офісу компанії переведено на віддалену роботу. В офісі залишаються лише логісти та call-центр. «Усім їм покриваємо витрати на таксі, щоб було комфортно і безпечно добиратися на роботу/з роботи», – говорить CEO Zakaz.ua.

Uber Eats розіслав кур'єрам по всьому світу рекомендації Центру з контролю і профілактики захворювань США про те, як допомогти уберегтися від вірусу. «Uber надасть фінансову допомогу кур'єрам у разі, якщо у них буде діагностований коронавірус і вони нададуть підтверджувальні документи. А також, якщо вони перебуватимуть на індивідуальному карантинному обмеженні або самоізоляції», – зазначив Чаріті Саффорд.

У Mister.Am замовлення упаковуються в спеціальні герметичні пакети з пломбою. Доступ зовнішнього середовища виключений до розпакування клієнтом. «Кур'єри отримали антисептики в достатній кількості для забезпечення постійної обробки рук. Також ми впровадили безконтактну доставку. Клієнт може вказати цей тип отримання в примітці до замовлення – кур'єр залишить замовлення на сумці і відійде на три метри», – каже Ярослав Циганенко.

Кур'єрів Menu.ua забезпечили санітайзерами і масками, а також провели необхідний інструктаж. «Вони не користуються громадським транспортом і дотримуються всіх необхідних заходів безпеки  під час роботи. З початку введення карантину ми запустили послугу безконтактної доставки для клієнтів, які оплачують замовлення онлайн. Для цього користувачеві досить вказати в коментарях «Безконтактна доставка» і зробити онлайн-оплату. Кур'єр уточнить в телефонному режимі, де і як клієнтові зручно отримати свою їжу», – пояснює Євген Казанцев.

У Raketa також запустили безконтактну доставку. «Клієнти можуть попросити кур'єра залишити замовлення біля дверей, на ресепшені або прохідний. Так ми мінімізуємо контакти. Також кур'єри зобов'язані носити маски та регулярно користуватися антисептиками для рук. Зараз вирішується питання про щоденні медогляди. Офісні співробітники переведені на дистанційний режим роботи», – розповідає Сергій Колосков.

Чи розшириться географія доставки? Поки основні гравці ринку покривають лише міста. Glovo працює в 17 населених пунктах (Києві, Вишневому, Дніпрі, Вінниці, Івано-Франківську, Житомирі, Запоріжжі, Львові, Миколаєві, Одесі, Полтаві, Сумах, Харкові, Херсоні, Черкасах, Чернігові, Чернівцях).

Mister.Аm присутній у 14 регіонах (Вінниці, Житомирі, Івано-Франківську, Кременчуці, Кропивницькому, Луцьку, Рівному, Сумах, Херсоні, Хмельницькому, Черкасах, Чернігові, Чернівцях).

Zakaz.ua – у восьми містах (Києві, Дніпрі, Вінниці, Житомирі, Запоріжжі, Одесі, Львові, Харкові). «Доставка відбувається і в навколишні передмістя», – уточнив Андрій Курський.

Raketa працює в п'яти обласних центрах (Києві, Дніпрі, Львові, Одесі, Харкові). «Плани прийти в передмістя є, але першочергове завдання – покрити обласні центри та інші великі міста з населенням понад 200 000 людей», – говорить Сергій Колосков.

Uber Eats присутній в чотирьох містах (Києві, Львові, Одесі, Харкові).

Menu.ua поки «підкорює» лише Київ і Дніпро. «Зараз ми доставляємо у всі райони цих міст. Підключення передмістя з великими ЖК входить в наш план розвитку на цей рік», – розповідає Євген Казанцев.

Чи змінився час доставки через обмеження роботи громадського транспорту? Гравці ринку одноголосно запевняють, що ці бар'єри не вплинули на їхню «скорострільність». «Середній час доставки не змінився і як і раніше становить до 60 хвилин. Ми не залежимо від режиму роботи громадського транспорту. Всі наші кур'єри їздять на автомобілях і мототранспорті», – каже СЕО Menu.ua.

У Glovo розповідають, що кур'єри використовують власний транспорт: велосипеди, скутери, автомобілі.

«Ми здійснюємо розвезення замовлень на автомобілях, тому від громадського транспорту жодним чином не залежимо. Наші кур'єри беруть у машину близько 10 замовлень і доставляють їх клієнтам у рамках зручних 1-2 часових слотів», – пояснює CEO Zakaz.ua

«Обмеження на громадський транспорт нас ніяк не зачепили. Наші кур'єри доставляють замовлення пішки, на велосипедах, а також мото- і автотранспорті. Зараз ми збільшили радіус доставки (відстань від клієнта до ресторану) з 2,5 до 4 км, і відстежуємо, щоб кур'єри вкладалися в заявлені 60 хвилин», – пояснює Сергій Колосков з Raketa.

За словами Ярослава Циганенка з Mister.Am, час доставки не змінився: «Клієнт, роблячи замовлення через мобільний застосунок, сайт або колл-центр, отримує сповіщення з точним часом доставки. 95% всіх замовлень ми доставляємо точно в строк, як і раніше».

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло