Коронавірус vs ІТ: вплив пандемії на новітні технології у цифрах
Аналітики вивчили вплив коронакризи на глобальні екосистеми стартапів

Експерти зазначають, що коронавірус вплине не тільки на глобальні компанії та невеликий бізнес, а ще й поставить під питання існування безлічі стартапів. Проте, деяким стартапам пощастить більше, адже під час кризи можуть відкриватись додаткові можливості для розвитку.
Про те, чому в кризу інвесторам легше знаходити гідні проєкти, читайте в інтерв'ю виконавчого директора венчурного фонду GR Capital Максима Філіппова для Mind.
Наразі ж Mind пропонує ознайомитись з результатами аналітичного звіту за глобальним дослідженням стартапів, який підготувала консультаційна та дослідницька фірма з питань інноваційної політики Startup Genome.
Матеріал підготовлено в партнерстві з бюро перекладів «Профпереклад».
Звіт «Вплив коронавірусу на глобальні екосистеми стартапів», зокрема, включає lfys ojlj впливe коронавірусу на екосистеми стартапів.
Деякі важливі моменти:
- Капітал
41% стартапів по всьому світу мають запаси коштів у разі використання поточними темпами на три місяці або менше. Це означає, що 4 з кожних 10 компаній помруть у наступні три місяці, якщо не залучать додаткових коштів – серйозний фактор стримування, враховуючи глобальний сценарій щодо фінансування.
- Фахівці
74% стартапів від початку кризи були змушені припинити контракти зі штатними працівниками. Коли ми розподілили цю частку за трьома континентами з найбільшою активністю стартапів, Північна Америка виявилася територією, де стартапи були змушені скоротити найбільшу кількість людей (84%), за нею йдуть Європа (67%) та Азія (59%).
- Ринок
У 3 з кожних 4 стартапів спостерігалося зниження доходів після початку кризи.
Кожна криза створює можливості. Наприклад, більше половини компаній зі списку Fortune 500 почали діяльність під час економічних спадів, і, за даними проєкту Startup Genome, тільки під час Великої рецесії було створено понад 50 єдинорогів (стартап-компаній вартістю понад $1 млрд). Коронавірусна криза не є виключенням: 12% стартапів спостерігали зростання доходів на 10% або більше від початку кризи, а 1 з кожних 10 стартапів створено в галузі, яка нині переживає зростання.
Для стартапів у сфері постачання товарів або послуг кінцевим споживачам імовірність належати до галузей, що переживають зростання, втричі вища, ніж для стартапів, які постачають продукти або послуги підприємствам.
- Операційна діяльність
На відміну від багатьох компаній, що працюють у традиційних умовах, 96% стартапів можуть продовжувати роботу протягом дії карантинів, навіть незважаючи на значні перебої.
- Політика

38% стартапів не одержують допомоги через заходи із пом’якшення [економічної та фіскальної] політики для подолання кризи і не сподіваються на її одержання.
За словами засновників і керівників стартапів, чотирма найбільш корисними для їх компаній були б:
- гранти для збереження ліквідності компанії (29%),
- інструменти для стимулювання інвестицій (18%),
- підтримка для захисту працівників, як-от гранти на субсидування оплати праці (17%),
- кредити для збереження ліквідності компанії (12%).
Основним джерелом даних для глобального фінансування, яке використовує компанія, є PitchBook, приватний постачальник даних про ринок капіталу. Для IPO-даних у США використовується база даних Джея Р. Ріттера з Університету Флориди, а для єдинорогів використовується власна база даних Data Startome Genome.
Startup Genome – консультаційна та дослідницька фірма з питань інноваційної політики, яка консультувала стратегію розвитку екологічних систем та плани дій для більш ніж 40 урядів за останній рік.
Матеріал підготовлено у партнерстві з бюро перекладів «Профпереклад».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].