Матеріал у партнерстві з
Розробив свій сервіс бронювання яхт, тому що не було відповідного
Підприємець та яхтсмен Кирило Соляр – про те, як захоплення яхтингом переросло у новий бізнес
Mind разом з компанією Motorola Solutions розповідає історії українців, для яких подорожі – не просто стаття витрат, а частина бізнесу та сенс життя. Раніше своїми підприємницькими секретами поділилися мандрівник Орест Зуб і підкорювачка Евересту Тетяна Яловчак. Тепер про те, як яхтинг з одноразової пригоди перетворився на спосіб життя й один з бізнес-проєктів, розповідає Кирило Соляр.
Кирило Соляр – одесит, власник компанії Solar Digital, яка займається веб- та мобільною розробкою, дизайном і створенням брендінгу. Цьому бізнесу підприємець присвятив уже понад 10 років.

Яхтинг з'явився у житті одесита випадково: у 2016 році його друг отримав ліцензію шкіпера та зібрав флотилію на чотири яхти для подорожі Балеарськими островами – Майорка, Ібіца та Форментера. Кирило приєднався та закохався в яхтинг з першого погляду. «Я зрозумів, що це ідеальна формула туризму, коли ти за один тиждень отримуєш набагато більше емоцій, вражень і різнопланового відпочинку, ніж у будь-яких інших видах подорожей», – згадує він.
Друг отримав ліцензію шкіпера
Кирила надихала можливість бачити кожен день нове місто, їздити новим островом на орендованій машині, причалювати до місць, куди неможливо потрапити суходолом, ловити свіжу рибу та бути абсолютно вільним від будь-яких програм. Крім того, яхтинг виявився способом познайомитися з цікавими особистостями, бо, за словами Кирила, він притягує змістовних, інтелектуальних і непересічних людей, з якими завжди є про що поспілкуватися та є чого у них повчитися.

Ще одним відкриттям для підприємця стало те, що цей спосіб відпочинку виявився досить недорогим. У багатьох людей яхтинг асоціюється з люкс-туризмом, але, за словами Соляра, за тиждень користування вітрильним судном у середньому мандрівник витрачає від 500 до 2000 євро з урахуванням проживання, нормального харчування, оренди автомобілів, сувенірів і перельотів. У Греції тиждень на яхті коштує дешевше, ніж проживання компанією в хостелі. На Мальдівах – менше, ніж в п'ятизірковому готелі. Сам Кирило часто витрачає близько 1000-1200 євро в режимі «червоною ікрою не розкидаюся, але у хамоні й екзотичних сирах та класних автомобілях собі не відмовляю».

Завдяки всьому цьому яхтинг набирає популярність. У тому числі й в Україні. За словами Соляра, сьогодні у нашій країні все частіше яхти орендують компанії друзів або CEO бізнесу для своїх співробітників, щоб провести корпоратив. Щоб орендувати двокаютну яхту, досить компанії з чотирьох людей. Найпопулярніші на ринку – яхти на три-чотири каюти (тобто шість-вісім осіб). Для цього навіть не потрібна особлива експертиза. Якщо є свій шкіпер – добре. Якщо немає, це теж не проблема. Наприклад, заснований Кирилом сервіс Sailica може у цьому допомогти.
У багатьох людей яхтинг асоціюється з люкс-туризмом, але, за словами Соляра, за тиждень користування вітрильним судном у середньому мандрівник витрачає від 500 до 2000 євро з урахуванням проживання, нормального харчування, оренди автомобілів, сувенірів і перельотів.
Вирішив поєднати досвід у розробці та любов до яхтингу
Кирило Соляр починав як звичайний турист. Але коли підприємець захопився походами під вітрилами, то побачив проблему – в режимі онлайн дуже важко знайти відповідну яхту. Паралельно його партнери намагалися забронювати яхту для зустрічі у Барселоні, перебуваючи в готелі з видом на марину. Марина була заповнена сотнями вітрильних суден, але додзвонитися до їхніх власників виявилося «завданням із зірочкою». Знайти вільне судно – ще складніше.

Тоді у засновника Solar Digital з'явилася ідея використати власний досвід в організації сервісу з бронювання яхт у всьому світі. Так з'явився сайт Sailica.
Перед розробкою компанія дослідила ринок і провела опитування любителів такого виду відпочинку – чого їм не вистачає для комфортного пошуку яхти та що б хотілося отримати «на виході». Виявилося, що цей ринок досить консервативний, багато де є офлайнові офіси, а бронювання відбувається максимум через месенджер. Деякі сайти вже були, але не було одного гіганта, як, наприклад, Booking у сфері бронювання житла.

