Як підготувати дитину до непередбачуваного майбутнього
Чому успіх в роботі та бізнесі закладається в дитячому садку

Чому в більшості навчальних закладів викладають «вчорашній день»?
Наявна система освіти не відповідає викликам майбутнього: її основи формувалися в розпал індустріальної епохи, а тому були зосереджені на повсюдному заучуванні. Адже саме воно було потрібно для успішної роботи на конвеєрі – тобто для ритмічного виконання певного циклу строго повторюваних маніпуляцій.
Сьогодні на ринку праці ситуація абсолютно інша: найвище цінуються фахівці, що є гнучкими та креативними, які мають здатність швидко адаптуватися до мінливих умов і завдань. Згідно з дослідженнями, наприклад, Microsoft і LinkedIn, уже зараз роботодавці звертають увагу не тільки на наявність професійних умінь, але і soft skills, що відповідають за особистісні якості, соціальні навички й менеджерські здібності.

Йдеться про емоційний інтелект, креативність, адаптивність, стресостійкість, комунікацію, роботу в команді, управління часом тощо.
І такий підхід буде з кожним роком все сильніше вкорінюватися. Інакше кажучи, все те, що було необхідно нашим бабусям і дідусям, неабияк знадобилося нашим батькам, може стати інформаційним непотребом у головах наших дітей. «При цьому бази навичок, якими люди користуються протягом всього свого життя, формуються до семи років», – каже Олена Васильєва, дитячий психолог дитсадка МО Kids World.
Як закласти підвалини правильних знань?
Пройшли ті часи, коли фахівця «кували» у вишу. І навіть шкільна освіта вже часто вторинна. На перший план у сучасному світі виходить досвід, отриманий людиною в ранньому дитинстві. Це так звана первинна соціалізація, яка закладає основи сприйняття людиною світу і свого місця в ньому.

Доброзичливе або конфліктне оточення; щадний або стресовий вихід із «кокона» сім'ї в середу однолітків; повне підпорядкування або право на власну думку; тотальний контроль із боку старших або дбайливо охоронювані особисті межі – все це зумовлює формування тих якостей особистості, що й оцінюватимуться потенційним роботодавцем. А в разі «вертикального старту» у власний бізнес – його модель, місію, ціннісні орієнтири та взаємини (читай – кодекс честі) у майбутній компанії.
Що врахувати при виборі дитячого садка?
Ось і виходить, що найвідповідальніший крок у профорієнтації – це вибір дитячого садка. І входження в цей період життя слід зробити якомога більш гармонійним. А для цього варто звернути увагу на основні характеристики «першого університету». І на ті якості, розвиток яких культивують у цьому закладі.
- Адаптивність
Дитячий садок – це місце, де людина вперше стикається з необхідністю адаптуватися до нових умов. «Вдома дитина – найголовніша, а в садку вона потрапляє в середовище, де всі такі самі. Вона знайомиться з новою їжею, знаннями, режимом, правилами», – пояснює Олена Васильєва. Все це формує середовище, у якому маленька людина починає шукати нові моделі поведінки, розвивати нові навички. І важливо, щоб їй в цьому допомагали, спираючись не на жорсткі стандарті, а на її індивідуальні особливості.

- Емоційний інтелект
ЕІ – сума навичок і здібностей людини розпізнавати емоції, розуміти наміри, мотивацію й бажання інших людей і свої власні. А також – здатність керувати своїми емоціями та емоціями інших людей задля вирішення практичних задач. Роль ЕІ переоцінити складно. Люди з розвиненим почуттям емпатії – хороші партнери, стресостійкі, адаптивні, прекрасні перемовники, їм чужі проблеми в комунікаціях.
«Ми допомагаємо дитині визначити свої емоції, зрозуміти, чого вона хоче, сказати про це, зрозуміти емоції співрозмовника, визначити свої межі й захистити їх так, щоб її зрозуміли», – розповідає Олена Васильєва.
За її словами, дуже часто дитина, коли йде до школи, не може відрізнити сором від провини і злості. Відповідно, всередині в неї відбувається хаос, вона не знає, як реагувати. Саме з пізнання своїх емоцій і закладаються навички не тільки успішних комунікацій, а і психологічного здоров'я.