MVP був готовий за чотири місяці – ресурс, де можна вибрати та забронювати модель для bareboat. Так називається тиждень яхтингу з суботи до суботи, стандартна практика для любителів подібної форми відпочинку.

Нові функції та локації додають поступово. У планах – весь світ. Найближчим часом істотно розширять пропозиції на Карибах, Сейшелах, в Америці. Дані представлені в режимі реального часу: з актуальними цінами, знижками, доступністю.
Як не залишитися без зв'язку в екстремальних умовах*
Рація Motorola Talkabout T92 H2O – це можливість залишатися на зв'язку навіть у найекстремальніших умовах. Дальність її дії – до 10 км**. Вона підтримує 16 каналів і 121 код (підканал), може працювати до 18 годин без підзарядки зі стандартною батареєю 800 mAч і до 26 годин з батареєю підвищеної ємності 1300 mAч. Найвищій клас пило/вологозахисту IP67 та плаваючий водонепроникний корпус, дозволяє використовувати комплект рацій у найсуворіших умовах.
В Україні модель продається в такій комплектації:

комплект з 2 рацій та приладдя до них буде коштувати 3297 грн;
• не тоне та тримається на воді дисплеєм догори;
• вбудований ліхтар може світити яскравим білим або червоним світлом і активується автоматично при контакті з водою.

Ліцензія на придбання та використання Motorola Talkabout T92 H2O не потрібна.
* На правах реклами
** Залежить від рельєфу місцевості і умов проходження радіохвиль.
Підприємець каже, що цей сервіс для нього не стільки прибуток, скільки спосіб життя. Зараз у його базі більше 10 000 яхт – вітрильних, моторних, катамаранів тощо. Сайт працює трьома мовами (англійська, німецька, російська). Половина клієнтів з України та країн колишнього СРСР, інша – з Євросоюзу.
Не тільки бронювання яхт
Кирило згадує, як після однієї такої подорожі клієнтка вирішила зробити своє перше татуювання – логотип компанії та назву яхти. У Sailica довго не вірили, але коли побачили результат, відчули, що це краще за будь-які гроші та подяки.
Відвідувачі можуть самі вибрати та забронювати яхту в кілька кліків, минаючи взаємодію з оператором. Або – якщо це потрібно – отримати допомогу в індивідуальному порядку. Наприклад, коли потрібні послуги перевіреного шкіпера, який добре знає «складний» регіон.

Кирило Соляр і партнери часом збирають цілі флотилії. Охочі приєднатися до такої компанії можуть через сервіс орендувати місця покаютно. Наприклад, декілька разів організовували флотилії у Хорватії за мотивами «Гри престолів». Перша проходила в районі Дубровника, який став обличчям Королівської Гавані.

За словами підприємця, це його улюблений спосіб відпочинку, і він же надихає клієнтів. Якщо яхти йдуть флотилією, зв'язок між ними відбувається за допомогою рацій. Не стаціонарної, тому що це незручно. Найчастіше у досвідчених шкіперів є своя, портативна, яка знаходиться нагорі. І усі яхти налаштовуються на певну хвилю – на цій хвилі мандрівники перемовляються між собою, з'являється своя атмосфера.
Але й формуванням флотилій функції сервісу не закінчуються. На сайті є яхтовий журнал, де публікуються статті, наприклад, з рекомендаціями маршрутів, інтерв'ю з відомими яхтсменами, тренди. Є каталог яхтових регіонів, який спрощує вибір локації, та порівняння декількох, що найбільш зацікавили.

Зараз проєкт знаходиться на стадії виходу на самоокупність, і у команди є ідеї щодо розвитку, на які вже не вистачає власних ресурсів. Планують залучати інвесторів і додавати нові функції, а також займатися популяризацією яхтингу як такого. Наприклад, зробити рейтинг яхтових компаній та порівняння моделей між собою.
Якщо яхти йдуть флотилією, зв'язок між ними відбувається за допомогою рацій. Усі яхти налаштовуються на певну хвилю – на цій хвилі мандрівники перемовляються між собою, з'являється своя атмосфера.
Автор – Ніна Глущенко
Матеріал у партнерстві з
MOTOROLA, MOTOROLA SOLUTIONS і логотип у вигляді стилізованої букви M є товарними знаками або зареєстрованими товарними знаками компанії Motorola Trademark Holdings, LLC та використовуються за ліцензією.
Усі інші торговельні марки є власністю відповідних власників. © 2018 Motorola Solutions, Inc. Усі права захищені.