- Комунікація
«На уроках комунікації переді мною стоїть завдання створити ситуацію, коли діти можуть себе проявити. Так при подальшій роботі з дітьми я розумію, кому краще дати трохи більше відповідальності, кому потрібно трохи більше часу подумати, кому подобається допомагати тощо», – ділиться Олена Васильєва. У такий спосіб формується індивідуальний підхід до дитини. Надалі психолог дає рекомендації вихователям, як краще донести до дитини свою думку, і допомагає дітям вибудовувати успішну комунікацію.
За словами Васильєвої, на уроках комунікації діти протягом кількох хвилин мають можливість проявляти свої емоції, що дозволяє їм відчути внутрішню свободу. І це важливо для формування наступної навички – креативності.

- Креативність
Креативність у дітей проявляється, коли той самий предмет може виконувати кілька функцій. Палка – це і зброя, і парасолька, і кінь, і засіб для лічби, інструмент для малювання тощо. Креативність починає розвиватися в дітей приблизно з трьох років і закінчується приблизно до семи років, коли діти починають вчити правила. І це єдиний період у людському житті, коли креативність «править бал».
Тому так важливо дотримуватися гармонійного балансу між креативністю та розвиваючими іграми. «Розвитку творчих здібностей ми приділяємо багато уваги. У нас кожен день є музика, уроки хорового співу, своя лабораторія, де діти вирощують рослини, багато занять, пов'язаних із дрібною моторикою. Хочеться відзначити додаткові заняття з мозочкової стимуляції», – говорить комерційний директор дитячого садка МО Kids World Гаяне Вартанова.

Мозочок є одним із найважливіших відділів головного мозку. Він відповідає за координацію рухів, підтримання рівноваги й регуляцію тонусу м'язів, а також за розвиток інтелектуальних і мовних функцій, управління емоціями, «м'язової пам'яттю» й увагою. У нормальному стані ця мозкова структура блискавично приймає та обробляє інформацію, що надходить від органів чуття та інших відділів мозку.
Комплекс вправ проводиться в ігровій формі й дозволяє домогтися такої мети, як активізація мови, підвищення здатності до навчання, розвиток самоконтролю та поліпшення постави.
Розвиток soft skills є важливим, але не можна забувати і про базові знання, тому що дитячий садок – це підготовка до школи. «За основу ми взяли кілька державних програм, затверджених Міністерством освіти, й адаптували їх. Великий акцент робимо на ігровий формат подачі інформації. Пізнання світу за допомогою руху – це самий зрозумілий, доступний і цікавий метод для дитини», – уточнює Гаяне Вартанова.

Дитячий садок «МО Kids World»
Філософія: Щасливе дитинство зараз – щасливе суспільство в майбутньому!
Місцерозташування: Лук'янівка, вул. Половецька, 49.
Мова: російська та українська на вибір.
Що вивчається: конструювання, комунікація (з психологом), екологія, ейдетика, логіка, іноземна мова з носієм, грамота, логоритміка, хоровий спів, гра на музичних інструментах, музикотерапія, творча студія (малювання, аплікації, оригамі, ліплення), хореографія, ЛФК, лабораторія, доглядаємо за своїм мини-городом, заняття з логопедом.
Який персонал працює: вихователі, помічники вихователів, музичний працівник, психолог, логопед, хореограф, тренер з фізкультури та ЛФК, педагог англійської (носій мови), хореограф, тренер з гімнастики, тренер айкідо, художник-педагог живопису.
Харчування: нас обслуговує кейтерингова компанія. Є три види меню: основне, безлактозне, безглютенове.
Інфраструктура: спортзал, соляна печера, невеликий город для дослідів, дитячі майданчики, обладнані сучасним інвентарем, актовий зал, ігрова кімната, кімната для занять, спальня й санвузол у кожній групі.
Режим роботи: з понеділка по п'ятницю з 08:00 до 19:00.